Beantwoord

foutcode E033-0 Digitenne

  • 25 November 2019
  • 16 reacties
  • 1275 keer bekeken

Badge

naam: Jan van Zwet

klantnummer: *********

Rebox RBX 2800

CAS/ID *************

Ik heb Digitenne ongeveer 5 maanden niet gebruikt. Ontvang nu alleen 3 NPO zenders. Bij alle andere krijg ik foutcode E033-0.

TV en decoder staan al aan (vandaag maandag 25 november 2019) sinds 11 uur vanmorgen. Nu is het 17.00 uur. Heb fabrieksinstellingen teruggezet. Niets helpt.

Ik lees op forum:

@ElisabethD @Aurelia01 

Dit probleem komt vaker voor. Dan staat er iets niet goed in de administratie van KPN. Je kan dit niet zelf oplossen.

Een moderator wil graag het een en ander voor je nakijken. Zou je het Forum profielwillen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en CAS-ID nummer? Het CAS-ID nummer kan je kwijt bij persoonlijke opmerkingen en deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is.

Het CAS-ID nummer kan je terugvinden in het menu-scherm abonnement of onderop jouw ontvanger. 

Zou de moderator ook voor mij bij de administratie van KPN willen checken??

Ik heb inmiddels ook mijn profiel aangevuld.

Met dank en vriendelijke groet,

Jan van Zwet

icon

Beste antwoord door Nadia 2 June 2020, 13:32

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

16 reacties

Reputatie 7
Badge +28

@giovanniolanda 

 

Een moderator komt hier vanzelf langs voor het geven van een actievatiesignaal. 

 


Wil je dan het zender zoeken nog een keer doen, maar dan met een kleine aanpassing.

  • Druk op Menu en ga naar Zender zoeken 
  • Ga naar Handmatig zoeken (Zie je deze optie niet, druk dan op de blauwe knop) 
  • Ga dan naar RF Kanaal (een van de pijlen eromheen) en pas deze aan naar het kanaal voor NTS4 (bouquet 5), waar ook CNN in zit. De kanaalnummers verschillen per regio en staan hieronder. 
  • Ga dan naar Start zoeken en druk op OK van je afstandsbediening 

Deze manier kan helpen omdat wij het activatiesignaal (en ook softwareupdates) meesturen op het kanaal van CNN. Bij standaard zender zoeken gebeurt dit op de frequentie van de RTS (bouquet 1), waar de NPO in zit. Het signaal van de NPO wordt sterker uitgezonden, waardoor de ontvanger dan eerder denkt dat de ontvangst in orde is.

Hierboven staat een procedure van handmatig zenders zoeken. Wat betreft de genoemde frequenties : Dit is de huidige indeling. 

25 : Friesland, Drenthe en Groningen 
27 : Limburg, Zuid-Holland, Noord-Holland-Zuid en Utrecht
28 : Gelderland, Noord Brabant (midden en oost), regio Venlo 
31 : Texel 
35 : Zeeland en regio Roosendaal/Breda 
44 : Flevoland, Noord-Holland-Noord en Overijssel

 

Zodra je beeld hebt op CNN, dan weer uitgebreid zenders zoeken. 

Reputatie 7

Ha @giovanniolanda, welkom op het KPN forum. Zo te zien heb je hier al even rondgekeken, mooi zo. Ik heb opnieuw het activatiesignaal verzonden naar jouw CAS-ID. Wil je nu de instructie opvolgen van @Noordzee? Dan komt alles weer goed :) Laat je weten of het lukt?

Reputatie 7
Badge +28

Hallo Jan, 

Is het al gelukt ? Heb je alweer beeld ? 

 

Badge

Goedemorgen Noordzee, ik heb je instructies opgevolgd. Ik heb RF kanaal 28 (Gelderland) gezocht. Na afloop van het zoeken kreeg ik niet CNN maar schakelde de TV automatisch over naar Nederland 1.

Hoe ook, het heeft wel gewerkt en heb ik ontvangst van alle kanalen.

Dus, dank voor de hulp.Met vr gr, Giovanni.

Reputatie 7
Badge +28

Graag gedaan👍,

Fijn dat je weer beeld hebt op alle kanalen. 

Reputatie 7
Badge +28

Graag gedaan.👍

Beste,

Ik heb hetzelfde probleem met foutcode E033-0 ik heb Digitenne ongeveer 6 maanden niet gebruikt en ontvang nu alleen 3 NPO zenders.

TV en decoder staan al Ongeveer 5 uur aan (zaterdag 30 mei 2020). Ik hoop dat een moderator dit leest en mij kan helpen.

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @Ruud E ,

Zou je het Forum profiel  willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en CAS-ID nummer? Het CAS-ID nummer kun je kwijt bij persoonlijke opmerkingen en deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is.

Het CAS-ID nummer kun je terugvinden in het menu-scherm abonnement, onderop je ontvanger en op de doos.
 

Beste Noordzee,

dat had ik al gedaan! Kun je dat checken?

Reputatie 7
Badge +28

Prima @Ruud E ,

Ik niet, maar een moderator wel. Laat je ontvanger aanstaan op CNN na het handmatig zoeken. 
 

In de loop van de middag zal je dan het activatiesignaal ontvangen. 

Beste Noordzee,

dank voor je moeite en ik wacht af....

Reputatie 7
Badge +28

@Lisa komt hier vanmiddag het activatiesignaal geven. 

Reputatie 7
Badge +17

@Ruud E Je hebt een activatiesignaal gekregen!

Reputatie 7
Badge +28

@Ruud E 

Heb je al beeld op alle zenders?

Noordzee en Lisa,

toppers jullie, alles werkt weer! 👍👍😉

Reputatie 7

Topic gesloten.

Kijk voor meer informatie en een snelle afhandeling op: Digitenne foutcode E0330, wat is de oplossing?