Vraag

F.S. 2 live, maar (weer) niet via Digitenne

  • 7 November 2019
  • 9 reacties
  • 116 keer bekeken

Maar wel volgens de gids van Digitenne op kanaal 25 !

(gelukkig zijn de wedstrijden ook op F.S. 1 (AZ) en RTL 7 (PSV en Feyenoord).


9 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Er was geantwoord enige tijd geleden (door@Susan_ ) dat KPN er voor gezorgd had dat dit niet meer zou voorkomen. 

 

De enigste goede oplossing is en blijft om AT5 te verplaatsen naar de NPO-mux in Noord-Holland en dat Fox Sports 2 dan niet meer gedeeld hoeft te worden met AT5.

 

Problemen om deze switch uit te voeren? Dan lost KPN die problemen gewoon op met die betrokken partijen…. In overleg kan alles. Nu wordt in Noord-Holland de ruimte op de NPO-mux niet gebruikt voor een tweede regionale zenders en dat is zonde. 

 

Inmiddels is kanaal 25 naar Fox Sports 2 geschakeld. (tijdstip van reactie: 19:57)

Reputatie 5
Badge +5

De enigste goede oplossing is en blijft om AT5 te verplaatsen naar de NPO-mux in Noord-Holland en dat Fox Sports 2 dan niet meer gedeeld hoeft te worden met AT5.

 

Problemen om deze switch uit te voeren? Dan lost KPN die problemen gewoon op met die betrokken partijen…. In overleg kan alles. Nu wordt in Noord-Holland de ruimte op de NPO-mux niet gebruikt voor een tweede regionale zenders en dat is zonde. 

Hier ben ik het helemaal mee eens! Een opzet als in Zuid-Holland, met TV Rijnmond en TV West, zou voor de hand liggen. Een argument om dit niet te doen zal zijn dat AT5 geen regionale, maar een lokale zender is. Dit was ook de reden dat in het begin van Digitenne er geen AT5 in de zenderlijst stond. Voor veel kijkers in Amsterdam was het destijds een must-have zender. Omdat in die regio veel potentiële klanten zitten, werd het voor Digitenne ook commercieel interessant om AT5 toe te voegen. Dat geldt voor toevoegen aan de NPO-mux natuurlijk niet, en ook om die reden zie ik het er niet van komen. 

Reputatie 5
Badge +7

Hi, het zou inderdaad niet meer mogen voorkomen. Als ik het goed begrijp kwam de omschakeling te laat waardoor jullie een deel van de PSV wedstrijd niet via Fox 2 konden zien? Of is er wat anders aan de hand?

Geen idee meer. We hebben via Interactieve tv gekeken.

Maar constateerde wel bij Digitenne dat FS 2 niet was aangezet terwijl de gids wel FS 2 programmering aangaf.

Dat was op 7 november en gisteren ook weer. Het knopje is kennelijk lastig te vinden.

Zo'n deelkanaal, met nota bene 4 zenders, is duidelijk niet handig.

Reputatie 7
Badge +28

En nu is de vraag aan @Jiske_ 

 

Gaat KPN dit voor eens en altijd oplossen? 

 

Citaat: 

De enigste goede oplossing is en blijft om AT5 te verplaatsen naar de NPO-mux in Noord-Holland en dat Fox Sports 2 dan niet meer gedeeld hoeft te worden met AT5.

 

Problemen om deze switch uit te voeren? Dan lost KPN die problemen gewoon op met die betrokken partijen…. In overleg kan alles. Nu wordt in Noord-Holland de ruimte op de NPO-mux niet gebruikt voor een tweede regionale zenders en dat is zonde. 

Reputatie 5
Badge +7

Hi @PeterG @Noordzee, het is helaas mensenwerk hierbij kan een foutje soms gebeuren. Er wordt extra scherp opgelet zodat het hopelijk niet weer gebeurd.

 

Als het gaat om het zender delen heb ik de vraag uitstaan of dat nog veranderd in de toekomst, daar kom ik nog op terug!

Reputatie 5
Badge +7

Zoals eigenlijk al te verwachten valt heb ik geen updates/nieuws over het wijzigen van de zenderverdeling @Noordzee :slight_frown:

Reputatie 7
Badge +28

Dat was inderdaad te verwachten. Maar dan blijft de definitieve oplossing voorlopig nog uit. Want dan blijft het mensenwerk. 

Reageer