Vraag

Ervaring Digitenne

  • 11 February 2020
  • 144 reacties
  • 5686 keer bekeken

Reputatie 4
Badge +2

Het zal zeker een half jaar geleden zijn dat ik hier wat gepost heb over de Digitenne. Inmiddels een tijd verder en wil wat ervaringen delen. Het zal hier allemaal al langsgekomen zijn. Ook een paar vragen.

Als het goed werkt is het beeld prachtig alleen helaas, het werkt niet altijd goed. Het weer lijkt invloed te hebben en zeker in de hogere kanalen is het hakkelen troef. Soms is het amper mogelijk (voor mij dan bv eurosport, bbc2, rtl7) naar zenders te kijken. Ik weet het, een buitenantenne lijkt soms te helpen, maar lees ook weer van niet. Al met al, Digitenne is erg onstabiel. Hannesen met de opstelling van antenne wil wel eens helpen maar het is soms ook een hopeloze zoektocht.

 

Wat me ook opvalt is dat de signaal sterkte wappert, van 0 naar 100 en weer terug. Dat zal allemaal niet helpen.

Dat is erg jammer, het is natuurlijk een prachtig dat je gewoon door de lucht televisie kan ontvangen.

Vroeg me zelf altijd af: is dat kastje wel in orde? Nu herinner ik me van vorige dicussies dat er een software update van het kastje zat aan te komen. November 2019 zou die komen. Daar had ik mijn hoop op gevestigd. Mijn vraag is, is die update er geweest?

 

Een ander ding is de Fox 1 sports. KPN gebruikers die via de kabel afnemen krijgen die inmiddels gewoon als onderdeel van het pakket. Waarom is dat niet zo bij Digitenne? Zou dat geen tegemoetkoming zijn voor een product wat niet helemaal goed werkt? Kan ik weer eens de keuken kampioen divisie kijken.

En verder hoop ik nog altijd dat ARD/ZDF aan de bundel worden toegevoegd.

Helemaal ontevreden? Nee hoor, kijk vooral NPO123 en die zijn over het algemeen goed van kwaliteit met een enkel hakkeltje. Zal het dus gewoon blijven gebruiken. Het blijft jammer dat de Digitenne half werkt. Is er nog uitzicht zijn op een soepeler werkende Digitenne?


144 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Welkom terug @wimdebok12 ,

De wisselende signalen worden veroorzaakt door externe storingsbronnen. Denk aan een modem, LED-lamp of DAB+ radio. Zet die niet direct in de buurt van de ontvanger of antenne. 

Ik ben het met jou eens dat Digitenne eigenlijk te duur in de markt wordt gezet. Voor deze prijs zouden ze eigenlijk Fox Sport 1&2 er gratis bij moeten geven.

Wat betreft de software-update. Tsjaa, die was ooit beloofd direct na de omschakeling naar DVB-T2, maar inmiddels is er medio 2020 aangegeven. Ik hoop dat er dan ook echt verbeteringen gaan komen met betrekking tot de ontvangers.

En wat betreft de Duitse zenders: Ik kan ze hier wel ontvangen, maar niet via Digitenne Eigenlijk vind ik NDR, ARTE en Phoenix leuker dan ARD en ZDF vanwege de vele documentaires die er op die zenders te zien zijn. Maar het grote publiek kijkt waarschijnlijk liever naar de commerciële zenders van RTL en SBS, dus reken er maar niet op dat de Duitse zenders er op gaan komen. Alhoewel : Stel dat volgend jaar BBC 1&2 niet meer mogen vanwege de Brexit? Het zou zomaar kunnen…….

Reputatie 7
Badge +20

Hallo @wimdebok12 Welkom terug hier en dank voor het delen van je ervaringen! Ik zie dat Noordzee al een mooie reactie op je bericht heeft geschreven en bij het meeste ervan sluit ik me aan. Al denk ik dat we het product tegen een alleszins redelijke prijs aanbieden ;-) 

Over het ontvangst: ja, externe storingsbronnen zullen zeer zeker invloed hebben, maar een buitenantenne helpt echt veel. Goed uitrichten is dan wel erg belangrijk, maar daar kan Noordzee je prima advies over geven. Zoals Noordzee verder al aangaf wordt medio 2020 genoemd als tijdstip voor die update. Meer dan dat weet ik ook niet, ben ik bang. 

