Beantwoord

Foutcode E-030-0 bij Digitenne

  • 14 January 2019
  • 2 reacties
  • 3443 keer bekeken

Er zijn zenders die het goed doen maar andere zenders zoals rtlz ,veronica etc geen beeld en vaak opmerking abonnement niet geldig of doet code e030-0
wat kan het probleem zijn

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid
icon

Beste antwoord door Giant2000 15 January 2019, 10:48

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +16
Hallo @Ton en astrid welkom!
Het probleem zit toch vaak in de positionering van de antenne. Ik weet niet in welke regio jullie wonen, maar het lijkt erop dat jullie meerdere masten kunnen ontvangen. In principe kunnen alle zenders even sterk ontvangen worden (m.u.v. de NPO zenders van de mast van Smilde, dit wordt in februari opgelost)
Wat je kan proberen is de antenne uit te richten op een zender die je goed kunt ontvangen (druk even op de knop ANT van je afstandsbediening) en vervolgens de zenders opnieuw laten zoeken via de optie Uitgebreid zoeken.
Reputatie 7
Badge +20
Hallo @Ton en astrid Zoals Giant al opmerkt duidt deze code op 'iets' in het signaal en valt dit meestal op te lossen door de zenders opnieuw in te stellen op de manier die hij al aangeeft.

Ik kijk uiteraard graag mee, als dit niet helpt. Zou je in dat geval je KPN Forum profiel willen voorzien van de naam van de contractant, je postcode / huisnummer en je klantnummer? Ook wil ik graag het CAS ID van je (als je de nieuwe ontvanger hebt) of het serienummer (als je de oudere variant hebt) ontvanger weten. Je vindt dit op het kastje. (Uiteraard zijn je gegevens alleen zichtbaar voor jou en de Moderators.)

Reageer