Vraag

Extra Digitenne ontvangers aanvragen via MijnKPN ging niet helemaal goed door fout KPN

  • 19 February 2020
  • 91 reacties
  • 10988 keer bekeken

Denk je ik vraag via MijnKPN even twee extra basis ontvangers aan voor Digitenne.

Zie je dat je de eerste 6 maanden geen 10€(2x5€) maar slechts 4€ gaat betalen!

Dat scheelt 36€ dus dat doe je dan vervolgens.

Nieuwe maandbedrag is 4€ staat er dan (omdat de 17€ abonnementskosten en de eerste ontvanger gratis zijn vanwege Telfort DSL + interactieve TV abonnement)

Krijg je een bevestiging van KPN dat je 27€ per maand moet gaan betalen i.p.v. 4€?

De regel -17€ vanwege Telfort was ineens verdwenen en de 6€ korting voor 6 maanden stond er ook niet op?

KPN gebeld en ze zeggen dat door de aanpassing van het abonnement niet het beloofde en bestelde is doorgevoerd maar dat door een fout de kortingen zijn verdwenen!

Alleen is het niet terug te draaien of op te lossen.

Althans KPN kan dat niet zeggen ze.

Moet me maar tot Telfort richten zeggen ze!

Ben al vanaf 2007 Digitenne klant.

Heb ruim een uur aan de telefoon gezeten met KPN en ze geven me 100% gelijk.

Alleen kunnen ze niets voor me doen anders dan mijn hele abonnement opzeggen?

Snap dat ze liever klanten hebben welke de volle mep betalen maar om zo met je trouwe klanten om te gaan vind ik echt stijlloos!


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

91 reacties

Reputatie 5
Badge +4

Sinds alle veranderingen bij KPN oa. Hussel ,opheffen Telfort en XS4all en Digitenne nieuwe stijl is de administratie een grote gaos. zie al diverse opmerkingen in dit Forum

Dat het een chaos is kan ik inkomen.

Maar als je een fout constateert als klant en je brengt ze ervan op de hoogte,is het raar dat ze de fout erkennen maar vervolgens zeggen dat ze hem niet kunnen herstellen.

Ze zijn wettelijk verplicht de fout te herstellen!

Het is mijn recht uitsluitend de verschuldigde bedragen te betalen.

Dat KPN door een blijkbaar niet te herstellen fout van hun ten onrechte extra kosten in rekening gaat brengen is niet mijn probleem maar zo brengen ze het wel!

Weet iemand hoe lang het duurt voordat er door iemand van KPN gereageerd wordt op mijn vraag hier?

Reputatie 5
Badge +4

Normaal komt er meestal vrij snel een KPN moderator langs, het is echter voorjaarsvakantie en dan kan er wat verlof zijn. Ze doen wel altijd hun best (in tegenstelling tot de helpdesk) om de problemen op te lossen. Ik vindt het knap om dat vol te houden als de stucturele oplossingen lang uitblijven!

Het lijkt me inderdaad lastig dat je als KPN moderator pleisters moet plakken en dat voor problemen nooit structurele oplossingen komen.

De motivatie behouden zal moeilijk zijn inderdaad!
Maar aan de andere kant als KPN problemen structureel zou oplossen zouden er ook geen moderators nodig zijn . . .haha

Toch maar even gebeld naar de klantenservice want hier en op het Telfort forum heb ik nog steeds geen reactie gehad en op mijn email kreeg ik een onbevredigend antwoord van iemand bij Telfort die niet goed op de hoogte is van de kosten van Digitenne ondanks dat die gewoon op hun website terug te vinden zijn https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/kosten-digitenne.htm

De korting zou afgeschaft zijn ofzo?

Gelukkig zag de Telfort klantenservice medewerkster welke ik aan de telefoon kreeg dat ik geen abonnementskosten hoef te betalen voor Digitenne vanwege mijn Telfort koperdraad internetaansluiting en ze heeft het opnieuw voor me aangevraagd dus nu maar afwachten of het er weer correct in komt te staan.

De 36€ korting over de eerste 6 maanden voor de ontvangers welke mij tijdens het bestellen beloofd zijn moet KPN er wel nog even inzetten!

