Beantwoord

foutcode e033-0

  • 10 January 2020
  • 30 reacties
  • 466 keer bekeken

Badge

Goedemiddag KPN,

Ik heb van bovenstaande tips alles geprobeerd, helaas blijft de code e033-0 in beeld komen

Admin: eigen topic aangemaakt voor vraag

icon

Beste antwoord door Nadia 25 March 2020, 12:48

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

30 reacties

Reputatie 7
Badge +28

@Kecks

Heb je het cas-id-nummer al in jouw profiel gezet? 

Reputatie 7
Badge +28

Nadat je het CAS-ID hebt gevuld in jouw Forum profiel kun je het zender zoeken nog een keer doen, maar dan met een kleine aanpassing.

  • Druk op Menu en ga naar Zender zoeken
  • Ga naar Handmatig zoeken (Zie je deze optie niet, druk dan op de blauwe knop)
  • Ga dan naar RF Kanaal (een van de pijlen eromheen) en pas deze aan naar het kanaal voor NTS4 (bouquet 5), waar ook CNN in zit. Voor jou is dat kanaal 27. 
     

Zet de ontvanger op CNN (niet zappen) en wacht tot er beeld is. Dat kan tot een uur duren na de activatie door een moderator. 
 

Zodra er beeld is, dan weer uitgebreid zenders zoeken. 

Badge

@Kecks

Heb je het cas-id-nummer al in jouw profiel gezet? 

Onder modem

Badge

@Noordzee ik heb het nummer in het profiel gezet. Weet niet zeker of het op de goede plek staat heb modem gebruikt. Alles nog een keer geprobeerd maar nog steeds error.

Signaal is bij handmatig zoeken erg slecht

Reputatie 7
Badge +28

Probeer de antenne op een positie te zetten waar het meeste signaal is op RF-kanaal 27. Mogelijk de antenne een beetje draaien. 
 

Badge

@Noordzee gedaan, helaas nog steeds error

Reputatie 7
Badge +28

Ja, nu moet er eerst een activatiesignaal verstuurd worden. Ik heb daar al een verzoek voor gedaan. 
 

Heb nog even geduld en laat jouw ontvanger aanstaan op CNN. (Desnoods mag je jouw TV wel uitzetten) 

Badge

@Noordzee gedaan, helaas nog steeds error

100%signaal, RF 27, handmatig gezocht en op CNN gezet, meteen error 033-0 

Badge

Ja, nu moet er eerst een activatiesignaal verstuurd worden. Ik heb daar al een verzoek voor gedaan. 
 

Heb nog even geduld en laat jouw ontvanger aanstaan op CNN. (Desnoods mag je jouw TV wel uitzetten) 

Vooruit ik wacht geduldig af 😉

Reputatie 7
Badge +28

Het signaal moet handmatig worden verstuurd. Even geduld nog. Laat de ontvanger aanstaan en ga even wat anders doen. In de loop van de dag is het vast geregeld. 

Reputatie 7
Badge +28

Maar niet lang meer, de hulp is nu echt onderweg! 

Reputatie 7

Hay, @Kecks. Het signaal is succesvol verzonden.

 Wil je Noordzee zijn stappen gaan uitvoeren:

 

  • Druk op Menu en ga naar Zender zoeken
  • Ga naar Handmatig zoeken (Zie je deze optie niet, druk dan op de blauwe knop)
  • Ga dan naar RF Kanaal (een van de pijlen eromheen) en pas deze aan naar het kanaal voor NTS4 (bouquet 5), waar ook CNN in zit. Voor jou is dat kanaal 27. 
     

Zet de ontvanger op CNN (niet zappen) en wacht tot er beeld is. Dat kan tot een uur duren na de activatie door een moderator. 
 

Zodra er beeld is, dan weer uitgebreid zenders zoeken. 

