Beantwoord

Eerste Digitenne ontvanger is gratis?

  • 17 May 2019
  • 29 reacties
  • 510 keer bekeken

Ik heb begrepen dat t eerste digitenne kastje gratis is bij mij iTV abonnement,
klopt dat?
icon

Beste antwoord door Marina_ 23 May 2019, 09:53

Bekijk origineel

29 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Hoi Annavb,

In principe betaal je vijf euro per maand voor een extra Digitenne-ontvanger bij jouw ITV-abonnement.

Er is ook een abonnement-variant waarbij twee ontvangers inbegrepen zijn en dan kan één van die twee ontvangers een Digitenne-ontvanger zijn.

Maar dan is het handig als je de naam van jouw type abonnement hier gaat vermelden.
Ik heb een KPN compleet pakket
Reputatie 7
Badge +28
Daar zitten geen twee TV-ontvangers bij.

Als je Internet + TV hebt, dan is dat wel een mogelijkheid.
https://www.kpn.com/internet-tv/

Misschien wil een moderator voor jou bekijken of het beter voor jou is om jouw pakket aan te passen? Vul dan wel jouw profiel op dit forum volledig in, dan kunnen ze jou beter helpen.
Bedankt!
Reputatie 7
Badge +28
Graag gedaan. ☺️
Reputatie 7
Badge +19
Hoi @Annavb, Welkom op het forum. Fijn dat Noordzee je al het één en ander heeft uitgelegd. Tot nu toe zie ik je gegevens nog niet terug in je forumprofiel. Wil je jouw postcode, huisnummer en klantnummer(s) toevoegen aan jouw forumprofiel?(deze gegevens zijn alleen inzichtelijk voor ons en voor jezelf) Dan kan ik nagaan wat voor jou van toepassing is.
Ja, zal ik doen
Reputatie 7
Badge +28
Top, @Marina_ kan jou nu beter helpen.
Maar wat is precies de bedoeling?:

Moet er één Digitenne-ontvanger worden toegevoegd aan jouw abonnement?
Als je hier toestemming voor geeft kan Marina dat eventueel voor jou in gang zetten...
Ik heb 2 digitenne kastjes,1 op de camping,1 voor mijn broer,die beschermt woont,en graag Fox sport kijkt(nu via digitenne ).

ik had begrepen dat het eerste digitenne kastje gratis was, en ieder volgend 5€ ging kosten.
Helaas mag ik voor beide 5€ betalen!
Reputatie 7
Badge +28
Of dat juist is, hangt af van jouw abonnement. Zover ik van jou begrepen hebt is dat conform jouw abonnement. En dan is er helaas niets aan te doen. Maar Marina gaat in de KPN-administratie het nog even nakijken voor jou als ze weer aan het werk is.

Maar moet er nu nog een extra ontvanger erbij, of heb je er al twee in "huis"? Want dat laatste is geloof ik het geval en dan gaat het nu eigenlijk alleen nog maar over die extra vijf euro per maand.

Als die tweede ontvanger inderdaad voor een elders wonende broer is, zou ik er maar niet te veel woorden vuil over maken, want eigenlijk is deze constructie daar niet voor bedoeld.
Noordzee , dit is 3 jr geleden in overleg met KPN zo gedaan!
ik heb dus 2 kastjes
Een gewone tv ontvanger is inbegrepen dat is dus geen digitenne exemplaar tenzij door een beperkte internet snelheid geen gewone tv ontvanger mogelijk is. Conform het abonnement heb je 1 gewone tv ontvanger die je thuis gebruikt en 2 digitenne exemplaren die dan inderdaad per stuk €5,00 kosten.

Misschien is het dus handig als @Annavb laat weten of er thuis ook een tv ontvanger staat dan zou alles kloppen.
Beste galdor68,
het gaat niet om een tv ontvanger voor thuis, maar als t je tevreden stelt,ja die heb ik ook!
Het is niet om mij tevreden te stellen puur om de situatie juist in te schatten, daarmee is dit cruciale info.

De tv ontvanger thuis is de ontvanger die bij je KPN Compleet pakket is inbegrepen elke andere ontvanger of dit nu een digitenne kastje of een andere ontvanger is kost € 5,00 per maand extra.

Neem je alleen digitenne af dan zit de eerste ontvanger bij het maandbedrag voor een digitenne abonnement a €17,00 inbegrepen. Zoals ik de situatie inschat speelt dat hier niet, mijn inziens betaal je terecht 2 keer €5,00 voor de twee digitenne ontvangers.
Dat had ik al begrepen, dank je wel!
Het hangt van het aantal ontvangers in je abonnement af. Zitten er 2 in dan kan dat 1 ITV en 1 digitenne kastje zijn. Elke extra, v.a. de 3de, is dan € 5 p/mnd.
Heb je een abonnement met 1 ontvanger inbegrepen dan betaal je voor elke extra, ongeacht ITV of Digitenne, € 5 per maand (per stuk).

