Beantwoord

Foutcode E-017-0 en E-150-0 Digitenne

  • 16 April 2019
  • 15 reacties
  • 492 keer bekeken

Mijn nieuwe digitenne kastje vraagt mij om naar kpn.com/digitenne aanmelden te gaan, maar bestaat niet, hij geeft de fout code E-017-0 maar ook E-150-0 aan ...wat moet ik doen
icon

Beste antwoord door Susan_ 23 April 2019, 19:17

Bekijk origineel

15 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Dan heb je nu geen beeld op alle zenders via Digitenne. Waarschijnlijk ontvang je hooguit NPO 1/2/3 en je regionale zender. Het kan ook zijn dat je eerst een week lang wel alle zenders hebt kunnen bekijken en dat je nu ineens zo'n foutcode te zien krijgt.

Dit probleem komt vaker voor. Dan staat er iets niet goed in de administratie van KPN. Je kan dit niet zelf oplossen.

Een moderator wil graag het een en ander voor je nakijken. Zou je het Forum profiel willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en CAS-ID nummer? Het CAS-ID nummer kan je kwijt bij persoonlijke opmerkingen en deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is.

Het CAS-ID nummer kan je terugvinden in het menu-scherm abonnement, onderop je ontvanger en op de doos.
Reputatie 7
Badge +21
@G.Kester, welkom op het Forum en bedankt voor je bericht!

Ik zie dat Noordzee je al aardig van wat informatie heeft voorzien. Wanneer je jouw profiel volledig invult, help ik je graag zo snel mogelijk weer aan de zenders!
Ik heb de gevraagde gegevens ingevoerd.
Reputatie 7
Badge +21
@G.Kester, top dankjewel! Het oude smartcardnummer stond nog geregistreerd in plaats van je nieuwe CAS-ID nummer. Ik heb dit even aangepast! Als je de ontvanger herstart en zenders gaat zoeken, zou hij het moeten doen! Laat je het even weten? 🙂
Ja het werkt weer, maar het beeld is erg slecht ondanks dat de ontvanger een goed signaal afgeeft.
Er zit erg veel storing in het beeld, is hier nog een oplossing voor, Ik heb echt alle standen met de binnen antenne gehad en niets helpt echt.
Reputatie 7
Badge +28
Hoi,

Fijn dat er weer beeld is. Maar we zijn er nog niet.

1. Ga eerst is terug naar de fabrieksinstellingen.
2. Geen een opdracht tot uitgebreid zenders zoeken. Dan pak je per zender het sterkste signaal.

Wat betreft de binnenantenne. Die is eigenlijk achterhaald, zo'n antenne werkt met het nieuwe digitenne alleen nog maar als je niet te ver van een zendmast af zit.

Je hebt een Funke V5 buitenantenne nodig (dus incl montageset). Die antenne werkt duidelijk beter, mist goed uitgericht. @Susan_ zal zo'n setje vast wel naar jou toe willen sturen.

Als je de antenne echt niet buiten kan plaatsen, dan kan je opgeven wat je nu voor soort binnenantenne hebt staan. Want grote kans dat het nog een oud type is, die minder goed werkt dan de nieuwe Funke V5.
Reputatie 7
Badge +21
@G.Kester, fijn dat het in ieder geval weer werkt! Ik begrijp dat het beeld nog niet optimaal is, daar kunnen we uiteraard nog even naar kijken. Hebben de tips van Noordzee nog geholpen in jouw situatie? Verder hoor ik inderdaad graag welke antenne je op dit moment gebruikt.
Beste Noordzee en Susan, bedankt voor alle tips, Ik denk toch dat ik een buiten antenne nodig zal hebben
De binnen antenne die heb ik van de vorige digitenne gebruikt zoals door KPN werd voorgschreven.
Dit is een Funke DSC 550 , deze staat inderdaad binnen. Wat nu te doen?
Reputatie 7
Badge +21
@G.Kester, dat is wel de 'nieuwste' antenne. Ik heb je alsnog een nieuwe gestuurd, want het lukt me niet om apart een montage set te sturen. Dus je ontvangt nu een nieuwe antenne + montageset! Wil je laten weten, wanneer je hem ontvangen en geïnstalleerd hebt, of dit heeft geholpen?
Beste Susan,

Is dit weer een binnen antenne ? Ik laat weten als hij geïnstalleerd is.

Mvrgr,

George Kester
Reputatie 7
Badge +28
Nee, George,

Dit is een antenne die je ook buiten kan plaatsen. Daar is de montageset voor.
Okay Noordzee, dank je wel.

Fijne avond
Sorry voor late bericht, wat ik ook probeer met de buitenkabel/antenne, geen goede ontvangst.
Ik denk dat mijn Televisie iets mankeert, ik ga dit verder onderzoeken.
Bedankt allemaal tot zover.
Reputatie 7
Badge +28
  • Zet de antenne zo hoog mogelijk.
  • Ga eerst is terug naar de fabrieksinstellingen.
  • Geef een opdracht tot uitgebreid zenders zoeken. Dan pak je per zender het sterkste signaal.
  • Kijk in het menu naar de signaalmeter.
  • Draai de antenne net zolang tot het signaal het sterkst is.
Ik verwacht niet dat het aan je TV ligt. Wel kan het zijn dat je ontvanger last heeft van een externe storingsbron. Zet de ontvanger niet bovenop een ander elektrisch apparaat.
Oke Noordzee, morgen weer werk aan de winkel, super bedankt.

Reageer