 

Zie nu pas staan “Eerste 6 maanden 5 euro korting” en dan trekken ze er € -6,00 af?

Dag 4;

Ben benieuwd hoe lang het mij gaat duren de door KPN gemaakte fout hersteld te krijgen zodat ik gewoon hetgeen tijdens de bestelling is overeengekomen geleverd en bevestigd krijg!

 

Helaas vandaag toch foute factuur ontvangen.

Ruim 25€ ten onrechte in rekening gebracht !

Dit bedrag gaan ze nu natuurlijk ook nog ten onrechte incasseren van mijn rekening.

Heb zo’n gevoel dat dit nog wel even gaat duren voordat ik het voor elkaar heb gekregen dit alles gecorrigeerd te krijgen.

Toen ik belde dat ik de foute factuur wel storneer werd mij duidelijk gemaakt dat ik dan afgesloten ga worden want zo werken wij niet was de mededeling?

U moet wel gewoon betalen ook al klopt het niet.

Dan zien wij wel of en wanneer en hoe wij het teveel betaalde teruggeven.

De tijd dat de klant koning is bestaat niet meer.

Graaien,graaien,graaien en als het je niet bevalt moet je hemel en aarde bewegen om je niets te laten ontnemen.

Lijkt wel alsof het wegpesten is van klanten welke niet de volle mep betalen.

Triest!

Reputatie 7
Badge +30

Hallo Harry, welkom op het forum! Dit lijkt inderdaad niet goed gelopen. Je hoort als bestaande klant die alleen ontvangers toevoegt, geen andere kortingen of iets dergelijks te krijgen. Er hoort verder helemaal niets te veranderen. Behalve dat je dan de nieuwe ontvangers geleverd krijgt. Dank voor het invullen van je profiel. Ik ga hier naar kijken om te zien hoe we dit weer kunnen gaan herstellen. In verband met het weekend kom ik daar dan morgen bij je op terug.

 

Wat betreft de factuur, die kan ik niet tegenhouden. Ik raad je aan om deze voor nu wel te laten incasseren. Ten onrechte teveel betaalde kosten gaan we natuurlijk vergoeden. Maar het is makkelijker dat dan te doen als we ook zeker weten dat de facturatie weer in orde is. Anders blijven we erachteraan lopen.

@Erik_  Heb de twee extra Digitenne ontvangers alleen besteld omdat ik zag dat ik 6 maanden 6€ korting kreeg en slechts 4€ ging betalen.

Bij Telfort had ik nog een gratis tweede tv-kastje en die heb ik tegelijkertijd opgezegd vanwege deze aangeboden korting.

Digitenne werkt voor mij beter omdat meerdere tv-kastjes via de koperdraad steeds storing gaf.

Ontvangen Digitenne kastjes werken overigens prima!

Nu alleen nog het eerste half jaar een maandelijkse factuur van 4€ en daarna facturen van 10€ per maand zoals afgesproken tijdens het bestellen.

Mijn contract bij Digitenne heb ik al vanaf 2006 zag ik.

Eerst met drie gratis kastjes(koop-kastjes) en daarna met het nieuwe systeem nog maar 1 gratis kastje.

Dus ik ga van 0€ naar 4€ en dan naar 10€ maar niet naar 27€.

@Erik_  In verband met het weekend kom ik daar dan morgen bij je op terug.

Weet je al wat?

Ben je me vergeten @Erik_ ?

  @Erik_  vreemd dat je er gisteren niet zoals beloofd bij mij op terug bent gekomen.

Misschien kan een andere moderator dit oppakken want er zit niet echt vaart in om tot een oplossing te konen.

Loop overal tegen een muur aan.

Misschien zijn mensen achter de schermen druk bezig maar daar merk ik niets van.

 

Is er een moderator beschikbaar ?

Probeer al bijna een week contact te krijgen !

Vrijwel iedereen die ik te spreken krijg via klantenservice/chat/forum ziet dat het niet goed is gegaan maar sturen me steeds weer door naar de ander haha.

Gevalletje kastje naar de muur . . . . .

Hopelijk pakt iemand het op hier!

Denk dat ik de betaling van de foute factuur maar blokkeer misschien dat daar iemand op reageert.