 

Badge

Het is gelukt, hartelijke dank @Noordzee en @Nadia 

Reputatie 7
Badge +28

Dat is mooi nieuws.:ok_hand_tone4: En graag gedaan natuurlijk… 

Reputatie 7

Yes, dat is heel fijn! Bedankt voor de terugkoppeling, @Kecks :D Veel kijkplezier!

Badge

Hallo mensen ook ik heb last van de EO33-0 code mijn apparaat heeft na een half jaartje niks doen alweer een weekje gedraaid en doet nu hetzelfde als bij de andere mensen ik heb hem al diverse keren opgestart en opnieuw ingesteld maar de storing blijft. Help gr Sandra 

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @Sandra van der Peijl ,

De oplossing daarvoor gaat in twee stappen. 

Zou je het Forum profiel  willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en CAS-ID nummer? Het CAS-ID nummer kan je kwijt bij persoonlijke opmerkingen en deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is. 

Het CAS-ID nummer kan je terugvinden in het menu-scherm abonnement, onderop je ontvanger en op de doos.

Badge

Beste Noordzee ik heb alles ingevuld denk ik. 

 

Gr Sandra 

Reputatie 7
Badge +17

@Sandra van der Peijl Als het goed is heb je weer beeld. Ik heb gereageerd op het topic dat je zelf hebt aangemaakt. :smile:

Badge

Ja hij werkt weer super bedankt echt top. Gr Sandra 

Besta @Noordzee, ik heb sinds enkele dagen ook deze foutcode en het lukt mij nog niet om dit te verhelpen. Ik heb mijn CAS-id in mijn profiel gezet, zou jij hier even naar willen kijken? Bij voorbaat dank.

Reputatie 7
Badge +28

Natuurlijk @Joshulsebosch ,

@Lisa en ik zitten klaar voor jou. Maar we hebben naast het CAS-ID nummer nog meer info nodig, de volledige stap 1 : 

 

Zou je het Forum profiel  willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en CAS-ID nummer? Het CAS-ID nummer kan je kwijt bij persoonlijke opmerkingen en deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is.

Het CAS-ID nummer kan je terugvinden in het menu-scherm abonnement, onderop je ontvanger en op de doos.

Ah oké, heb het ingevuld!

Reputatie 7
Badge +28

Prima Jos, 

Dan is het voor jou nu tijd voor stap twee.

Dan kun je het zender zoeken nu nog een keer doen, maar dan met een kleine aanpassing.

  • Druk op Menu en ga naar Zender zoeken
  • Ga naar Handmatig zoeken (Zie je deze optie niet, druk dan op de blauwe knop)
  • Ga dan naar RF Kanaal (een van de pijlen eromheen) en pas deze aan naar het kanaal voor NTS4 (bouquet 5), waar ook CNN in zit. Voor jou is dat kanaal 27.
  • Ga dan naar Start zoeken en druk op OK van je afstandsbediening

Deze manier kan helpen omdat wij het activatiesignaal (en ook softwareupdates) meesturen op het kanaal van CNN. Bij standaard zender zoeken gebeurt dit op de frequentie van de RTS (bouquet 1), waar de NPO in zit. Het signaal van de NPO wordt sterker uitgezonden, waardoor de ontvanger dan eerder denkt dat de ontvangst in orde is.

Laat de ontvanger op CNN staan. ( niet zappen). De TV kan evt.uit. Het kan even duren, want een moderator moet een activatie versturen. Zodra er in de loop van de dag beeld is op CNN, dan weer uitgebreid zenders zoeken.

Reputatie 7
Badge +28

@Joshulsebosch

Ik vrees dat Lisa er gisteren niet meer aan toe gekomen is. Ik ga nu een andere moderator vragen voor het versturen van het activatiesignaal.

Als jij ervoor zorgt dat de bovenstaande procedure is uitgevoerd en de ontvanger aanstaat op CNN, dan moet het vanavond goed komen. Even geduld nog. 

 

Â