Beantwoord

Extra of andere antenne Digitenne

  • 20 July 2019
  • 38 reacties
  • 681 keer bekeken

Badge
ik heb dus abonnement compleet plus nog een s digitenne en daar zit het probleem .Na vele malen bellen klachten en bellen werkt dat nog steeds niet .Is het mogelijk een sterkere antenne voor buiten op de camper aan te sluiten zo jha welke en waar haal ik die .
Als het niet kan wat is dan de beste oplossing? Wel betalen maar geen ontvangst hier hebben we genoeg van.
Ja we hebben het nieuwe kastje en ja we hebben de laatste nieuwe antenne van kpn
icon

Beste antwoord door Marina_ 22 July 2019, 09:28

Bekijk origineel

38 reacties

Reputatie 7
Badge +28
@toscaentanja

Vervelend dat het niet wil lukken met de ontvangst.
Geef je wel op iedere nieuwe locatie een nieuwe opdracht zenders zoeken via de optie uitgebreid zenders zoeken?
En gebruik je de antenne binnen of staat de antenne bovenop de camper als je wilt TV kijken?

Om antwoord te geven op jouw vraag. Ja, er zijn betere ontvangers op de markt dan de Funke V5. Bijvoorbeeld de Funke Yagi antenne.

Meer over deze antenne en over andere mogelijkheden kun je teruglezen in dit topic:
https://forum.kpn.com/digitenne-12/betere-antenne-nodig-voor-digitenne-er-zijn-verschillende-mogelijkheden-476099

In dat topic geef ik ook een aantal links naar bekende webwinkels.
Badge
Aantenne binnen getest op het dak overal waar we maar kwijt konden maar niks geen ontvangst
Badge
We hebben de laatste nieuwe die f5 antenne van KPN dus
Reputatie 7
Badge +28
In mijn eerste reactie staat een link naar betere antennes.

Maar afhankelijk van jouw locatie is het ook met de V5 goed mogelijk om ontvangst te hebben.

Ben je al met jouw ontvanger terug gegaan naar de fabrieksinstellingen?

Daarna (op iedere nieuwe locatie opnieuw) uitgebreid zenders zoeken.
Badge
ja iedere keer opnieuw de zenders zoeken, alles resetten, uitgebereid zoeken maar niks werkt goed zelfs kpn weet het niet meer die sturen mij hierheen.
Reputatie 7
Badge +28
Raar dat je nergens in Nederland ontvangst hebt op Digitenne terwijl je de Funke V5 antenne bovenop jouw camperdak hebt gezet.

Jammer dat je niet jouw huidige locatie opgeeft. Want dan ik een wat vollediger antwoord geven. Er zijn namelijk een aantal regio's in Nederland waar geen ontvangst mogelijk is.

Krijg je een foutmelding te zien?
Als echt helemaal niets het doet terwijl je bv vlakbij een zendmast staat, dan moet de ontvanger kapot zijn.

Een moderator wil graag het een en ander voor je nakijken. Zou je het Forum profiel willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en CAS-ID nummer? Het CAS-ID nummer kan je kwijt bij persoonlijke opmerkingen en deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is.

Het CAS-ID nummer kan je terugvinden in het menu-scherm abonnement, onderop je ontvanger en op de doos.
Badge
Zzojuist gedaan wat je vroeg heb alleen mijn näm ingevuld in plaats die van mijn man en abonnement staat op zijn naam ik hoor het nog wel als dat veranderen moet adres staat er ook nu en serie nr en CAS nr
Badge
Aalleen locatie heb je weinig aan want we gebruiken thuis digitenne niet daar hebben we gewone aansluiting voor tv.
Reputatie 7
Badge +28
Het enige wat ik kan bedenken is een nieuwe ontvanger, maar mogelijk heeft een moderator (die komt hier vanzelf langs) nog een ander idee.
Reputatie 7
Badge +19
Hoi @toscaentanja, Welkom hier. Fijn dat Noordzee al goede informatie heeft verstrekt. Je trekt de conclusie dat we weinig aan je locatie hebben. Dat is niet het geval. Als je jouw locatie nog toevoegt aan je woonplaats in je forumprofiel, kunnen we je nog advies geven. Als het dan nog niet lukt, om een goede verbinding tot stand te brengen ga ik kijken of ik je een nieuwe ontvanger kan toesturen. Die kan ik laten afleveren bij je camping in de buurt. Zou je dus ook een afleveradres kunnen doorgeven bij opmerkingen in je profiel?
Badge
Hoi Marina
Hiermee bedoel ik dus dat mijn locatie iedere keer wijzigt dus dat betekend dat we vaak de zenders even opnieuw moeten stellen, dit even te duidelijkheid wat ik bedoel. Maar het enige wat onze digi doet is dus niks komt alleen te staan geen digitenne.
Geen foutmelding gewoon niks overigens bij profiel nu meer ingevuld .
Wil nog wel even weten waarom ons niet verteld word dat er ook een andere antenne voor te koop is en dat er zelfs een versterker tussen kan bij jullie antenne .
En nee ben niet de enige met deze klacht maar geef het niet zo snel op wat ik betaal moet gewoon werken ook al moet ik dan veel zelf uitzoeken .
Reputatie 7
Badge +28
Haar woonplaats kon ik al wel zien: Oost-, West en Middelbeers.