Reputatie 7
Badge +30

Hoi Harry, sorry voor de vertraging in antwoord. Ik moest eerst even goed kijken wat er aan de hand was. Je hoort inderdaad niet voor het Digitenne abonnement te betalen vanwege je Telfort abonnement. Je betaalt alleen voor de Digitenne ontvangers, inclusief de eerste, die je dan hebt. Waardoor je, met drie ontvangers, €15 zou gaan betalen. De aanvullende korting die jij zag kan ik alsnog niet verklaren, die zou er niet moeten zijn. Je ziet ook dat deze niet op je bevestiging staat. Bevestiging is in de basis leidend. Alleen in dit geval ontbreekt op de bevestiging ook de Telfortkorting, en dat is wel onterecht. Kortom, die moet weer toegevoegd worden. Daarvoor is nu de backoffice aangestuurd. Die gaat ervoor zorgen dat de korting er weer op komt. Als het goed is regelen die ook gelijk een creditering voor de tussenliggende periode. Mocht dat onverhoopt niet gebeuren, dan doe ik dat alsnog.

@Erik_

Zoals je weet zit er een fout in het ordersysteem.

In het onderstaande topic hebben jullie dat al verteld:

https://forum.kpn.com/digitenne-12/klaar-voor-de-toekomst-veranderingen-bij-digitenne-445235?sort=dateline.desc#comments
 

Tijdens het bestellen van extra ontvangers vervallen gratis ontvangers.

Dit corrigeren jullie handmatig staat er dus dat mogen jullie in mijn geval ook gaan doen.

Op de bevestiging welke ik kreeg stond dat ik naast de abonnementskosten slechts 10€ ging betalen voor de ontvangers en niet 15€!
De eerst ontvanger had ik al gratis en daar ga ik niet nu ineens ook 5€ voor betalen.

In het oude Digitenne had ik zelfs 3 tuners gratis maar dat waren kooptuners welke nu niet meer werken.

Jullie hebben me dus al 2 gratis tuners afgepakt iets minder dan een jaar geleden.

Ik laat me niet nu ook nog mijn laatste gratis tuner afpakken!

Daarnaast krijg ik ook nog 36€ korting (6x6€)

Het kan niet zo zijn dat je online iets besteld voor 4€ en dat je dan een bevestiging krijgt 27€ met aftrek 17€ is 10€ en dat die 6€ korting per maand gewoon pech is voor me en dan ook nog eens 5€ extra gaan rekenen voor een gratis tuner.

Graag hoor ik van je waarom de eerst gratis tuner nu ineens ook 5€ moet gaan kosten.

Ook wil ik weten waarom het bestelde niet overeenkomt met de bevestiging en wat jullie daar aan gaan doen in mijn geval.

Na de foute bevestiging heb ik gelijk gebeld dat ik niet akkoord ben en sindsdien probeer ik het al opgelost te krijgen!

Jullie lokken me met een aanbieding van 2 extra tuners eerste half jaar voor 4€ en daarna 10€.
Om me vervolgens 17€ abonnementskosten proberen te laten betalen en de 36€ korting niet toe te kennen.

Dan draaien jullie die abonnementskosten terug maar willen jullie de 36€ korting op de twee bestelde tuners niet toekennen en willen jullie de eerste  gratis tuner welke ik al heb ook nog eens 5€ voor gaan rekenen.

Daarnaast had ik bij Telfort een gratis tweede interactieve ontvanger welke ik tegelijk met het bestellen van de twee Digitenne tuners heb opgezegd vanwege de korting bij jullie dus die ben ik ook nog kwijt.

@Erik_

Echt stijlloos hoe jullie een oude man van 75 jaar teveel geld proberen te laten betalen.

eerst probeerde jullie een gratis abonnement te verhogen naar 17€

dat mislukte dus nu proberen jullie een gratis tuner te verhogen naar 5€

en daarnaast lokken jullie me met 36€ korting die ik vervolgens niet krijg en loop ik ook nog de korting op de tweede interactieve Telfort ontvanger mis die ik door jullie misleiding heb opgezegd!