Qua zenderaanbod. Ik gun natuurlijk iedereen uiteraard het meest uitgebreide zenderpakket, maar hou er wel rekening mee dat Digitenne niet zomaar uitgebreid kan worden. Hoe meer zenders je toevoegt in dezelfde bandbreedte, des te meer kans op verstoringen je krijgt. 

 

 

Reputatie 4
Badge +2

@Noordzee Dank voor je reactie! Weer meer duidelijk.

Heb inderdaad een led lichtjes draad in de kamer lopen, daar ga ik eens mee experimenteren wat het effect is op het signaal en de  uitzending.

Software update uitgesteld tot medio 2020, mmm, jammer verwacht daar wel iets van. Zal eens kijken hoe het met de Xoro ontvanger is die ik voor een familielid gekocht heb. Hoe is het met wapperen van signaal daar? Niet helemaal eerlijk, alleen NPO123, en volgens mij wappert het signaal lang niet zo als bij de zenders die in de hogere kanalen te vinden zijn.

De Fox wil iedereen als ik het hier lees, zou een symathieke geste zijn voor het digitenne leed her en der.

Wat ik me nog bedacht en afvraag: wat zal het effect zijn van de komst van 5g op de digitenne? En dan bedoel ik als alternatief voor TV door de lucht. Al ben ik vooral geinteresseerd in tv zonder internet. Zo fijn geen internet!

 

Edit: maar ook wel weer handig dat internet, deze vond ik:

https://www.csimagazine.com/csi/BR-5G-broadcast-could-replace-DVB-T2-in-Germany.php

Reputatie 4
Badge +2

Nog een toevoeging. Even wat uitgeprobeerd, de led lichtslang had geen effect bij mij op het signaal. Wat ik wel merkte, vrijdagavond was het rustig weer, ontvangst was redelijk behalve dan het standaardgehaper bij zenders uit de hogere kanalen. Zaterdagavond onstuiming weer en de ontvangst was zeer matig. Weer lijkt een rol te spelen.

 

@Bart_ De prijs vind ik niet eens het grootste probleem, als de ontvangst maar goed zou zijn. Dat blijft problematisch, wel jammer. Daarom ook de hoop op de software update van het kastje. Keus kwa kastjes had mooi geweest, tenminste als het probleem in het kastje zit. Het zou wel een aardige tegemoetkoming zijn, Fox 1 doorgeven aan de digitenne gebruikers.

 

Waar ik wel benieuwd naar ben hoe de ontvangst in andere landen is die DVB-T2 gebruiken, is het daar ook problematisch?

Reputatie 6
Badge +7

Inderdaad, stormachtig weer geeft extra verstoring, bij mij ook.

Eergisteren viel het mij op dat er juist weinig storing was. Vandaag juist weer erg veel. Netflix maar weer opgezet….

Voor de overgang van Digitenne naar HD werkte alles prima, geen enkele storing gezien.

En nee ook hier geen zin in een buitenantenne, ik heb 100% ontvangst op beide . Zijn er storingsfilters die je tussen de antenne en het kastje kan plaatsen?

Reputatie 7
Badge +28

Nee, die zijn er niet. Wel kun je (Als je de antenne binnen wilt laten staan) een verlengkabel er tussen plaatsen. Dan heb je wat meer mogelijkheden om een andere (betere) plek te vinden voor jouw binnenantenne. 

@wimdebok12 @waltervl 

Wil je zo'n verlengkabel proberen? Geef dat dan in dit topic aan….. Bart kennende wil hij daar vast aan meewerken. 

 

 

Reputatie 6
Badge +7

Dank je, ik heb geen behoefte. Ik heb al een mooie witte kabel zelf gekocht. https://www.allekabels.nl/searchresult.php?keyword=1281498

Deze gaf wel een iets beter resultaat dan dat dunne kabeltje wat er standaard bij zat maar niet heel veel.

Reputatie 7
Badge +28

@wimdebok12 

Ik zou je toch willen adviseren om nog wat te experimenteren met de plek van de antenne. Een langere kabel wil daarbij helpen.  Want dan kan je de beste plaats uitzoeken voor de antenne. Gebruik je trouwens al de Funke V5 antenne? Dat is deze antenne: 

 

Reputatie 4
Badge +2

@Noordzee Dat is inderdaad de antenne die ik nu ook gebruik. Denk niet dat een extra draad me zal helpen antenne staat nu volgens mij al op het beste punt. Een buitenantenne misschien wel, maar zie er ook wat tegenop om gaten te boren in de recreatiewoning. Dan zou ik misschien eerder besluiten een schotel te nemen. Ondanks al het ongemak kan ik er ook wel wat mee leven, het is wat primitief bij vlagen zo een hakkelend beeld. Ik hoop nog steeds op een verbetering door een software update. 

