Beantwoord

Foutcode E033-0 Digitenne

  • 4 January 2020
  • 9 reacties
  • 81 keer bekeken

Badge

Beste allemaal,

 

Ik heb een Digitenne kastje wat ik vroeger (= drie jaar geleden, het zou kunnen dat mijn vader deze teruggestuurd heeft en voor dit huis toen een nieuwe heeft gekregen) in een ander huis heb gebruikt. Nu hebben we in dit huis een combinatie WiFi-Tv van Ziggo gebruikt en nu weer terug naar apart internet en aparte tv - dus ik gebruikte Digitenne weer.

 

In mijn vorige huis had ik wel eens connectie problemen, dat hij niet optimaal werkte, maar in het nieuwe huis heeft hij het nooit gedaan. Ik krijg steeds Foutcode E033-0 bij alle zenders die geen NPO 1, 2 of 3 zijn. Eerder heb ik gelezen op dit forum dat het zou kunnen zijn dat je het kastje Max een uur aan moet laten staan en dat hij het dan vanzelf weer gaat doen, dit heb ik gedaan maar hij doet het nog steeds niet.

 

Weet iemand wat ik nu het beste kan doen, want ik ben ziek thuis en internet werkt ook momenteel niet, dus verveel me nogal ;-)

 

Alvast bedankt!

Maaike

icon

Beste antwoord door Noordzee 4 January 2020, 12:55

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Hoi @Maaikemaaike , 

De oplossing hiervoor gaat in twee stappen.

Zou je het Forum profiel  willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en CAS-ID nummer? Het CAS-ID nummer kan je kwijt bij persoonlijke opmerkingen en deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is.

Het CAS-ID nummer kan je terugvinden in het menu-scherm abonnement, onderop je ontvanger en op de doos.

Reputatie 7
Badge +30

Hi @Maaikemaaike, welkom! Het klopt helemaal wat @Noordzee zegt! Laat je het ons weten?

Reputatie 7
Badge +28

Nadat je het forumprofiel hebt gevuld, kan Marcia de activatie versturen. 

 

Dan kun je het zender zoeken nog een keer doen, maar dan met een kleine aanpassing.

  • Druk op Menu en ga naar Zender zoeken
  • Ga naar Handmatig zoeken (Zie je deze optie niet, druk dan op de blauwe knop)
  • Ga dan naar RF Kanaal (een van de pijlen eromheen) en pas deze aan naar het kanaal voor NTS4 (bouquet 5), waar ook CNN in zit. Voor jou is dat kanaal 27. 
  • Ga dan naar Start zoeken en druk op OK van je afstandsbediening

Deze manier kan helpen omdat wij het activatiesignaal (en ook softwareupdates) meesturen op het kanaal van CNN. Bij standaard zender zoeken gebeurt dit op de frequentie van de RTS (bouquet 1), waar de NPO in zit. Het signaal van de NPO wordt sterker uitgezonden, waardoor de ontvanger dan eerder denkt dat de ontvangst in orde is.

Zet de ontvanger dan op CNN. (niet zappen) Wacht tot er beeld is op CNN, (dat kan tot een uur duren) Daarna weer uitgebreid zenders zoeken. 

Badge

Beste

@Noordzee en @Marcia_ , bedankt voor jullie snelle reacties. Het is inmiddels ingevuld! 

Reputatie 7
Badge +28

Voer alvast maar de instructie uit van hierboven. Ik verwacht dat @Marcia_  zo dadelijk het signaal verstuurt. 

 

Reputatie 7
Badge +30

Yes! Wil je checken of het nu werkt, @Maaikemaaike

Badge

Nadat je het forumprofiel hebt gevuld, kan Marcia de activatie versturen. 

 

Dan kun je het zender zoeken nog een keer doen, maar dan met een kleine aanpassing.

  • Druk op Menu en ga naar Zender zoeken
  • Ga naar Handmatig zoeken (Zie je deze optie niet, druk dan op de blauwe knop)
  • Ga dan naar RF Kanaal (een van de pijlen eromheen) en pas deze aan naar het kanaal voor NTS4 (bouquet 5), waar ook CNN in zit. Voor jou is dat kanaal 27. 
  • Ga dan naar Start zoeken en druk op OK van je afstandsbediening

Deze manier kan helpen omdat wij het activatiesignaal (en ook softwareupdates) meesturen op het kanaal van CNN. Bij standaard zender zoeken gebeurt dit op de frequentie van de RTS (bouquet 1), waar de NPO in zit. Het signaal van de NPO wordt sterker uitgezonden, waardoor de ontvanger dan eerder denkt dat de ontvangst in orde is.

Zet de ontvanger dan op CNN. (niet zappen) Wacht tot er beeld is op CNN, (dat kan tot een uur duren) Daarna weer uitgebreid zenders zoeken. 

Dit met CNN ging erg snel! Ben nu uitgebreid aan het zoeken… en hij doet het! Super bedankt! 

Reputatie 7
Badge +28

Graag gedaan! :thumbsup_tone4:  Soms werkt het ook bijna meteen. Perfect….Veel plezier met Digitenne. En wordt maar weer gauw beter. 

 

Reputatie 7
Badge +17

@Maaikemaaike Goed om te horen! Fijn weekend verder:smiley:

Reageer