Voordat ik de twee extra tuners bestelde (zie boven)

Nadat ik de twee extra tuners bestelde (zie onder)

Zoals je kunt zien werd de korting van 17€ op de abonnementskosten per 19-02-2020 ten onrechte afgepakt maar dit draaien jullie nu dus terug zeg je @Erik_  

Maar nu probeer je ineens weer 5€ te gaan rekenen voor

mijn Digitenne Basis Ontvanger - gratis ?

Blijf gewoon die twee extra ontvangers ad.10€ voortaan in rekening brengen zoals het nu is en vergoed de abonnementskosten welke ik ten onrechte heb betaald en de 36€ van de bestelling (6 maanden x -6 korting) dan blijf ik een tevreden klant wat ik al ben sinds 2006!

 

Dit is wat ik zie als ik nu de twee ontvangers weer verwijder 

Dan ga ik dus 11€ betalen en als de 17€ abonnementskosten daar straks weer afgehaald zijn staat dat dus op -6€

Als ik nu 1 ontvanger verwijder zie ik dit

Dan ga ik 16€ betalen en straks als die 17€ abonnementskosten er weer af is staat dat op -1€

Toen ik bestelde stond er dat ik 4€ moest betalen want die 17€ abonnementskosten stonden er toen nog niet.

Dus ik ga voor die 3 ontvangers zoals afgesproken gewoon het eerste half jaar 4€ betalen en daarna 10€.

Laat me niet bedonderen!

Achteraf na bestellen ineens de prijs aanpassen lijkt me gewoon ordinaire fraude!

Volgens mij nog niet helemaal klaar voor de toekomst.

Althans het ordersysteem werkt nog steeds niet goed @Marcia_ @MoggeLoek @Erwin_ @Noordzee 

Had gratis Digitenne abonnement met 1 gratis tuner.

Zag dat als ik 2 extra tuners zou bestellen dat ik het eerste half jaar 4€ ging betalen en daarna 10€ dus dat heb ik gedaan.

Nu staat op de factuur ineens 17€ abonnementskosten en de korting van 6€ per maand is ineens komen te vervallen.

17€ abonnementskosten gaan ze nu corrigeren @Erik_ 

Maar de 1e gratis tuner moet nu ineens 5€ gaan kosten?

Daarnaast komt de 36€ korting welke beloofd werd (6 mnd. -6€) te vervallen?

Had een tweede gratis interactieve ontvanger bij Telfort welke ik door de aangeboden korting heb opgezegd dus die ben ik nu ook kwijt!

Wat een ellende.

Ben er al bijna 10 dagen mee bezig en er is nog niets opgelost buiten dat @Erik_  beloofd heeft de 17€ abonnementskosten weer te gaan vergoeden vanwege iTV van Telfort zoals het voor het bestellen van de extra tuners al was.

Maar @Erik_  zegt ook dat (nu het afpakken van de korting op de abonnementskosten niet gelukt is) dat ik nu moet gaan betalen voor eerste tuner welke altijd gratis geweest is en ze willen de 36€ korting niet meer geven?

Ben je 75 jaar oud en dan laten ze je zo ploeteren om niet bestolen te worden van je kortingen nadat je juist extra diensten wil gaan afnemen.

Ben al Digitenne klant vanaf 2006 !

Reputatie 7
Badge +20

Dag @Harry1945 Wat een naar verhaal! Nu ben je volgens mij al met Erik in gesprek in je eigen topic. Hij zal vanmiddag nog met een reactie komen! 

Hier kun je zien dat ik de tweede gratis interactieve ontvanger bij Telfort heb opgezegd omdat ik dacht dat ik die 36€ korting ging krijgen.

Had eerst 4 gratis tuners met het oude digitenne 3 tuners en 1 iTV-tuner van Telfort

Met de komst van het nieuwe Digitenne ben ik van 3 naar 1 gratis tuner gegaan naast de iTV-tuners van Telfort.

Om het verlies van 2 gratis Digitenne tuners te compenseren heb ik toen 1 jaar lang een tweede iTV-tuner van Telfort aangeboden gekregen.

Bovenstaand de oude Digitenne situatie met 3 gratis kooptuners welke nu onbruikbaar gemaakt zijn.