Alles-in-1 Instap: 1 inbegrepen ontvanger. Dat is dan de ITV ontvanger. Extra ontvangers, dat kunnen ITV of Digitenne zijn, dan voor € 5 per stuk per maand.
Alles-in-1 Standaard: 2 ontvangers inbegrepen: kan dus 1 X ITV en 1 X Digitenne zijn.
Alles-in-1 Premium: 2 ontvangers inbegrepen: kan dus 1 X ITV en 1 X Digitenne zijn.

Internet + TV: 1 inbegrepen ontvanger. Dat is dan de ITV ontvanger.
Internet + TV basis: 2 ontvangers inbegrepen: kan dus 1 X ITV en 1 X Digitenne zijn.

Overigens is in een abonnement met 2 ontvangers ook de 2de niet gratis. Ik spreek express van inbegrepen. Dat abonnement is gewoon € 5 duurder v.d. 2de ontvanger én € 5 voor opnemen. Totaal + € 10. Alleen gratis extra bandbreedte.
Reputatie 7
Badge +19
Ik heb begrepen dat t eerste digitenne kastje gratis is bij mij iTV abonnement,
klopt dat?


Hoi @Annavb, Bedankt voor het aanvullen van je gegevens. Je hebt een Alles in 1 Instap abonnement. Bij een Alles in 1 abonnement Instap abonnement is de eerste ontvanger gratis. Bij jouw abonnement is je HD interactieve ontvanger gratis, daarnaast maak je gebruik van twee Digitenne ontvangers. € 5,00 per maand, per ontvanger. Wanneer je een Digitenne abonnement hebt, is de eerste ontvanger ook gratis. Maar in jouw geval is het Digitenne abonnement gratis, omdat je een Alles in 1 abonnement bij ons afneemt. Hopelijk is het je zo duidelijk hoe het zit, anders hoor ik het graag :)
Reputatie 7
Badge +28
Ik heb begrepen dat t eerste digitenne kastje gratis is bij mij iTV abonnement,
klopt dat?


@Annavb
Uiteindelijk blijkt het eerste Digitenne-kastje dus toch gratis te zijn voor jou. 👍🏼
Dat heb je niet goed, @Noordzee . Bij haar Interactieve TV - abonnement is één ontvanger inbegrepen. (Instap abonnement). Dat is dus áltijd een Interactieve. Elke extra, ook een Digitenne, zal € 5 p/mnd kosten.

Maar op zich maakt het geen r**t uit. Ook bij het Standaard en Premium abonnement betaal je € 5 voor de tweede inbegrepen ontvanger.

Marina legt 't ook goed uit, maar je moet het wel goed lezen. Zij haalt er ook een los Digitenne-abonnement bij wat in dit geval (ITV abonnement) dus overbodig is.
Reputatie 7
Badge +28
OK Peter, Je hebt gelijk. Is inderdaad een kwestie van goed lezen... Best wel ingewikkeld al die verschillende abonnementsvormen.
OK Peter, Je hebt gelijk. Is inderdaad een kwestie van goed lezen... Best wel ingewikkeld al die verschillende abonnementsvormen.
Dat ben ik geheel met je eens, @Noordzee . Ik had er ook geen abonnementen bij gehaald die hier niet van toepassing zijn. Marina is hier té volledig.... 😉
Reputatie 7
Badge +19
@PeterG, Haha té volledig? Misschien (niet) overbodig 😌


@Annavb, We hebben niets meer van je gehoord, dus ga ik ervan uit dat jouw vraag is beantwoord. Mocht je toch nog vragen hebben, stel ze vooral!
hoi marina,
ik begrijp er nu niets meer van,
gratis,niet gratis, misschien krijg ik teveel Info, en dan wordt het verwarrend.

mijn alles in 1 compleet abb hoort een interactieve ontvanger.
alle kastjes die ik daar bij zou willen voor digitenne,kosten dus 5€ ps.

ach t gaat links of rechts om,geld moet t kosten.
is ie ook nog stuk😏,fijn die nieuwe kastjes!
Reputatie 7
Badge +28
@Annavb
Wat is er stuk aan je Digitenne-ontvanger?

Krijg je een foutcode te zien?
Kun je iets meer info geven?
Reputatie 7
Badge +19
@Annavb Je begrijpt het goed hoor.
mijn alles in 1 compleet abb hoort een interactieve ontvanger. alle kastjes die ik daar bij zou willen voor digitenne,kosten dus 5€ ps.
Bij jouw abonnement is je HD ontvanger gratis, maar jouw Digitenne ontvangers niet. Daarvoor betaal je € 5,00 per maand, per ontvanger 🙂
ach t gaat links of rechts om,geld moet t kosten. is ie ook nog stuk😏,fijn die nieuwe kastjes!
Één van jouw Digitenne ontvangers is kapot? Kun je dit toelichten? Krijg je een foutmelding te zien of gaat de ontvanger helemaal niet aan? Zou je het CAS-ID nummer van die betreffende ontvanger willen toevoegen onder opmerkingen in je forumprofiel? Dan kan ik een oplossing zoeken.

Reageer