Beantwoord

foutcode

  • 27 January 2021
  • 7 reacties
  • 60 keer bekeken

Hee 

Ik krijg een foutcode E016-0 op mijn digitenne. Zender 1, 2 en 3 doen het wel.

Wat kan ik hier aan doen?

icon

Beste antwoord door Noordzee 27 January 2021, 19:19

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @Robben ,

Dit probleem komt vaker voor. Jij hebt een activatie gemist. 

Zou je het Forum profiel  willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en CAS-ID nummer? Het CAS-ID nummer kun je kwijt bij persoonlijke opmerkingen en deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is. 

  • Het CAS-ID nummer kun je terugvinden in het menu-scherm abonnement, onderop je ontvanger en op de doos.

En zet jouw ontvanger alvast aan op NPO 1 . De TV kan eventueel uitgezet worden.

 

Hallo @Robben ,

Dit probleem komt vaker voor. Jij hebt een activatie gemist. 

Zou je het Forum profiel  willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en CAS-ID nummer? Het CAS-ID nummer kun je kwijt bij persoonlijke opmerkingen en deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is. 

  • Het CAS-ID nummer kun je terugvinden in het menu-scherm abonnement, onderop je ontvanger en op de doos.

En zet jouw ontvanger alvast aan op NPO 1 . De TV kan eventueel uitgezet worden.

 

Bij welke persoonlijke opmerkingen?

Hallo @Robben ,

Dit probleem komt vaker voor. Jij hebt een activatie gemist. 

Zou je het Forum profiel  willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en CAS-ID nummer? Het CAS-ID nummer kun je kwijt bij persoonlijke opmerkingen en deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is. 

  • Het CAS-ID nummer kun je terugvinden in het menu-scherm abonnement, onderop je ontvanger en op de doos.

En zet jouw ontvanger alvast aan op NPO 1 . De TV kan eventueel uitgezet worden.

 

Bij welke persoonlijke opmerkingen?

Het is gelukt, het cas nummer staat erin

Hallo @Robben ,

Dit probleem komt vaker voor. Jij hebt een activatie gemist. 

Zou je het Forum profiel  willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en CAS-ID nummer? Het CAS-ID nummer kun je kwijt bij persoonlijke opmerkingen en deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is. 

  • Het CAS-ID nummer kun je terugvinden in het menu-scherm abonnement, onderop je ontvanger en op de doos.

En zet jouw ontvanger alvast aan op NPO 1 . De TV kan eventueel uitgezet worden.

 

Hallo @Robben ,

Dit probleem komt vaker voor. Jij hebt een activatie gemist. 

Zou je het Forum profiel  willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en CAS-ID nummer? Het CAS-ID nummer kun je kwijt bij persoonlijke opmerkingen en deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is. 

  • Het CAS-ID nummer kun je terugvinden in het menu-scherm abonnement, onderop je ontvanger en op de doos.

En zet jouw ontvanger alvast aan op NPO 1 . De TV kan eventueel uitgezet worden.

 

Het cas nummer staat erin

Reputatie 7
Badge +28

OK @Robben ,

Zet jouw ontvanger alvast aan op NPO 1.

 

Reputatie 7
Badge +17

Dag @Robben! Ik zie dat je jouw klantnummer hebt ingevuld bij Persoonlijke Opmerkingen, niet het CAS-ID.  Je vindt het CAS-ID onderop de ontvanger. Het nummer begint met 46, 64, 70 of 80. 
Ik kon wel zelf even controleren in het systeem en vond daar een CAS-ID dat waarschijnlijk van jouw kastje is. 
Ik heb dit nummer een activatiesignaal gegeven.
 @Noordzee Kan goed uitleggen hoe je dit activatiesignaal een zetje kunt geven. 

Reputatie 7
Badge +28

Als het toch niet lukt, dan kun je het zender zoeken nog een keer doen, maar dan met een kleine aanpassing.

  • Druk op Menu en ga naar Zender zoeken

  • Ga naar Handmatig zoeken (Zie je deze optie niet, druk dan op de blauwe knop)

  • Ga dan naar RF Kanaal (een van de pijlen eromheen) en pas deze aan naar het kanaal voor NTS4 (bouquet 5), waar ook CNN in zit. De kanaalnummers verschillen per regio en staan hieronder (zie: blauwe coulomn).
  • Ga dan naar Start zoeken en druk op OK van je afstandsbediening

Deze manier kan helpen omdat wij het activatiesignaal (en ook softwareupdates) meesturen op het kanaal van CNN. Bij standaard zender zoeken gebeurt dit op de frequentie van de RTS (bouquet 1), waar de NPO in zit. Het signaal van de NPO wordt sterker uitgezonden, waardoor de ontvanger dan eerder denkt dat de ontvangst in orde is.

Hierboven staat een procedure van handmatig zenders zoeken. Wat betreft de genoemde frequenties : Dit is de huidige indeling.

25 : Friesland, Drenthe en Groningen
27 : Limburg, Zuid-Holland, Noord-Holland-Zuid en Utrecht
28 : Gelderland, Noord Brabant (midden en oost), regio Venlo
31 : Texel
35 : Zeeland en regio Roosendaal/Breda
44 : Flevoland, Noord-Holland-Noord en Overijssel

Zet de ontvanger dan op CNN. Zodra er beeld is op CNN, dan weer uitgebreid zenders zoeken.