Reputatie 5
Badge +4

@wimdebok12  “Ik hoop nog steeds op een verbetering door een software update.”

Die hoop moet je laten varen. Een hardware-update is het enigste wat kan helpen.

Reputatie 2

Herkenbaar!

Vandaag weer weekje op ons buitenverblijf waar we Digitenne gebruiken om TV te kijken. Uit ergernis over de kwaliteit van Digitenne toch weer eens op dit forum gekeken. 

Als het werkt, is het beeld fantastisch. 

Eerst even wat algemene dingen. Ik ben redelijk technisch onderlegd en ben, voor wat het waard is, zendamateur. Als zendamateur ben je een beetje gek :-) dus voor Digitenne gebruik ik dan ook een bovengemiddeld goede antenne, redelijk hoog opgesteld (6 meter of zo) met heel redelijk vrij zicht. Aan 1 kant een bomenrij, maar de bomen zijn nu kaal dus weinig demping. Uiteraard goede coaxkabel en connectoren gebruikt (Hirschmann).  Topinstallatie dus. 

Op het parkje waar ons buitenverblijf staat zijn nu weinig gasten. Dus ook weinig man-made noise of storing.

Nu al een paar keer meegemaakt dat Digitenne uiteindelijk goed werkt (dus ontvangst perfect is) als we aan het einde van ons verblijf weggaan en klote/verstoord is, als we weken laten weer terug zijn. Al een aantal keer meegemaakt dat de ontvangst matig tot slecht was, terwijl er technisch gezien niets aan de installatie veranderd is. 

Zo ook nu weer. Gisteren de TV / Digitenne ontvanger aan en weer hakkelend beeld en sommige zenders weg of niet te ontvangen. Antenne/coax/pluggen tegen beter weten in weer even nagelopen. Alles in orde. Antenne paar keer gedraaid en zenders opnieuw gezocht. Daarbij gebeuren elke keer magische dingen. Buitenhuisje staat vrijwel op de grens van Overijssel en Gelderland (Achterhoek). Zoek ik zenders (uitgebreid zoeken) dan vindt ie na een paar keer pas alle zenders. Maar omroep Gelderland of RTV Oost kan ik onmogelijk ontvangen (zenderlokatie Hengelo (dacht ik) is hier hemelsbreed 12 km vandaan). NPO radio 2 wordt consequent overgeslagen en elke keer wordt TV Drenthe (dat hier heel veel verder vandaan is) wel consequent gevonden.

Het gedrag van de ontvanger kan ik niet verklaren. Uiteraard ga je eerst naar de antenne kijken, maar het lijkt wel of de Digitenne ontvanger brak is. 

Enfin, ik ben er klaar mee. In het voorjaar maar investeren in een satellietschoteltje en over op Joyne of CalanDigitaal. 

 

 

 

 

Reputatie 5
Badge +5

Digitenne prijst zijn product aan met de leus Overal in Nederland tv-kijken in HD-kwaliteit. 
Als je goede ontvangst hebt, is de beeldkwaliteit inderdaad goed. Maar zoals in dit en vele andere topics naar voren komt: de ontvangst is niet overal en altijd goed.
Dat komt voor een groot deel door die HD-kwaliteit. Daarvoor moet veel meer data worden verzonden dan voorheen, met hetzelfde zenderpark, en over een beperkt aantal kanalen. De problemen met ontvangst die hierdoor ontstaan werden vrij snel duidelijk na de omzetting. Gaat KPN de ontvangstproblemen nog aanpakken? Anders is “overal HD” een loze belofte die teleurgestelde klanten oplevert. 

Digitenne prijst zijn product aan met de leus Overal in Nederland tv-kijken in HD-kwaliteit. 
Als je goede ontvangst hebt, is de beeldkwaliteit inderdaad goed. Maar zoals in dit en vele andere topics naar voren komt: de ontvangst is niet overal en altijd goed.
Dat komt voor een groot deel door die HD-kwaliteit. Daarvoor moet veel meer data worden verzonden dan voorheen, met hetzelfde zenderpark, en over een beperkt aantal kanalen. De problemen met ontvangst die hierdoor ontstaan werden vrij snel duidelijk na de omzetting. Gaat KPN de ontvangstproblemen nog aanpakken? Anders is “overal HD” een loze belofte die teleurgestelde klanten oplevert. 

