Beantwoord

Error code E016

  • 8 August 2019
  • 3 reacties
  • 97 keer bekeken

Badge
Goedenavond,

ik krijg bij alle zenders, behalve 1,2 en 3 de errorcode E016 te zien. Ik heb mijn profiel ingevuld, kunnen jullie dit checken voor mij waarom ik de errorcode krijg?
met vriendelijke groet,
patricia
icon

Beste antwoord door Noordzee 9 August 2019, 14:05

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

3 reacties

Reputatie 7
Badge +28
@PLeevendig

Hallo Patricia,

Als het nu nog niet lukt?

Dan kun je het zender zoeken nog een keer doen, maar dan met een kleine aanpassing.
  • Druk op Menu en ga naar Zender zoeken
  • Ga naar Handmatig zoeken (Zie je deze optie niet, druk dan op de blauwe knop)
  • Ga dan naar RF Kanaal (een van de pijlen eromheen) en pas deze aan naar het kanaal voor NTS4 (bouquet 5), waar ook CNN in zit. Voor jou is dit kanaal 27.
  • Ga dan naar Start zoeken en druk op OK van je afstandsbediening.

Deze manier kan helpen omdat KPN het activatiesignaal (en ook software-updates) meestuurt op het kanaal van CNN. Bij standaard zender zoeken gebeurt dit op de frequentie van de RTS (bouquet 1), waar de NPO in zit. Het signaal van de NPO wordt sterker uitgezonden, waardoor de ontvanger dan eerder denkt dat de ontvangst in orde is.

Laat de ontvanger dan op CNN staan. Zodra CNN werkt, dan weer uitgebreid zenders zoeken.
Badge
Hi Noordzee,

Het is gelukt, dank je wel!
Reputatie 7
Badge +28
Graag gedaan👍, veel plezier met je nieuwe ontvanger!