Beantwoord

Foutcode 0330

  • 10 December 2019
  • 13 reacties
  • 137 keer bekeken

Badge

Ik heb hetzelfde probleem. Nog maar drie zenders nadat we even zonder stroom hebben gezeten. Code E-033-0

Ik heb mijn profiel aangevuld en ook het cas nummer vermeld. Kunt u mij svp verder helpen?

Admin: eigen topic aangemaakt voor vraag, afgesplitst van topic

icon

Beste antwoord door Noordzee 10 December 2019, 18:10

Bekijk origineel

13 reacties

Reputatie 7
Badge +28

@Marcello-19 

 

Een moderator komt hier vanzelf langs voor het geven van een actievatiesignaal. 


Wil je dan het zender zoeken nog een keer doen?, maar dan met een kleine aanpassing.

  • Druk op Menu en ga naar Zender zoeken 
  • Ga naar Handmatig zoeken (Zie je deze optie niet, druk dan op de blauwe knop) 
  • Ga dan naar RF Kanaal (een van de pijlen eromheen) en pas deze aan naar het kanaal voor NTS4 (bouquet 5), waar ook CNN in zit. De kanaalnummers verschillen per regio en staan hieronder. 
  • Ga dan naar Start zoeken en druk op OK van je afstandsbediening 

Deze manier kan helpen omdat wij het activatiesignaal (en ook softwareupdates) meesturen op het kanaal van CNN. Bij standaard zender zoeken gebeurt dit op de frequentie van de RTS (bouquet 1), waar de NPO in zit. Het signaal van de NPO wordt sterker uitgezonden, waardoor de ontvanger dan eerder denkt dat de ontvangst in orde is.

Hierboven staat een procedure van handmatig zenders zoeken. Wat betreft de genoemde frequenties : Dit is de huidige indeling. 

25 : Friesland, Drenthe en Groningen 
27 : Limburg, Zuid-Holland, Noord-Holland-Zuid en Utrecht
28 : Gelderland, Noord Brabant (midden en oost), regio Venlo 
31 : Texel 
35 : Zeeland en regio Roosendaal/Breda 
44 : Flevoland, Noord-Holland-Noord en Overijssel

 

Zodra je beeld hebt op CNN, dan weer uitgebreid zenders zoeken. 

Reputatie 7

Hallo @Marcello-19, hier ben ik dan. Mijn taakje is uitgevoerd. Ik heb je ontvanger een kickstart gegeven. Zou je Noordzee zijn advies willen opvolgen? 

 

  • Druk op Menu en ga naar Zender zoeken 
  • Ga naar Handmatig zoeken (Zie je deze optie niet, druk dan op de blauwe knop) 
  • Ga dan naar RF Kanaal (een van de pijlen eromheen) en pas deze aan naar het kanaal voor NTS4 (bouquet 5), waar ook CNN in zit. De kanaalnummers verschillen per regio en staan hieronder. 
  • Ga dan naar Start zoeken en druk op OK van je afstandsbediening 

Deze manier kan helpen omdat wij het activatiesignaal (en ook softwareupdates) meesturen op het kanaal van CNN. Bij standaard zender zoeken gebeurt dit op de frequentie van de RTS (bouquet 1), waar de NPO in zit. Het signaal van de NPO wordt sterker uitgezonden, waardoor de ontvanger dan eerder denkt dat de ontvangst in orde is.

Hierboven staat een procedure van handmatig zenders zoeken. Wat betreft de genoemde frequenties : Dit is de huidige indeling. 

25 : Friesland, Drenthe en Groningen 
27 : Limburg, Zuid-Holland, Noord-Holland-Zuid en Utrecht
28 : Gelderland, Noord Brabant (midden en oost), regio Venlo 
31 : Texel 
35 : Zeeland en regio Roosendaal/Breda 
44 : Flevoland, Noord-Holland-Noord en Overijssel

 

Zodra je beeld hebt op CNN, dan weer uitgebreid zenders zoeken. 

We horen graag van je :)

Reputatie 7
Badge +28

@Marcello-19 

 

Is het gelukt? Heb je nu beeld op alle zenders ? 

 

Badge

Dank voor de moeite, ik heb een uur geleden alle instructies opgevolgd. De TV staat nu op CNN, zonder beeld. Hij geeft nog steeds foutcode E033-0

Ik zal de TV en ontvanger komende uren aan laten staan, en laten weten wat het uiteindelijk resultaat is.

Reputatie 7
Badge +28

Hoe is de ontvangstkwaliteit/signaalsterkte? 

Badge

De signaalsterkte is 100%

Badge

de foutcode is nog steeds het enige beeld dat ik krijg. Ik heb RF kanaal 27 gebruikt. Woon in Maastricht.

Reputatie 7
Badge +28

De activatie door Nadia was drie dagen geleden,  Ik probeer een nieuwe activatie te vragen.

Geef  ondertussen nog eenmaal een handmatige zoekopdracht op RF-kanaal 27 en laat de ontvanger dan gewoon aanstaan op CNN. 

Badge

Oké, zal ik doen. Alvast bedankt! :smile:

Reputatie 7
Badge +25

Hi! Ik heb de tv-ontvanger “ververst”. Als je nu de zender even een tijdje laat staan moet het goed komen. :slight_smile: Laat je het weten?

Badge

Hij doet het !! :smiley:  Bedankt voor jullie support!

groeten

Marcel

Reputatie 7
Badge +28

Graag gedaan:ok_hand_tone4: , fijn dat het uiteindelijk gelukt is. 

Reputatie 7

Goed om te lezen dat het hier ook weer gelukt is, @Marcello-19 Bedankt voor de terugkoppeling :)

Reageer