Beantwoord

Foutcode E033-0

  • 21 December 2019
  • 8 reacties
  • 69 keer bekeken

Reputatie 2

Ik krijg foutcode E033-0 bij bijna alle zenders. Ik heb al geprobeerd om de zenders handmatig te laden maar dat lukt ook niet. Ik heb ook de fabrieksinstellingen teug gezet.

icon

Beste antwoord door Noordzee 21 December 2019, 14:14

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @Kees In Zeeland 

De oplossing daarvoor gaat in twee stappen. Stap 1 is : 

Zou je het Forum profiel willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en CAS-ID nummer? Het CAS-ID nummer kan je kwijt bij persoonlijke opmerkingen en deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is.

Het CAS-ID nummer kan je terugvinden in het menu-scherm abonnement, onderop je ontvanger en op de doos.

Daarna kan de nieuwe activatie geregeld worden.

 

 

Reputatie 2

Ik heb de gevraagde gegevens ingevuld.

De postcode is het adres waar de digitenne staat. Deze is ongelijk aan het factuuradres.

Reputatie 7
Badge +28

Mooi zo, dan nu stap 2.

Wil je het zender zoeken dan nu nog een keer doen?, maar dan met een kleine aanpassing.

  • Druk op Menu en ga naar Zender zoeken 
  • Ga naar Handmatig zoeken (Zie je deze optie niet, druk dan op de blauwe knop) 
  • Ga dan naar RF Kanaal (een van de pijlen eromheen) en pas deze aan naar het kanaal voor NTS4 (bouquet 5), waar ook CNN in zit. Voor jou is dat dus kanaal 35.
  • Ga dan naar Start zoeken en druk op OK van je afstandsbediening 

Deze manier kan helpen omdat wij het activatiesignaal (en ook softwareupdates) meesturen op het kanaal van CNN. Bij standaard zender zoeken gebeurt dit op de frequentie van de RTS (bouquet 1), waar de NPO in zit. Het signaal van de NPO wordt sterker uitgezonden, waardoor de ontvanger dan eerder denkt dat de ontvangst in orde is.

Zet de ontvanger op CNN en wacht tot er beeld is. Daarna weer uitgebreid zenders zoeken. 
 

Reputatie 7
Badge +17

@Kees In Zeeland Ik heb het activatiesignaal gegeven! Bedankt Noordzee voor je snelle handelen. Geef het kastje 15-30 minuten. Ik ga ervan uit dat je straks weer beeld hebt. Is dit niet zo? Dan zou ik de stappen van Noordzee doorlopen. 

Laat je het weten als het gelukt is?

Reputatie 2

Ik moest wat langer wachten dan 30 minuten (45 min), maar nu werkt het weer. Bedankt..

Reputatie 7
Badge +17

Ik moest wat langer wachten dan 30 minuten (45 min), maar nu werkt het weer. Bedankt..

Bedankt voor het melden! Deze ga ik onthouden voor de volgende klant. Fijn dat het weer werkt voor je, goed weekend!

Reputatie 7
Badge +28

@Lisa

Het activatiesignaal wordt binnen een uur verstuurd. Soms gaat het heel vlug, soms (zoals nu) duurt het wat langer. 
 

@Kees In Zeeland

Fijn dat je weer beeld hebt! 👍

Reputatie 7
Badge +17

@Noordzee Thanks, weet ik dit ook weer!

Reageer