Ja, dat bestaat echt. Het ligt in de buurt van Eindhoven. Normaliter zouden ze daar ontvangst moeten hebben. Alleen kijken ze thuis geen TV in hun camper.
Badge
we hebben dus thuis een gewoon KPN ontvangst door abonnement compleet
we kijken alleen onderweg tv via digitenne net zoals zoveel anderen dat proberen te doen. Toen ik keer gebeld had werd me verteld dat ik ook thuis geen ontvangst zou hebben met digitenne dat konden ze zien via de postcode.
Reputatie 7
Badge +28
Probeer het anders eens een keertje thuis voor de deur. In Eindhoven staat n.l. een zendmast.

Maar op welke plaats/locatie sta je nu met de camper?
Badge
Het eerste waar we getest hebben is dus thuis geen ontvangst dus .toen na een telf van bijna een uur wat dus niet werkte nog steeds geen ontvangst ,medewerker adviseerde toen om de dag erop terug te bellen,dan had hij geen dienst zeker vroeg ik .
Dat erop weer gebeld ,we waren toen dus nog steeds thuis,hebben toen na testen een andere afstandsbedieninggekregen.dag erna weer getest weer helemaal niks. Nieuwe antenne van jullie toegezonden gekregen en ja hoor weer niks ,hoezo heb ik geen geduld ?Vind het nu tijd worden voor echte oplossingen anders zal ik toch andere maatregelen moeten treffen.
Wwaarom word mij ook niet verteld dat er bij KPN een versterker te verkrijgen is.
Of dat er bij slechte ontvangst altijd een andere ängekocht kan worden een antenne die het wel doet .Of werkt nu toch het kastje niet van jullie?
Reputatie 7
Badge +28
Mijn advies blijft om de ontvanger om te wisselen voor een ander exemplaar.

Want het is erg vreemd dat je nergens in Nederland ontvangst krijgt.
Badge
en dat omwisselen van ontvanger moet dat in een winkel of krijg ik die dan thuisgestuurd? wat voor actie moet ik daar voor ondernemen
Badge
en hoe kom ik aan die versterker die jullie ook hebben
Reputatie 7
Badge +19
Hoi @toscaentanja, Ik kan ervoor zorgen dat je een nieuwe ontvanger krijgt. Via KPN krijg je een ontvanger/antenne, andere apparatuur is voor eigen rekening. Daar kan Noordzee je meer over vertellen. De ontvanger kan omgeruild worden bij jou thuis of ergens anders? Als je de ontvanger ergens anders wilt laten afleveren, wil je dan dat adres invullen onder opmerkingen in je forumprofiel?
Badge
Hoi @toscaentanja, Ik kan ervoor zorgen dat je een nieuwe ontvanger krijgt. Via KPN krijg je een ontvanger/antenne, andere apparatuur is voor eigen rekening. Daar kan Noordzee je meer over vertellen. De ontvanger kan omgeruild worden bij jou thuis of ergens anders? Als je de ontvanger ergens anders wilt laten afleveren, wil je dan dat adres invullen onder opmerkingen in je forumprofiel?
zou super zijn gewoon op ons thuis adres .dank je
Badge
Het enige wat ik kan bedenken is een nieuwe ontvanger, maar mogelijk heeft een moderator (die komt hier vanzelf langs) nog een ander idee.
hoi noordzee
een versterker zou dat een mogelijkheid zijn .
ik krijg nu wel een nieuwe ontvanger toegestuurd maar wil om weer problemen te voorkomen er gelijk een versterker tussen zetten .
Reputatie 7
Badge +28
Er bestaat geen versterker.

Je kunt wel zelf een betere antenne kopen. Zie daarvoor mijn eerste reactie in dit topic.

Geen garantie dat dit voor jou werkt, maar bij anderen gaf dit een verbetering van de ontvangst.
Reputatie 7
Badge +19
Hoi @toscaentanja, Omruilen bij je thuis gaat niet lukken, daarom laat ik het afleveren bij een servicepunt vlakbij je huis. Deze informatie zet ik voor je op een rijtje in een privébericht.
Reputatie 7
Badge +19
Hoi @toscaentanja, Nieuwe ontvanger inmiddels opgehaald en geïnstalleerd?
Badge
Hoi @toscaentanja, Nieuwe ontvanger inmiddels opgehaald en geïnstalleerd?
opgehaald al wel instaleren vanavond te heet nu

Reageer