Beantwoord

espn op digitenne kijken

  • 17 January 2021
  • 17 reacties
  • 1347 keer bekeken

Reputatie 1

Hallo,

Wij hebben een ESPN abonnement welke wij gewoon op onze televisies kunnen zien. Echter hebben wij ook een aparte digitenne ontvanger, maar daar is ESPN niet op geactiveerd,  terwijl, alles op hetzelfde abonnement staat. Hoe kan ik dat aanpassen? 

 

Alvast bedankt 

icon

Beste antwoord door Noordzee 17 January 2021, 21:33

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

17 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @Djenga ,

Dan kan KPN dat voor jou aanzetten. 

Zou je het Forum profiel  willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en CAS-ID nummer? Het CAS-ID nummer kun je kwijt bij persoonlijke opmerkingen en deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is. 

  • Het CAS-ID nummer kun je terugvinden in het menu-scherm abonnement, onderop je ontvanger en op de doos.
Reputatie 1

Hallo Noordzee, 

de gegevens staan intussen ingevuld in mijn forumprofiel.

 

alvast bedankt voor de assist!

Reputatie 7
Badge +28

Prima, 

Een moderator gaat dat verzoek voor jou uitzetten bij een andere afdeling. Het kan nog een paar dagen duren voordat ESPN werkt. Even geduld nog….  

Reputatie 1

Dank je wel!

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Djenga, ik zie ESPN inderdaad nog niet goed staan op deze ontvanger. Ik heb hem nog even een zetje gegeven. Kun je nog eens kijken of hij het nu doet?

Reputatie 1

Hi Thomas,

ik heb het zojuist geprobeerd maar helaas zijn ESPN 1 en 2 niet geactiveerd. Ik krijg de foutmelding E-0160

 

alvast bedankt weer,

Reputatie 7
Badge +28

@Thomas 

Moet het verzoek niet uitgezet worden bij een andere afdeling? Staat het wel goed vermeld in de administratie van KPN? 

 

 

Reputatie 7
Badge +20

Nou in dit geval lijkt het inderdaad niet helemaal goed te gaan.
Administratief staat ESPN al wel goed lijkt het maar ik krijg het niet actief op de smartcard. Ik heb mijn collega's hier even over gemaild. Zodra ik reactie heb kom ik bij je terug!

Reputatie 7
Badge +20

De fout is gevonden en wordt gerepareerd. Mijn collega heeft ESPN voor je aangezet!  Hij moet het nu doen!

Reputatie 7
Badge +28

@Djenga 

Kun je het nu nog even uittesten ? Heb je beeld op ESPN? 

 

Reputatie 1

Hi, ik heb geen beeld op ESPN 1 en op 2 draait nu cartoon network. Vervolgens heb ik de stekker eruitgetrokken voor een seconde of 10 en toen weer opnieuw aangezet.

Helaas nog steeds de melding E016-0, geen abonnement.

 

weer bedankt!

Reputatie 7
Badge +28

Ok @Djenga ,

Als het toch niet lukt, dan kun je het zender zoeken nog een keer doen, maar dan met een kleine aanpassing.

  • Druk op Menu en ga naar Zender zoeken

  • Ga naar Handmatig zoeken (Zie je deze optie niet, druk dan op de blauwe knop)

  • Ga dan naar RF Kanaal (een van de pijlen eromheen) en pas deze aan naar het kanaal voor NTS4 (bouquet 5), waar ook CNN in zit. De kanaalnummers verschillen per regio en staan hieronder. 
  • Ga dan naar Start zoeken en druk op OK van je afstandsbediening

Deze manier kan helpen omdat wij het activatiesignaal (en ook softwareupdates) meesturen op het kanaal van CNN. Bij standaard zender zoeken gebeurt dit op de frequentie van de RTS (bouquet 1), waar de NPO in zit. Het signaal van de NPO wordt sterker uitgezonden, waardoor de ontvanger dan eerder denkt dat de ontvangst in orde is.


Hierboven staat een procedure van handmatig zenders zoeken. Wat betreft de genoemde frequenties : Dit is de huidige indeling.

25 : Friesland, Drenthe en Groningen
27 : Limburg, Zuid-Holland, Noord-Holland-Zuid en Utrecht
28 : Gelderland, Noord Brabant (midden en oost), regio Venlo
31 : Texel
35 : Zeeland en regio Roosendaal/Breda
44 : Flevoland, Noord-Holland-Noord en Overijssel

 

Zet je ontvanger op CNN en laat de ontvanger daar ongeveer 20 minuten op staan. 

Dan weer uitgebreid zenders zoeken. Je hebt dan weer alle zenders in je zenderlijst terug. Als het goed is heb je dan wel beeld op ESPN1. Op ESPN 2 is nu even geen uitzending. Die zender gaat alleen aan als er live voetbal is. 

 

  

Reputatie 1

Goedemorgen,

ik heb zoals hierboven geadviseerd opgevolgd en warempel, hij doet het.

 

hardstikke bedankt voor jullie medewerking en snelle reacties!

 

mvg Marcel

Reputatie 7
Badge +28

Mooi zo:thumbsup_tone4: , en graag gedaan natuurlijk…..

 

Reputatie 1

Mooi zo:thumbsup_tone4: , en graag gedaan natuurlijk…..

 

Top medewerking!

Als ik espn activeer via mijn account, hoe lang duurt het voor ik beeld heb?

Reputatie 7
Badge +28

Moeilijk te zeggen. Ik zou eerst even bellen met 0800-0402.