Beantwoord

Eigen tuner en huurtuner digitenne.

• 20 augustus 2018
  • 2 reacties
  • 133 keer bekeken

Had lang geleden een tuner gekocht en ontving ned. 1,2,3 en regionale zender, daarna abonnement met huurtuner, dat moest kon niet op eigen tuner. Nu brief met omruilen van huurtuner, zal ik doen, maar niks over eigen tuner waarop ik na 2 oktober niks meer kan ontvangen. Dat mag toch niet, ik betaal belasting en daarin zit ook omroepbijdrage, dus ik moet ned. 1,2,3 en regionale zender kunnen blij ven ontvangen.
icon

Beste antwoord door Bart_ 21 augustus 2018, 16:29

Dag Tineke. Welkom op het Forum en goed dat je dit aankaart. Ik denk dat Peter je al de meeste informatie heeft gegeven. Het is zo dat we van een andere techniek gebruik moeten gaan maken. Daarmee worden de huidige Digitenne-ontvangers onbruikbaar en moeten er nieuwe komen. Hier lees je er iets meer over.
Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Het vrije NPO pakket kan in de nieuwe situatie nog steeds ontvangen worden. Een doodenkele moderne 4K-tv kan het pakket ontvangen. Maar er zijn ook kooptuners voor te krijgen. Net als nu je kooptuner voor npo pakket, die dus na 10 jaar vervangen dient te worden.
Ik heb e.e.a. op een rij gezet, met geschikte ontvangers, in dit artikel:
https://breedbeeldweetjes.wordpress.com/dvb-t2-in-nederland-welke-ontvanger-is-geschikt-voor-het-gratis-npo-pakket/
Reputatie 7
Badge +19
Dag Tineke. Welkom op het Forum en goed dat je dit aankaart. Ik denk dat Peter je al de meeste informatie heeft gegeven. Het is zo dat we van een andere techniek gebruik moeten gaan maken. Daarmee worden de huidige Digitenne-ontvangers onbruikbaar en moeten er nieuwe komen. Hier lees je er iets meer over.

Reageer