Beantwoord

foutcode E016-0

  • 7 June 2020
  • 20 reacties
  • 1733 keer bekeken

Weer eens foutcode E016-0 gekregen na een tijdje niet gebruik kastje met CAS-nummer 4637-658-401-0. Kan dit kastje opnieuw geactiveerd worden?

groet, Willem Groothelm

 

 

 

icon

Beste antwoord door Noordzee 7 June 2020, 18:03

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

20 reacties

Reputatie 7
Badge +17

@Groothelm Bedankt voor het doorgeven van het CAS-nummer. Ik heb het kastje een activatiesignaal gegeven. Kun je hangmatig naar zenders zoeken zoals beschreven staat in dit topic [Krijg je foutcode E016-0, E017-0 of E-150-0 te zien?] ? 
Als het goed is heb je binnen één uur weer beeld. 

Helaas na een uur nog steeds zezelfde melding, na opnieuw opstarten en zenders installeren...😔

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @Groothelm ,

Dan kun je het zender zoeken nog een keer doen, maar dan met een kleine aanpassing.

  • Druk op Menu en ga naar Zender zoeken
  • Ga naar Handmatig zoeken (Zie je deze optie niet, druk dan op de blauwe knop)
  • Ga dan naar RF Kanaal (een van de pijlen eromheen) en pas deze aan naar het kanaal voor NTS4 (bouquet 5), waar ook CNN in zit.  In Friesland is dat RF-kanaal 25.
  • Ga dan naar Start zoeken en druk op OK van je afstandsbediening

Deze manier kan helpen omdat wij het activatiesignaal (en ook softwareupdates) meesturen op het kanaal van CNN. Bij standaard zender zoeken gebeurt dit op de frequentie van de RTS (bouquet 1), waar de NPO in zit. Het signaal van de NPO wordt sterker uitgezonden, waardoor de ontvanger dan eerder denkt dat de ontvangst in orde is.

Zet de ontvanger dan op CNN. (niet zappen) Zodra er beeld is op CNN, dan weer uitgebreid zenders zoeken. 

 

Reputatie 7
Badge +17

@Groothelm Wat gek! Ik heb dit nummer: 4637-658-401-0, nogmaals een activatiesignaal gegeven. Zou je nog eens de stappen will doorlopen om zenders te zoeken? Ik zie dat Noordzee ze al even heeft geplakt. Veel succes! We zijn benieuwd.

En… ineens doet ‘ie het! Thanx!, 😘

Reputatie 7
Badge +28

Kijk, dat is mooi! :thumbsup_tone3: En graag gedaan natuurlijk…..

 

Reputatie 7
Badge +17

Nou @Groothelm, dat is goed om te horen! Graag gedaan :kissing_smiling_eyes:

Reputatie 1

Hallo, zou U 4637-829-562-3 een nieuw activatie signaal willen geven? Ik zit op dit moment in Zeeland en heb het via RF kanaal 35 geprobeerd maar alleen NPO 1 -2  en 3zijn actief. Rest geeft foutcode E016-0

Alvast bedankt,

Gr, Jochem

Reputatie 7
Badge +17

Is inmiddels gelukt lees ik! Fijn. :blush:

Hallo, ook CAS 4637-679-937-8 is niet actief, ook in provincie Zeeland.

Alvast dank.

Groet,

Dennis

Reputatie 7
Badge +17

Hallo Dennis! Ik heb het betreffende cas-ID voorzien van een activatiesignaal. :blush:

 

Bedankt voor de snelle reactie.

Nog steeds alleen 1,2,3 en regionaal. Al een tijdje op Ned 1 staan maar daarna nog geen commerciële zenders.

Moet ik nog iets anders instellen?

Gr. 

Dennis

Reputatie 7
Badge +17

Hmm…

 

 

Hallo @Groothelm ,

Dan kun je het zender zoeken nog een keer doen, maar dan met een kleine aanpassing.

  • Druk op Menu en ga naar Zender zoeken
  • Ga naar Handmatig zoeken (Zie je deze optie niet, druk dan op de blauwe knop)
  • Ga dan naar RF Kanaal (een van de pijlen eromheen) en pas deze aan naar het kanaal voor NTS4 (bouquet 5), waar ook CNN in zit.  In Friesland is dat RF-kanaal 25.
  • Ga dan naar Start zoeken en druk op OK van je afstandsbediening

Deze manier kan helpen omdat wij het activatiesignaal (en ook softwareupdates) meesturen op het kanaal van CNN. Bij standaard zender zoeken gebeurt dit op de frequentie van de RTS (bouquet 1), waar de NPO in zit. Het signaal van de NPO wordt sterker uitgezonden, waardoor de ontvanger dan eerder denkt dat de ontvangst in orde is.

Zet de ontvanger dan op CNN. (niet zappen) Zodra er beeld is op CNN, dan weer uitgebreid zenders zoeken. 

 

 

Lisa,

Hij doet het 🤗

Heel erg bedankt.

Dennis

Zou u het cas id nummer 4637-827-114-5 ook willen doen. Heb alleen 1,2 en 3 verder niks

Reputatie 7
Badge +17

@SShar79 Geregeld! 

Top! Dank je wel alles doet het weer.

Ook mijn digitenne geeft alleen NPO1-2 en 3

 

 

Reputatie 7
Badge +19

Hallo @Ad56, het CAS-ID heb ik een refresh gegeven. Mocht het nog niet werken, vul dan even jouw profiel in met o.a. postcode en huisnummer en laat even een berichtje achter hier in het topic. 

Hallo @Ad56, het CAS-ID heb ik een refresh gegeven. Mocht het nog niet werken, vul dan even jouw profiel in met o.a. postcode en huisnummer en laat even een berichtje achter hier in het topic. 

Hoi Jeroen

Ik heb zojuist even gekeken. En inderdaad ik heb weer alle zenders. Bedankt voor je snelle service. 
Groetjes 

Ad