Beantwoord

Foutcode E033-0 Digitenne

  • 14 December 2019
  • 15 reacties
  • 479 keer bekeken

Reputatie 1

Hele forum inzake E033-0 al doorgenomen en instructies gevolgd met als resultaat: nog steeds uitsluitend NPO- en regionale zender(s).

 

Verzoek om handmatige heractivatie.

CAS nummer staat in profiel.

 

Met vriendelijke groeten,

 

Hans.

 

P.S. Signaalkwaliteit 100% en in september deed alles het nog.

icon

Beste antwoord door Noordzee 14 December 2019, 08:36

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

15 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Hoi Hans,

Goed dat je je al ingelezen hebt.👍 Het is inderdaad tijd voor een heractivatie. Dat gaat bij jou via kanaal 27. 
 


Wil je het zender zoeken nog een keer doen, maar dan met een kleine aanpassing.

  • Druk op Menu en ga naar Zender zoeken 
  • Ga naar Handmatig zoeken (Zie je deze optie niet, druk dan op de blauwe knop) 
  • Ga dan naar RF Kanaal (een van de pijlen eromheen) en pas deze aan naar het kanaal voor NTS4 (bouquet 5), waar ook CNN in zit. Voor jou is dat dus kanaal 27.
  • Ga dan naar Start zoeken en druk op OK van je afstandsbediening 

Deze manier kan helpen omdat wij het activatiesignaal (en ook softwareupdates) meesturen op het kanaal van CNN. Bij standaard zender zoeken gebeurt dit op de frequentie van de RTS (bouquet 1), waar de NPO in zit. Het signaal van de NPO wordt sterker uitgezonden, waardoor de ontvanger dan eerder denkt dat de ontvangst in orde is.

Zet de ontvanger op CNN en wacht tot er beeld is. Daarna weer uitgebreid zenders zoeken. 
 

Het is nog vroeg, dus de activatie door een moderator kan even op zich laten wachten. Laat de ontvanger gewoon aanstaan. Desnoods kan de TV wel uit. 

 

Reputatie 1

Bovenstaand al uitgevoerd, ontvanger staat op CNN. Ik wacht wel even af.

Reputatie 7
Badge +28

Als het goed is komt de activatie nu binnen een uur binnen. (Dankzij moderator Paul) 

Reputatie 1

We wachten af, bedankt voor je snelle reacties, Noordzee!

Reputatie 1

Top, alles werkt weer. Supersnel opgelost zo! (Binnen 40 minuten...)

 

:grinning::thumbsup_tone1::thumbsup_tone1::thumbsup_tone1:

Reputatie 7
Badge +25

Hi @Madrieco, welkom hier. In principe zou de oplossing moeten zijn om de tv-ontvanger zo'n uur aan te laten staan. Dan zouden de nieuwe activatiesleutels moeten zijn ingeladen. Ik heb natuurlijk wel een kijkje genomen en administratief en technisch ziet alles er goed uit wat het CAS-ID betreft. Ik hoor graag of je straks weer volledig tv kan kijken.

 

*Edit: Het werkt al weer lees ik nu. Top! :smiley: Bedankt Noordzee!

Reputatie 7
Badge +28

Graag gedaan👍. Mooi teamwork en fijn dat het zo snel gelukt is. 

Reputatie 1

Hoi Paul,

Ontvanger heeft vanaf gisteren c.a. 15.00 uur tot en met nu  (dus ruim 18 uur) aangestaan. Dat automatisch inladen van de activatiesleutels hapert blijkbaar ergens.

Heb eerder dit jaar hetzelfde gehad en ook na een week aan laten staan, geen resultaat. 1 belletje voor heractivatie loste het probleem binnen 5 minuten op. 

Maar bedankt dus voor de snelle oplossing via het forum deze keer!

:smile::thumbsup_tone1:

Hallo, ik heb een E033-0. Foutcode va mijn digitenne.Mijn verzoek is om een nieuwe activatiecode naar mijn cas nummer te sturen 

m.vr.gr.

 

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @Lieuwee ,

De oplossing daarvoor gaat in twee stappen. 

Zou je het Forum profiel  willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en CAS-ID nummer? Het CAS-ID nummer kan je kwijt bij persoonlijke opmerkingen en deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is. 

Het CAS-ID nummer kan je terugvinden in het menu-scherm abonnement, onderop je ontvanger en op de doos.

Reputatie 7
Badge +28

@Lieuwee 

Zou je het Forum profiel  willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en CAS-ID nummer? 

Want anders kunnen we niets voor jou betekenen. 

Ik krijg ook e033

heb alles ingevuld 

maar waar vul ik een cas nr in?

 

Reputatie 7
Badge +28

@Petra64 

Het CAS-ID nummer kan je kwijt bij persoonlijke opmerkingen en deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is. 

Reputatie 7
Badge +28

@Petra64 

 

Dan kun je het zender zoeken nu nog een keer doen, maar dan met een kleine aanpassing.

  • Druk op Menu en ga naar Zender zoeken
  • Ga naar Handmatig zoeken (Zie je deze optie niet, druk dan op de blauwe knop)
  • Ga dan naar RF Kanaal (een van de pijlen eromheen) en pas deze aan naar het kanaal voor NTS4 (bouquet 5), waar ook CNN in zit. Voor de omgeving Glane is dat kanaal 44. 
  • Ga dan naar Start zoeken en druk op OK van je afstandsbediening

Deze manier kan helpen omdat wij het activatiesignaal (en ook softwareupdates) meesturen op het kanaal van CNN. Bij standaard zender zoeken gebeurt dit op de frequentie van de RTS (bouquet 1), waar de NPO in zit. Het signaal van de NPO wordt sterker uitgezonden, waardoor de ontvanger dan eerder denkt dat de ontvangst in orde is.
 

Zet de ontvanger dan op CNN (niet zappen) Zodra er beeld is op CNN, dan weer uitgebreid zenders zoeken. 

Heb gebeld en tis geregeld 👍😃