Beantwoord

Foutcode E016-0 op noodpakket

Ik heb een noodpakket, maar kan nog steeds geen tv ontvangen, word er moedeloos van. Heb al een paar keer gebeld, maar het probleem is nog steeds niet opgelost 😞
icon

Beste antwoord door Boteci 11 januari 2019, 16:25

Alles werkt naar behoren, en heb nog nooit zo'n goed/strak beeld gehad (en voorheen glasvezel, nu dus via de kabel) Geen idee waarom het niet werkte, maar ben eindelijk verlost van glasvezel 😉
Verder heb ik geen vragen, in ieder geval bedankt voor de hulp.

Bekijk origineel

27 reacties

Elke keer zelfde ritueel, binnen 24 uur moet het opgelost zijn, maar tis nog steeds NIET opgelost. Goeie binnenkomer zo 😞 Wat kan ik nog meer doen?
Reputatie 7
Badge +9
Hallo Boteci,

Wat kan je nog meer doen? Jouw profiel vullen.

Een moderator wil graag het een en ander voor je nakijken. Zou je het Forum profiel willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en CAS-ID nummer? Het CAS-ID nummer kan je kwijt bij persoonlijke opmerkingen en deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is.
Oké , dat is gedaan.
Heb in de frustratie een verkeerde knop op de afstandsbediening van de tv ingedrukt, nu alleen nog sneeuw te zien.
Reputatie 4
Badge +4
Dan heb je waarschijnlijk de source gewijzigd. Druk op het knopje AV op de AB en selecteer de juiste ingang (HDMI 1 c.q 2).
Heb geen AV knop op de AB zitten, Wel een input knop, daar heb ik HDMI 1 geselecteerd, omdat daar de 'stekker' in zit. Brengt geen verandering. Moet maar wachten totdat mijn zoon hier komt, dat is maandag. Anders maar wachten tot 4 januari, dan komt er een monteur om hier een aansluiting te maken, want die konden ze niet vinden afgelopen maaandag, vandaar dat noodpakket.
Reputatie 7
Badge +26
Hoi Boteci, welkom! Dank voor het alvast invullen van je gegevens, Ik heb gecontroleerd en ik zie dat de ontvanger niet meer geactiveerd is. Als je hem al een week hebt, dan klopt dit. Maar, we kunnen dit opnieuw voor je activeren. Je hebt op zaterdag contact gehad hierover. Op dat moment is het heractiveringsverzoek doorgezet. Dit wordt dan vandaag uitgevoerd. Ik verwacht dan ook dat je snel weer de overige zenders kunt kijken.

Is het ook nog gelukt om weer beeld te krijgen?
De ontvanger heb ik donderdag gekregen, en deed het meteen al niet. Daarom vrijdag al gebeld, en zaterdag ook. Heb nog steeds geen beeld... Helaas pindakaas.
Er komt vanmiddag een monteur, dus ben benieuwd...
En die monteur kan niks beginnen zoals verwacht, want de aansluiting is er nog niet. Hij heeft wel weer beeld op tv gekregen, dat dan weer wel. En ja, alleen 1,2, 3 en oost te zien. Dus nog geen steek verder 😞
Reputatie 7
Badge +26
Sorry dat ik nu pas weer reageer, Boteci. Ik was gisteren afwezig. Ik had ook niet verwacht dat de monteur iets aan de Digitenne kon doen. Dit valt buiten hun normale werk. Goed dat je in ieder geval wel de NPO zenders ziet. Dan zit het in ieder geval goed aangesloten. Wel zie ik dat de Digitenne ontvanger nog steeds niet geactiveerd is 😞 Daarvoor heb ik nu opnieuw een verzoek ingediend. Wordt normaliter binnen 24 uur verwerkt. Je krijgt een sms nog daarover.
Bedankt voor je antwoord, ik ben bang dat ik totaal geen gebruik kan maken van dit noodpakket, want het schiet niet op zo. Het is iedere keer 24 uur wachten en er is nog steeds niets gebeurd. Dit is dan al de 5e keer activatie, heb er nu totaal geen vertrouwen meer in.
Heb alleen raar beeld, kan niet echt wat zien, zeer frustrerend. Kijk nu dingen op mijn laptop, dus binnenkort ook geen wifi meer omdat de 5 gb op is. Blijf het vreemd vinden dat er zo vaak geactiveerd moet worden. Zit al vanaf 22 december zonder tv.
Reputatie 7
Badge +26
Ik ben er opnieuw achteraan gegaan, Boteci. Heb je ook een mobiel abonnement bij ons? Want dan kan ik je daarop een (gratis) databundel geven zodat je de komende dagen die nog als wifi hotspot kunt gebruiken. Zo ja, vul je 06-nummer nog even in op je profiel.
Reputatie 7
Badge +26
Update: ik heb zojuist vernomen dat je Digitenne nu eindelijk geactiveerd is. Zet hem aan, zorg dat het signaal op volle sterkte is, en laat hem een minuut of tien, twintig, aanstaan zodat het activatiesignaal kan binnenkomen. Dan moet je alle zenders hebben 🙂
Inmiddels heb ik inderdaad beeld, 32 zenders. Nog niet optimaal qua beeld en geluid maar ala. Beter iets dan niets zal ik maar zeggen. Hij vliegt er geregeld af, met de foutcode E017. Ze zullen er wel mee bezig zijn.... Heb ook nog geen sms-je gehad dat het geregeld is. Ik heb geen mobiel abonnement bij KPN, maar bij T-Mobile. Van het Huawei wifi kastje heb ik inmiddels 11.4 gb verbruikt. Morgen wordt er hier een aansluiting gemaakt, en dinsdag komt dan weer een monteur om de boel aan te sluiten. Begint bijna een soap serie te worden...
Reputatie 7
Badge +26
Dat je geen sms hebt gehad klopt, ik heb de ontvanger met een omweg via een andere contactpersoon laten activeren omdat we al veel te lang aan het wachten waren op de reguliere afdeling. Goed om te lezen dat je inmiddels wel alle zenders hebt. Probeer eventueel nog wat met de antenne te experimenteren om de andere foutcode tegen te gaan.

