Beantwoord

E106-0 code bij Duitse zenders

• 8 november 2018
  • 10 reacties
  • 1081 keer bekeken

Ik heb de nieuwe v5 antenne opgehangen, nu krijg ik bij sommige Duitse zenders deze foutcode. Doe ik nu wat fout?
icon

Beste antwoord door Noordzee 8 november 2018, 18:15

Je kan ongeveer 15 Duitse zenders bekijken, namelijk de publieke omroepen.
Eventueel kan ik hier wel een lijst plaatsen.

Op welke zender krijg je de foutmelding?

Lijst: Arte, Das Erste, One, Phoenix, Tagesschau 24, 3Sat, Kika, ZDF, ZDF Info , ZDF Neo, BR, HR, NDR, WDR, MDR en HR zijn de vrije zenders,. Van NDR zijn meerdere varianten.

Ok ik krijg de melding bij prosieben, en Rtl maar ik zie al dat die er niet tussen staan, dus dat wordt een schotel aanschaffen

Ja, deze zenders zijn niet te bekijken via DVB-T2. Op de satelliet zijn ze wel FTA te bekijken, maar dan in SD. Als je deze zenders op de satelliet in HD wilt bekijken, heb je een abonnement nodig. Dit is in Duitsland eenvoudig aan te schaffen bij b.v. een elektronicawinkel.

Admin: quotes toegevoegd i.v.m. beste antwoord
Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 7
Badge +12
Heb je de nieuwe Digitenne ontvanger? Want anders kan je geen Duitse zenders ontvangen.
De Duitse zenders zijn namelijk al over op DVB-T2.

En woon je vlakbij de grens of wat verder weg? Welke woonplaats?
Reputatie 7
Sommige Duitse zenders zijn via de ontvanger in te laden maar dan alleen via internet te bekijken. De KPN ontvanger ondersteunt dit niet. We hebben in Nederland bovendien niet het benodigde Duitse IP.
Hallo Noordzee,
Ik heb inderdaad al een nieuwe ontvanger en de v5 antenne.
Ik woon in Baarlo, vlak aan de Duitse grens.
Hallo Peter
Mij werd door kpn juist verteld dat het geen probleem moest zijn om de Duitse kanalen te ontvangen
Reputatie 7
Ja, de vrije FTA wel ja.
Maar sommige zijn alleen via internet via de (Duitse!) ontvanger te krijgen.
En ik lees net op de website van de Duitse DVB-T2 (Freenet) dat er ook versleutelde zenders zijn. Die kan je ook niet zien met de ontvanger van KPN.
Reputatie 7
Badge +12

Reputatie 7
Badge +12
Arte, Das Erste, One, Phoenix, Tagesschau 24, 3Sat, Kika, ZDF, ZDF Info , ZDF Neo, BR, HR, NDR, WDR, MDR en HR zijn de vrije zenders,. Van NDR zijn meerdere varianten.
Ok ik krijg de melding bij prosieben, en Rtl maar ik zie al dat die er niet tussen staan, dus dat wordt een schotel aanschaffen
Reputatie 7
Badge +12

Lijst: Arte, Das Erste, One, Phoenix, Tagesschau 24, 3Sat, Kika, ZDF, ZDF Info , ZDF Neo, BR, HR, NDR, WDR, MDR en HR zijn de vrije zenders,. Van NDR zijn meerdere varianten.

Ja, deze zenders zijn niet te bekijken via DVB-T2. Op de satelliet zijn ze wel FTA te bekijken, maar dan in SD. Als je deze zenders op de satelliet in HD wilt bekijken, heb je een abonnement nodig. Dit is in Duitsland eenvoudig aan te schaffen bij b.v. een elektronicawinkel.

Admin: quotes toegevoegd i.v.m. beste antwoord
Ok superbedankt voor de info.

Reageer