Beantwoord

Foutcode Digitenne

  • 16 July 2019
  • 9 reacties
  • 103 keer bekeken

Goedenavond, vorige week nieuwe DIGITENNE kastjes ontvangen. Alle zenders perfect, echter sinds vanavond alleen NPO 1, 2 en 3. Ik krijg foutmelding E016-0. Mocht een moderator mijn bericht zien...mijn gegevens heb ik in mijn profiel staan.

*Admin: reacties afgesplitst, eigen topic aangemaakt.
icon

Beste antwoord door Noordzee 18 July 2019, 21:38

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7
Badge +28
@Errol

Wil je sneller worden geholpen? Meld je dan even in dit topic:

https://forum.kpn.com/digitenne-12/krijg-je-foutcode-e016-0-e017-0-of-e-150-0-te-zien-466062
Reputatie 7
Badge +21
Goedemorgen @Errol, welkom op het Forum en bedankt voor je bericht!

Ik zie dat je nog niet in het verzameltopic hebt gereageerd, dus heb ik het even opgepakt! Het CAS-ID nummer dat je ingevuld had was al actief, maar ik heb hem even een refresh gegeven. Zou je willen kijken of hij het inmiddels doet, eventueel na een herstart?

Heb je nog meer kastjes die het nog niet doen? Ik zag namelijk ook nog een smartcardnummer er tussen staan (en 2 CAS-ID nummers), die inmiddels niet meer werkt lijkt me!
Goedemorgen Susan, ik heb gisteren een collega van je gesproken en alles is perfect opgelost. Ik heb 2 ontvangers en beiden werken nu perfect. Dank je voor je reactie...mvg Errol
Reputatie 7
Badge +21
Fijn om te lezen Errol, en bedankt voor je snelle terugkoppeling 😉 Veel kijkplezier gewenst!
Goedenavond Susan,

Helaas was de blijheid van korte duur. Het kastje met het, door mij ingevulde, CAS ID nummer in mijn profiel instellingen doet het wederom niet op andere kanalen dan NPO 1, 2 en 3.

De andere ontvanger doet het nog wel steeds.

Je assistentie stel ik wederom zeer op prijs.

Graag hoor ik of de ontvanger opnieuw geactiveerd / refreshed is.

Bijvoorbaat dank.

Mvg
Errol
Reputatie 7
Badge +28
Dat is balen. @Errol

Als het niet lukt?

Dan kun je het zender zoeken nog een keer doen, maar dan met een kleine aanpassing.
  • Druk op Menu en ga naar Zender zoeken
  • Ga naar Handmatig zoeken (Zie je deze optie niet, druk dan op de blauwe knop)
  • Ga dan naar RF Kanaal (een van de pijlen eromheen) en pas deze aan naar het kanaal voor NTS4 (bouquet 5), waar ook CNN in zit. Voor jou is dat kanaal 27.
  • Ga dan naar Start zoeken en druk op OK van je afstandsbediening.
Deze manier kan helpen omdat wij het activatiesignaal (en ook softwareupdates) meesturen op het kanaal van CNN. Bij standaard zender zoeken gebeurt dit op de frequentie van de RTS (bouquet 1), waar de NPO in zit. Het signaal van de NPO wordt sterker uitgezonden, waardoor de ontvanger dan eerder denkt dat de ontvangst in orde is.

Zet de ontvanger dan op CNN en wacht tot er beeld is. Daarna uitgebreid zenders zoeken.
Beste Noordzee,

TOP!! Het is gelukt.!👍

Bedankt voor de snelle assistentie/advies.

Fijne avond.!!

Mvg
Errol
Reputatie 7
Badge +28
Graag gedaan!
Reputatie 7
Badge +21
@Errol, fijn dat je alweer zo snel geholpen bent! Ik ga er vanuit dat het nu ook zo blijft 🙂 Mocht je nog vragen hebben, nu of later, dan weet je ons te vinden!

Reageer