Beantwoord

Extra Digitenne kastje opzeggen

  • 8 September 2019
  • 36 reacties
  • 720 keer bekeken

Ik heb een basis Digitenne ontvanger en 2 extra kastjes. Ik heb net uw 0800-0402 gebeld om 1 extra kastje in te leveren en kreeg een bevestiging per e-mail met in de e-mail het bericht "In het installatiepakket zit onder andere: - Een vervangend modem (de KPN Experiabox)"
Ik heb weer uw 0800-0402 gebeld en uitgelegd dat ik enkel 1 extra kastje wil opzeggen en dat uw bericht niet klopt. Uw medewerker Nicolai "nam aan dat het wel goed komt"
Ik niet, dus graag uw bevestiging dat ik enkel 1 extra kastje inlever en dat de andere 2 kastjes blijven werken. Ik wil graag ook weten welk kastje ik moet leveren?
icon

Beste antwoord door JM1972 3 October 2019, 20:05

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

36 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Ja, dat is inderdaad een hele rare bevestigingsmail. Ik zou dan ook niet zomaar aannemen dat het allemaal automatisch goed komt.

Een moderator wil graag het een en ander voor je nakijken. Zou je het Forum profiel verder willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en de drie CAS-ID nummers? De CAS-ID nummers kan je kwijt bij persoonlijke opmerkingen en deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is.

Een CAS-ID nummer kan je terugvinden in het menu-scherm abonnement, onderop je ontvanger en op de doos.

Want het is inderdaad belangrijk dat je de juiste ontvanger terugstuurt. Als het goed is, kan een moderator zien welk kastje gaat vervallen per de opzegdatum.
Noordzee, bedankt voor je reactie en ik ben blij dat ik de onprofessionele reactie van uw klantenservice hier heb gemeld.
Ik zie niet zoals u vraagt in "mijn menu" de CAS nummers.
Ik heb de 3 CAS nummers vermeld in het veld persoonlijke opmerkingen en welke 2 CAS nummers ik wil behouden.
Alvast bedankt voor de moeite en ik wacht uw reactie af.
Reputatie 7
Badge +28
Prima JM18972,

Goed dat je de CAS-ID nummers toch gevonden hebt. 👌🏽In het Digitenne-menu staat het nummer overigens in het veld Abonnement.

Ik werk zelf overigens niet voor KPN, maar ik help graag de Digitenne-klant. Een moderator (KPN-medewerker) komt jou hier verder helpen.

Ik verwacht die moderator hier in de loop van morgen.
Hoi @JM1972 . Dat wekt inderdaad niet veel vertrouwen, als ik je verhaal zo lees. Excuus namens KPN hiervoor.
Ik heb de vrijheid genomen om de verhuisorder terug te draaien en ga nu het gewenste CAS id verwijderen en zal, als dat is afgerond, de verhuizing doorgeven. Ik houd je op de hoogte. 🙂
Hallo Erwin, bedankt voor je bericht en de info die je separaat hebt gegeven.
Is al bekend wanneer het gewenste CASid verwijderd wordt?
Hallo Noordzee, nieuwsgierigheid van mijn kant maar in mijnkpn zie ik geen CASid's onder abonnement staan, maar misschien kijk ik verkeerd
Reputatie 7
Badge +28
Hallo @JM1972

Dat heb je goed gezien.😎 Alleen in/op jouw ontvanger is dit nummer terug te vinden.
Ik moet helaas even overschakelen op plan B, @JM1972 . Ik heb geprobeerd om de door jou gewenst tuner + Cas ID te verwijderen. Vervolgens geeft het systeem mij die optie niet. Ik heb dit onmiddellijk aangekaart bij de proces ontwikkelaar. Die heeft het nu in onderzoek.
Ik wil niet dat jij hier de dupe van wordt. Mijn voorstel is dat ik per direct 10 euro crediteer. Op die manier kun je het kastje nog even houden totdat wij het probleem hebben opgelost maar heb je er geen financiële gevolgen van. Lijkt jou dit iets? ( de tien euro worden dan in mindering gebracht op de eerstvolgende factuur)
Hallo Erwin,
Toch goed dat ik de communicatie even "kort houd".
Het zit niet mee met de systemen bij KPN.
Prima de €10.
Zoals ik je aangaf hebben we hier 3 kastjes op verschillende locaties en wil ik zelf aanwijzen welk CASid ingeleverd wordt.
Ik hoor graag de voortgang.
Ik heb het gelijk ingeboekt en houdt je op de hoogte!
Reputatie 7
Badge +28
@JM1972 @Erwin_