De hoeveelheid data voor een zender is grofweg hetzelfde als voorheen in de oude situatie. Het is legacy MPEG2 compressie vs. moderen H265/HEVC compressie, zodoende kan met nu HD-kwaliteit bereiken in ongeveer 5Mbps per zender.

Het probleem zit meer in de onderliggende veranderingen, de kanaalcodering. Daarnaast is de KPN ontvanger low-budget, je kan als je ook de commerciele zenders wil zien, geen ander eigen/beter apparaat gebruiken.

@Wiend KPN ontvanger of eigen ontvanger (dus alleen FTA) ?

Reputatie 2

@TMoesel nee gewoon de echte KPN Digitenne ontvanger, met abonnement

Dat is op zich ook nog wel een aardig experiment; een leuk laag geprijsd FTA-otvangertje aanschaffen en kijken hoe dat zich verhoudt t.o.v. de KPN ontvanger 

Reputatie 5
Badge +4

@Wiend

 

Dat is op zich ook nog wel een aardig experiment; een leuk laag geprijsd FTA-otvangertje aanschaffen en kijken hoe dat zich verhoudt t.o.v. de KPN ontvanger 

Daar zul je geen spijt van krijgen. Nooit meer problemen met ontvangst en je kan nog opnemen ook.

 

Reputatie 5
Badge +5

De hoeveelheid data voor een zender is grofweg hetzelfde als voorheen in de oude situatie. Het is legacy MPEG2 compressie vs. moderen H265/HEVC compressie, zodoende kan met nu HD-kwaliteit bereiken in ongeveer 5Mbps per zender.

Het probleem zit meer in de onderliggende veranderingen, de kanaalcodering.

Mijn stelling dat door in HD uit te zenden er meer data wordt verzonden is inderdaad te kort door de bocht. Kanaalcodering gaat toch over de bij Digitenne na de omzetting gebruikte QAM-256 modulatie? Die maakt het mogelijk om bijna alle zenders in HD te zenden, maar voor het zenderpark lijkt dit in een aantal situaties teveel gevraagd. 

Reputatie 7
Badge +28

@TMoesel nee gewoon de echte KPN Digitenne ontvanger, met abonnement

Dat is op zich ook nog wel een aardig experiment; een leuk laag geprijsd FTA-otvangertje aanschaffen en kijken hoe dat zich verhoudt t.o.v. de KPN ontvanger 

@Wiend 

https://forum.kpn.com/digitenne-12/gratis-ontvangst-op-npo-1-2-3-en-de-regionale-zenders-477354

 

De hoeveelheid data voor een zender is grofweg hetzelfde als voorheen in de oude situatie. Het is legacy MPEG2 compressie vs. moderen H265/HEVC compressie, zodoende kan met nu HD-kwaliteit bereiken in ongeveer 5Mbps per zender.

Het probleem zit meer in de onderliggende veranderingen, de kanaalcodering.

Mijn stelling dat door in HD uit te zenden er meer data wordt verzonden is inderdaad te kort door de bocht. Kanaalcodering gaat toch over de bij Digitenne na de omzetting gebruikte QAM-256 modulatie? Die maakt het mogelijk om bijna alle zenders in HD te zenden, maar voor het zenderpark lijkt dit in een aantal situaties teveel gevraagd. 

Als ik mij goed herinnner is de beschikbare transportcapaciteit voor Digitenne DVB-T2 hoger dan voor Digitenne DVB-T. Even snel gerekend: 24 uur opslag kost 210GB voor 5 TV zenders (radios van 96kbps even niet meegerekend). Bij T1 was de hele Digitenne FTA-mux 150GB had ik als vuistregel, dus klopt dat het meer data is.

De freqentieruimte is dacht ik hetzelfde, dus meer bits/Hertz. Naast QAM-256 zijn ook aantal andere parameters wat ‘strakker’ gezet en is er ook een ander error correctie algorithme. Details weet ik zo niet meer uit hoofd, ik ben nu 1 jaar over op T2 en eigenlijk niet meer naar omgekeken.

