Beantwoord

Foutcode Digitenne na een week

  • 17 July 2019
  • 6 reacties
  • 90 keer bekeken

Nu een week digitene van KPN. Geen enkel probleem mee gehad, tot zojuist. TV heeft alleen NED1,2 en 3. Op alle andere zenders geeft hij foutcode 150 en 17. TV geeft hierbij aan dat het abonnement nog niet geactiveerd is. Producten koppelen in mijnKPN omgeving lukt niet.

*Admin: reacties afgesplitst, eigen topic aangemaakt.
icon

Beste antwoord door Susan_ 18 July 2019, 11:19

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +28
@JCden

Wil je sneller worden geholpen? Meld je dan even in dit topic:

https://forum.kpn.com/digitenne-12/krijg-je-foutcode-e016-0-e017-0-of-e-150-0-te-zien-466062
Reputatie 7
Badge +21
@JCden, goedemorgen en welkom op het Forum!

Wat vervelend dat je na een week deze foutcode ontvangt 😞 Ik zie dat je nog niet in het verzameltopic hebt gereageerd, dus ga ik het voor je in orde maken.

In jouw geval stond er nog een smartcardnummer actief, die inmiddels niet meer werkt. Ik heb deze vervangen voor het ingevulde CAS-ID nummer. Als het goed is, is deze nu toegevoegd aan jouw abonnement en moet jouw tv-ontvanger het weer doen na een herstart.

Wil je laten weten of dat inderdaad het geval is, of dat ik nog meer acties moet ondernemen om je weer beeld te geven?
Reputatie 7
Badge +28
@JCden

Heb je al beeld?

Als dat toch niet lukt?

Dan kun je het zender zoeken nog een keer doen, maar dan met een kleine aanpassing.
  • Druk op Menu en ga naar Zender zoeken
  • Ga naar Handmatig zoeken (Zie je deze optie niet, druk dan op de blauwe knop)
  • Ga dan naar RF Kanaal (een van de pijlen eromheen) en pas deze aan naar het kanaal voor NTS4 (bouquet 5), waar ook CNN in zit. Voor jou is dat kanaal 27.
  • Ga dan naar Start zoeken en druk op OK van je afstandsbediening.
Deze manier kan helpen omdat wij het activatiesignaal (en ook softwareupdates) meesturen op het kanaal van CNN. Bij standaard zender zoeken gebeurt dit op de frequentie van de RTS (bouquet 1), waar de NPO in zit. Het signaal van de NPO wordt sterker uitgezonden, waardoor de ontvanger dan eerder denkt dat de ontvangst in orde is.

Laat je even weten of het gelukt is?
Reputatie 7
Badge +28
@JCden

Heb je al beeld na het uitvoeren van bovengenoemde instructie?
Reputatie 7
Badge +21
@JCden, ik zie helaas nog geen reactie. Kan je aangeven of we hier nog bij kunnen assisteren?
Reputatie 7
Badge +28
@JCden Wil je nog even reageren of je alweer beeld hebt op alle zenders?

Reageer