Is het allemaal goed afgerond?
Hallo Noordzee,
Nee schandalig, zoals je ziet heb ik het 11 dagen geleden gemeld en heeft Erwin 7 dagen geleden voor het laatst gecommuniceerd.
Ik weet niet waarom en de geste van €10 is geen geste maar heb ik gewoon nodig.
Reputatie 7
Badge +28
@Erwin_ is gewoonlijk erg punctueel, maar ik heb hem voor de zekerheid bij deze getagd.
Wellicht hebben we elkaar verkeerd begrepen. Ik heb 10 euro gecrediteerd zodat jij er geen financiële hinder van hebt. Dit bedrag wordt met de volgende factuur verrekend. Het issue heb ik aangekaart en is blijkbaar lastig op te lossen want er is nog een antwoord van die kant gekomen.
We zullen dus moeten afwachten.
Als ik het idee krijg dat het (nog) langer duurt crediteer ik uiteraard opnieuw een bedrag. Zo zouden er geen nadelige gevolgen mogen ontstaan en heb jij enkel een extra kastje in huis. Ik hoop dat dit een goede deal is?
Ik zal nu een reminder sturen naar mijn contact persoon om te kijken of er al meer bekend is.
Excuus voor de verwarring.
Erwin, bedankt voor je antwoord.
Je schrijft dat het issue lastig is op te lossen.
Als consument begrijp ik het niet. Wat ik heb gevraagd is 1 Digitenne kastje van mijn abonnement in te leveren. Dat is jullie core business en ik ben niet de eerste die dat vraagt.
Je schreef ook dat mijn vraag gecompliceerd is omdat ik in dezelfde call ook had gevraagd mijn adres wijziging door te voeren. Maar ook dat is jullie dagelijks werk.
Wat ik ook vreemd vind is dat er weken over heen gaan voordat de KPN organisatie een antwoord op mijn vraag kan geven. Lijkt mij dagelijks werk voor de service desk. Maar ok, ik wacht af.
Normaal is het een peulenschil maar soms lopen we tegen exotische issues aan. Onze zogenaamde leverstraat is volledig geautomatiseerd proces waarin verschillende systemen met elkaar 'praten' ( logistiek, administratief en technisch) . Als daarbinnen een spraakverwarring optreed is de oplossing soms lastig . Dat is hier ook aan de hand. Ik hoop dat ik je gerust kan stellen door in ieder geval de financiële issues weg te nemen.
Dank voor je geduld. Ik laat je weten zodra ik hier een oplossing voor heb.
Hallo Erwin, is er inmiddels na 16 dagen een update hoe een extra Digitenne kastje bij KPN kan worden ingeleverd?
De order om die specifieke tuner te verwijderen is vandaag succesvol ingevoerd. Ik verwacht morgen definitief te kunnen zeggen of het gelukt is.
Ik laat het je morgen weten!
Reputatie 7
Badge +28
Is het definitief opzeggen van de derde Digitenne-ontvanger nu dan gelukt?
Het is gelukt. Als @JM1972 het goed vind zal ik nu de verhuizing verwerken.
Noordzee, Erwin,
22 dagen geleden heb ik contact gehad met KPN Servicedesk om in 1 gesprek 1)Een extra Digitenne kastje in te leveren en 2)Een adreswijziging/verhuizing door te geven.
Noordzee heeft bemiddeld en Erwin heeft mijn aanvraag gesplitst en eerst het kastje gedaan.
Ik kreeg kort geleden het bericht dat op mijn factuur het extra kastje is verrekend, nu dus 2. Echter, ik heb geen bericht wat ik met het kastje moet doen.
Erwin zal nu de tweede vraag, de adreswijziging laten verwerken.
Reputatie 7
Badge +28
JM1972,

Er zit nu in ieder geval voortgang in.....😎

Je kunt de ontvanger die je niet meer gebruikt in een doos stoppen en deze gratis retour sturen naar:

KPN
Antwoordnummer 10119
2400 VB Alphen aan den Rijn

Bewaar wel het ontvangstbewijs wat je krijgt bij het PostNL-inleverpunt.
Beste Noordzee, bedankt voor het meedenken maar zo werkt het niet.
Zoals je zelf hiervoor aangaf in deze thread kan ik niet zien welk CAS ID is verwijderd en wacht ik dus op bericht van KPN.
Met de ervaring hoe KPN met zijn administratie omgaat wil ik van KPN weten welke 2 CAS ID's nog op mijn abonnement staan en welk CAS ID is verwijderd. Dat lijkt mij normaal als je een wijziging doorgeeft.
Ik wil niet het risico lopen het verkeerde kastje (cq. CAS ID) terug te sturen.
En dan de adreswijziging nog, dus jouw conclusie 😎vind ik iets te positief.
Reputatie 7
Badge +28
Beste JM1972,

Ik snap het dat je graag van KPN opheldering wilt.

Maar je zou nu ook zelf kunnen kijken op welk van jouw drie kastjes er nu geen beeld meer is. Als ik Erwin goed begrijp zou het opzeggen van de derde ontvanger nu gebeurd moeten zijn. Dan zou het logisch zijn dat je nu op één van jouw ontvangers geen beeld meer hebt.

Maar als je geen risico wit lopen is het wachten nu dan weer op @Erwin_ . Die kan jou (in een privé bericht) opgeven welke twee CAS-ID nummers nu nog actief staan.
Beste Noordzee, je neemt iets aan.. dat het goed is doorgevoerd.

Als ik zou kunnen had ik zelf al gekeken welk kastje niet meer werkt.
Maar 1 kastje staat op de camping en het andere kastje op mijn kantoor, een eind van hier.
Daarom wil ik graag een KPN bericht welk CAS ID niet meer actief is.