Ik had en heb een simpele FTA onvanger (USBstick/printplaatje), maar nu voor DVB-T2 wel een actieve buitenantenne (die binnen staat) aangesloten, anders is er te veel uitval. Maar met dus die active antenne zijn er vrijwel nooit haperingen, soms even een seconde wat blokjes, maar geluid bijft altijd wel continue. Wat bij T1 wel anders was mijn ervaring.

Reputatie 2

Nog 1x mopperen dan :-) : Zijn die ontvangers van Digitenne zo brak (instabiel / temperatuurgevoelig)? Net paar uur op stap geweest. Terug in het hutje, is het vrij koud. Dus kachels aan, TV aan. Ontvangst is weer knudde. beeld hapert, geluid stagneert, soms een loop van 1 seconden die zich 3x herhaalt. Als het straks lekker warm is en de ontvanger is weer goed op temperatuur dan lijkt het wat beter te gaan.

50 jaar geleden was dit gedrag voor een ontvanger vrij normaal…….

 

Reputatie 3
Badge

Het zal zeker een half jaar geleden zijn dat ik hier wat gepost heb over de Digitenne. Inmiddels een tijd verder en wil wat ervaringen delen. Het zal hier allemaal al langsgekomen zijn. Ook een paar vragen.

Als het goed werkt is het beeld prachtig alleen helaas, het werkt niet altijd goed. Het weer lijkt invloed te hebben en zeker in de hogere kanalen is het hakkelen troef. Soms is het amper mogelijk (voor mij dan bv eurosport, bbc2, rtl7) naar zenders te kijken. Ik weet het, een buitenantenne lijkt soms te helpen, maar lees ook weer van niet. Al met al, Digitenne is erg onstabiel. Hannesen met de opstelling van antenne wil wel eens helpen maar het is soms ook een hopeloze zoektocht.

 

Wat me ook opvalt is dat de signaal sterkte wappert, van 0 naar 100 en weer terug. Dat zal allemaal niet helpen.

Dat is erg jammer, het is natuurlijk een prachtig dat je gewoon door de lucht televisie kan ontvangen.

Vroeg me zelf altijd af: is dat kastje wel in orde? Nu herinner ik me van vorige dicussies dat er een software update van het kastje zat aan te komen. November 2019 zou die komen. Daar had ik mijn hoop op gevestigd. Mijn vraag is, is die update er geweest?

 

Een ander ding is de Fox 1 sports. KPN gebruikers die via de kabel afnemen krijgen die inmiddels gewoon als onderdeel van het pakket. Waarom is dat niet zo bij Digitenne? Zou dat geen tegemoetkoming zijn voor een product wat niet helemaal goed werkt? Kan ik weer eens de keuken kampioen divisie kijken.

En verder hoop ik nog altijd dat ARD/ZDF aan de bundel worden toegevoegd.

Helemaal ontevreden? Nee hoor, kijk vooral NPO123 en die zijn over het algemeen goed van kwaliteit met een enkel hakkeltje. Zal het dus gewoon blijven gebruiken. Het blijft jammer dat de Digitenne half werkt. Is er nog uitzicht zijn op een soepeler werkende Digitenne?

Hallo Wim,

Wat jij omschrijft heb ik ook. Lees voor de aardigheid mijn topic hierover maar eens door. 

https://forum.kpn.com/digitenne-12/veel-last-van-haperingen-sinds-het-nieuwe-hd-signaal-463188

 

Reputatie 7
Badge +28

@wimdebok12  “Ik hoop nog steeds op een verbetering door een software update.”

Die hoop moet je laten varen. Een hardware-update is het enigste wat kan helpen.

Ik blijf hopen op de beloofde software-update. 

 

Reputatie 7
Badge +28

Een ander ding is de Fox 1 sports. KPN gebruikers die via de kabel afnemen krijgen die inmiddels gewoon als onderdeel van het pakket. Waarom is dat niet zo bij Digitenne? Zou dat geen tegemoetkoming zijn voor een product wat niet helemaal goed werkt? Kan ik weer eens de keuken kampioen divisie kijken.

 

Hallo @wimdebok12 Welkom terug hier en dank voor het delen van je ervaringen! Ik zie dat Noordzee al een mooie reactie op je bericht heeft geschreven en bij het meeste ervan sluit ik me aan. Al denk ik dat we het product tegen een alleszins redelijke prijs aanbieden ;-)

 

@Bart_ Keus kwa kastjes had mooi geweest, tenminste als het probleem in het kastje zit. Het zou wel een aardige tegemoetkoming zijn, Fox 1 doorgeven aan de digitenne gebruikers.

