Factuurbedragen onjuist en veel te hoog

• 17 februari 2016
  • 5 reacties
  • 370 keer bekeken

Hoewel ik deze vraag liever per email stel, laat jullie systeem het mij niet toe dit voor elkaar te krijgen (online invulformulier reset steeds). Daarom maar via deze weg.

Verder contact graag via email.

---

Geachte,

Onlangs is mij opgevallen dat ik de laatste 2 maanden (veel) meer betaal voor het Digitenne product, als dat ik daarvoor altijd gedaan heb.
Gezien ik in december het standaard bedrag van 27,03 euro betaalde, heb ik in januari een rekening van 44,19 euro gekregen en in februari een rekening van 41,03 euro.

Ik veronderstel dat hier iets verkeerd gaat binnen jullie systeem en wil bij deze vragen een aangepaste factuur toe testuren met het oorspronkelijke bedrag c.f. het afgesloten contract, met één Digitenne instekkaart. Het te veel betaalde bedrag wil ik graag z.s.m. gerestitueerd krijgen. Alvast bedankt.

5 reacties

Reputatie 7
Badge +24
; ondanks dat je dit liever via de e-mail had gedaan, ben ik blij om je op het forum te zien; welkom! 

Heel begrijpelijk dat je je geld terug wilt als je dat teveel hebt betaald. Het is vanuit ons ook niet de bedoeling om teveel in rekening te brengen, dus ik ga uitzoeken hoe dit kan en belangrijker.. hoe dit zo snel mogelijk rechtgezet wordt! Beantwoord je zo mijn privébericht hiervoor met de gevraagde gegevens? Alvast bedankt! 

Beste Cindy (of collega's),

Helaas is mijn probleem met dit onjuiste factuurbedrag na bijna 4 maanden nog steeds niet opgelost, terwijl ik je (Cindy) al een aantal berichten gestuurd heb via dit systeem, die maar niet beantwoord worden.

Graag dit probleem ZO SPOEDIG MOGELIJK op te lossen en contact met mij op te nemen via email of telefoon (i.v.m. verblijf in buitenland). Waarom verloopt jullie klachtenafhandeling en klantenservice uberhaubt via een forum vraag ik mij eigenlijk af?

Reputatie 7
Badge +24
Hoi , wat naar dat je nog steeds geen duidelijkheid hebt hierover. Excuses daarvoor!

Laat ik eerst je laatste vraag beantwoorden. We willen op meerdere manieren bereikbaar zijn voor klanten waaronder dus via dit forum. Het voordeel hieraan is, is dat klanten elkaar ook kunnen helpen. Het is niet zo dat klachtenafhandeling alleen via het forum wordt behandeld. Je kan bellen, e-mailen, chatten en dus ook je vraag stellen via het forum. En we handelen het nu af via het forum omdat de vraag via het forum wordt gesteld.

Ik heb de gegevens bekeken. Ik zal de factuur uitleggen en dan hoop ik dat alles een stuk duidelijker is voor je. Er is namelijk iets veranderd aan de facturen. Eerder was het altijd zo dat je een aparte factuur kreeg voor de internetdiensten, en een aparte factuur voor de Digitenne. Tegenwoordig staat dat samen op 1 factuur. Dus in jouw geval €27,03 per maand voor internetdiensten, en €14,- per maand voor de Digitenne. Het klopt wel dat je internet en Digitenne afneemt bij KPN toch? 

Dat is het enige verschil. Je betaalt dus evenveel als hiervoor, alleen is het nu 1 factuur i.p.v. 2.

Als je nog vragen hebt hoor ik het graag! 

Paul,

Zoals ik al aangaf had ik het liever via e-mail gedaan, maar jullie contactformulier werkte in februari niet naar behoren, zoals je in het eerste bericht ziet.

Ik kan me niet vinden in je antwoord, ik heb namelijk al 5 jaar een compleet intetnet/tv-pakket afgenomen van 27,03 (die inmiddels weer verhoogt is, maar dat terzijde). Ik heb nooit meer dan alleen dat dat bedrag aan jullie betaalden en ontving al die tijd ook maar één factuur. Het ging goed, totdat jullie andere bedragen gingen factureren. Die bedragen verschillen ook nog eens iedere maand.

Daarnaast strookt dit antwoord ook niet met het antwoord die ik eerder gehad heb van je collega Cindy, waar ik overigens liever een antwoord van had gehad gezien die er ook mee bezig was. Het is niet echt netjes om gewoon niets meer van je te laten horen nadat mij om een aantal gegevens werd gevraagd. Ik moest alleen nog een Smartcard nummer doorgeven, dan werd alles in orde gemaakt. Dit kunnen jullie ook teruglezen in mijn priveberichten met haar.

Omdat ik inmiddels al aardig wat teveel betaald heb, zal ik vanaf heden de automatische incasso terugvorderen totdat dit opgelost is of dat aangetoond is dat ik eerder altijd dit bedrag betaald heb (middels twee losse facturen per maand, volgens jullie zegge internetdiensten en Digitenne).
Het openstaande bedrag zullen we daarna gaan verrekenen.

Reputatie 7
Badge +24
Je betaalde altijd al meer dan €27,03. Zoals je in jouw eerste bericht kan zien staat op de eerste screenshot geen Digitenne. Dat werd vorig jaar nog apart gefactureerd. En sinds dit jaar gaat het op 1 factuur zoals je op de andere screenshots kan zien. 

Ik heb het vermoeden dat je niet wist dat de Digitenne eerder altijd apart werd gefactureerd. Daar is vorig jaar in juli inderdaad een prijsverhoging geweest. Van €12,50 naar €14,- per maand. En dat werd dus elke maand los van die €27,03 gefactureerd. Er staat ook hetzelfde rekeningnummer bij dus je zou het terug moeten kunnen zien bij jouw bankgegevens.

Cindy was gisteren vrij dus vandaar dat ik reageerde. Dan heb je sneller antwoord. En je hebt helemaal gelijk dat het niet correct is dat je de vorige niets meer hebt gehoord waarvoor nogmaals mijn excuses. 

Ik hoop dat alles nu duidelijk is.

Reageer