Ik zag hier inderdaad ook dat er dinsdag een monteur komt. Ik ga ervan uit dat hij alles zal afronden zodat je dan verder goed gebruik kunt maken de diensten. Ik blijf dit met je volgen tot je volledig bent aangesloten, zodat het soap-gehalte niet nog verder oploopt.
De soap wordt vervolgd, pfffffffffffff waar ben ik aan begonnen.....
Er is iemand geweest om de aansluiting te maken, maar dat is nog niet gelukt. Hij gaat daar dinsdagmiddag mee verder want ik blijf niet snipperen voor deze ongein. De afspraak met een monteur die ook dinsdagmiddag zou komen, staat gepland tussen 14:00 en 16:00 uur. Dat zal wat later moeten worden, want de aansluiting zaal om 14:00 uur nog niet klaar zijn volgens hem. Geprobeerd om de afspraak telefonisch te verzetten maar dat lukt nog niet. Via de website kan het niet meer gewijzigd worden.
Inmiddels wel telefonisch contact gehad, en moet de afspraak maar laten staan omdat er anders pas weer plek is op vrijdag de 11e en dan moet ik werken en ga er niet weer voor snipperen. Op hoop van zegen dan maar, en maar hopen dat ze niet meteen om 14:00 uur voor de deur staan, en is dat wel het geval dan moeten ze maar eventjes wachten totdat de aansluiting klaar is. Dan hoop ik toch echt dat het opgelost zal zijn.🤔
Reputatie 7
Badge +26
Het is dan inderdaad beter de afspraak te laten staan, en 🤞🏼dat de installatiemonteur dan aan de late kant is. Anders blijf je bezig met verzetten. Heeft de monteur voor de aansluiting nog aangegeven wat het probleem was dat hij het niet op vrijdag kon afronden?
Hij heeft eerst in de woonkamer onder de vloer gekeken, of daar een aansluiting was te vinden. Ik heb een oude woning en onder het voorste gedeelte van de woonkamer was niets te vinden. Daarna het achterste deel van de woonkamer vrij gemaakt, zodat hij daar onder de vloer kon. Ook daar was niets te vinden. Toen is hij aan de zijkant van de woning gegaan en heeft daar de bestrating voor een deel uitgehaald en is gaan graven. Daar vond hij wel wat, maar moest toen dus vandaar uit naar de tv hoek graven en dat kon hij niet meer redden. Hij wou wel op dat punt een aansluiting maken, maar daar was ik het niet mee eens. Dan zit je binnen met een aansluiting op de verkeerde plek, en dan moet de installatiemonteur alsnog buikschuivend onder de grond om de kabel weg te werken naar de tv hoek. En dat zag ik niet zitten dat een installatiemonteur dat gaat doen.
Gisteren is het dan toch gebeurd, de aansluiting is er en ben aangesloten op de kabel.
In ieder geval bedankt voor de hulp.
Reputatie 7
Badge +26
Jeetje, wat een gedoe is dat geweest allemaal. Met het verhaal dat je beschrijft kan ik me voorstellen dat hij het maken van de aansluiting niet in een keer voor elkaar kreeg. Heel fijn om te lezen dat het nu wel eindelijk allemaal gedaan is en je volledig aangesloten bent. Werkt alles nu ook naar verwachting, of zijn er nog punten waar je hulp bij zou willen?
Alles werkt naar behoren, en heb nog nooit zo'n goed/strak beeld gehad (en voorheen glasvezel, nu dus via de kabel) Geen idee waarom het niet werkte, maar ben eindelijk verlost van glasvezel 😉
Verder heb ik geen vragen, in ieder geval bedankt voor de hulp.
Hartelijk bedankt voor de prachtige verrassing die ik net mocht ontvangen.
Ben er ontzettend blij mee!!
Had niet gehoeven, vind het wel toppie!!

Reageer