 

 

@Bart_ 

Wil jij nog reageren op de vragen van @wimdebok12 over het (niet) gratis doorgeven van Fox Sports 1, terwijl dat bij b.v. interactieve TV van KPN wel gebeurt?  

Reputatie 7
Badge +20

@Noordzee De TS heeft al meer dan een maand niet gereageerd en ik had al aangegeven dat we pakketten niet zo maar kunnen aanpassen. Dat zo'n zender wel deel uitmaakt van iTV en niet van Digitenne is simpelweg beleidskeuze. 

Reputatie 7
Badge +28

Om precies te zijn was het 25 dagen dat @wimdebok12 voor het laatst had gereageerd, maar er is nu wel een duidelijke reactie van jou over Fox Sports 1. 

Ik zou jou (Bart) wilt vragen of jij aan de beleidsmakers van KPN wilt vragen of ze deze beleidskeuze is willen heroverwegen. Bij Interactieve TV (kost 10 euro per maand) wordt Fox Sports 1 gratis doorgeven, terwijl dat bij Digitenne (17 euro per maand) niet gebeurt.  Ik vind het beleid dan niet eerlijk, ik kan het i.i.g. niet volgen. Gezien de relatief hoge abonnementsprijs van Digitenne t.o.v. Interactieve TV zouden eigenlijk zowel Fox Sports 1 als Fox Sports 2 gratis aan het pakket kunnen worden toegevoegd.  

Reputatie 2
Badge

Het zal zeker een half jaar geleden zijn dat ik hier wat gepost heb over de Digitenne. Inmiddels een tijd verder en wil wat ervaringen delen. Het zal hier allemaal al langsgekomen zijn. Ook een paar vragen.

Als het goed werkt is het beeld prachtig alleen helaas, het werkt niet altijd goed. Het weer lijkt invloed te hebben en zeker in de hogere kanalen is het hakkelen troef. Soms is het amper mogelijk (voor mij dan bv eurosport, bbc2, rtl7) naar zenders te kijken. Ik weet het, een buitenantenne lijkt soms te helpen, maar lees ook weer van niet. Al met al, Digitenne is erg onstabiel. Hannesen met de opstelling van antenne wil wel eens helpen maar het is soms ook een hopeloze zoektocht.

 

Wat me ook opvalt is dat de signaal sterkte wappert, van 0 naar 100 en weer terug. Dat zal allemaal niet helpen.

Dat is erg jammer, het is natuurlijk een prachtig dat je gewoon door de lucht televisie kan ontvangen.

Vroeg me zelf altijd af: is dat kastje wel in orde? Nu herinner ik me van vorige dicussies dat er een software update van het kastje zat aan te komen. November 2019 zou die komen. Daar had ik mijn hoop op gevestigd. Mijn vraag is, is die update er geweest?

 

Een ander ding is de Fox 1 sports. KPN gebruikers die via de kabel afnemen krijgen die inmiddels gewoon als onderdeel van het pakket. Waarom is dat niet zo bij Digitenne? Zou dat geen tegemoetkoming zijn voor een product wat niet helemaal goed werkt? Kan ik weer eens de keuken kampioen divisie kijken.

En verder hoop ik nog altijd dat ARD/ZDF aan de bundel worden toegevoegd.

Helemaal ontevreden? Nee hoor, kijk vooral NPO123 en die zijn over het algemeen goed van kwaliteit met een enkel hakkeltje. Zal het dus gewoon blijven gebruiken. Het blijft jammer dat de Digitenne half werkt. Is er nog uitzicht zijn op een soepeler werkende Digitenne?

Ik heb er zelf ook alweer last van, het antwoord van externe bronnen en bla bla bla geloof ik niet meer, ik kan geen eens npo3 normaal kijken.

Ik heb nu mijn kabel compleet in een mantelbuis in de grond, de antenne hangt nu aan de schuur uit het bereik van de wifi antennes en weer zijn de storingen terug. 

Ik word er zo moe van, bij het oude systeem was er geen probleem. 

Zo kijk je goed en is er niks aan de hand en zo stoort het weer als een malle. 

Maar het ligt nooit aan kpn. 

Reageer