Beantwoord

Foutcode E033-0 Digitenne

  • 4 August 2020
  • 19 reacties
  • 121 keer bekeken

Reputatie 1

wat moet ik doen om de zenders terug te krijgen , na ik heb begrepen op dit forum zou iemand het kunnen resetten

icon

Beste antwoord door Alex van KPN 15 August 2020, 20:13

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

19 reacties

Reputatie 7
Badge +30

Hallo @zeepaardje, welkom! We hebben een heel uitgebreid topic over de foutcode E033-0, heb je die al gezien? Mocht het daarna nog niet werken, wil je dan ook het CAS ID van jouw ontvanger onder ‘persoonlijke opmerkingen’ in jouw profiel zetten? Dan help ik je er verder mee. 

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @zeepaardje ,

Heb je al beeld op alle zenders? 

Zo niet, dan kun je het zender zoeken nog een keer doen, maar dan met een kleine aanpassing.

  • Druk op Menu en ga naar Zender zoeken

  • Ga naar Handmatig zoeken (Zie je deze optie niet, druk dan op de blauwe knop)

  • Ga dan naar RF Kanaal (een van de pijlen eromheen) en pas deze aan naar het kanaal voor NTS4 (bouquet 5), waar ook CNN in zit. Voor Zeeland is dat RF-kanaal 35. 
  • Ga dan naar Start zoeken en druk op OK van je afstandsbediening

Deze manier kan helpen omdat wij het activatiesignaal (en ook softwareupdates) meesturen op het kanaal van CNN. Bij standaard zender zoeken gebeurt dit op de frequentie van de RTS (bouquet 1), waar de NPO in zit. Het signaal van de NPO wordt sterker uitgezonden, waardoor de ontvanger dan eerder denkt dat de ontvangst in orde is.

Zet de ontvanger aan op CNN (niet zappen). Zodra er beeld is op alle zenders dan weer uitgebreid zenders zoeken.   

Wil je ook het CAS ID van jouw ontvanger onder ‘persoonlijke opmerkingen’ in jouw profiel zetten? En geef even een seintje hier als je dat gedaan hebt. 

Reputatie 1

Hallo ,Noordzee,Bedankt maar deze opties heb ik allemaal al geprobeerd , het cas id waar staat die op de doos want ik heb een foto genomen en ik zie nergens het cas id ,het probleem is dat ik niet op de decoder kan kijken omdat dit in ins vakantiehuis staat en ik er momenteel niet ben ! In mijn profiel staan de nr die op de doos staan . Bedankt alvast  

Reputatie 7
Badge +28

Hallo zeepaardje,

Het probleem is dat zo'n activatie alleen zin heeft als de ontvanger aanstaat. Zo'n activatiesignaal is een eenmalig iets. 

Geef hier op het forum even een seintje als je de ontvanger hebt aangezet op CNN na het doorlopen van de hierboven geposte procedure. Je kunt dan gelijk even het CAS-ID melden. 

Wanneer ben je weer in het vakantiehuisje ? 

Reputatie 1

Hallo Noordzee

De digitenne staat aan en we hebben digitenne op cnn laten staan op ,help dit ,want ik heb slechte verbinding in het vakantie huis 

Reputatie 7
Badge +28

OK, dat is goed. Dan is het afwachten of je inderdaad het CAS-ID-nummer in jouw forumprofiel hebt gezet. 

Reputatie 7
Badge +30

Ik zie het CAS ID nog niet in je profiel staan, @zeepaardje :-(. Deze begint meestal met 46 en staat inderdaad onderop de ontvanger. 

Reputatie 1

Hallo Marcia , ik zal morgen kijken als we in het vakantiehuisje zijn voor het nr en kom later erop terug dan ,bedankt alvast

Reputatie 7
Badge +28

@zeepaardje 

Heb je het CAS-ID-nummer al in jouw forumprofiel gezet?

Reputatie 7
Badge +28

@zeepaardje 

Kun je het CAS-ID-nummer nog even doorgeven? Of heb je alweer beeld op alle zenders?

Reputatie 1

Sorry , we zijn er niet geraakt met de huidige warmte het zal voor volgende week zijn !

Reputatie 7
Badge +30

Wij gaan nergens heen ;-). Laat maar weten wanneer je zover bent, dan helpen we je graag verder. 

Reputatie 7
Badge +28

Sorry , we zijn er niet geraakt met de huidige warmte het zal voor volgende week zijn !

@zeepaardje 

Ben je alweer een beetje van de hitte bekomen? Zet jouw ontvanger alvast aan op CNN (zie instructie van 10 dagen geleden en de TV kan daarna eventueel uitblijven) en geef hier even een seintje…. 

@zeepaardje : Ik heb een beetje gegokt en het cas id dat ik op basis van je postcode en huisnummer heb gevonden gerefreshed. Baat het niet dan schaadt het niet. ;-)

Laat je weten of het weer werkt?

Reputatie 1

He ik heb het CAS nr in mijn profiel gezet en de digitenne staat op CNN, kunnen jullie het resetten aub

Reputatie 1

Sorry , we zijn er niet geraakt met de huidige warmte het zal voor volgende week zijn !

@zeepaardje

Ben je alweer een beetje van de hitte bekomen? Zet jouw ontvanger alvast aan op CNN (zie instructie van 10 dagen geleden en de TV kan daarna eventueel uitblijven) en geef hier even een seintje…. 

Heerlijk nu dit weertje 😁De ontvanger staat op CNN en het CAS nr staat in mijn profiel 

Reputatie 7
Badge +24

Sorry , we zijn er niet geraakt met de huidige warmte het zal voor volgende week zijn !

@zeepaardje

Ben je alweer een beetje van de hitte bekomen? Zet jouw ontvanger alvast aan op CNN (zie instructie van 10 dagen geleden en de TV kan daarna eventueel uitblijven) en geef hier even een seintje…. 

Heerlijk nu dit weertje 😁De ontvanger staat op CNN en het CAS nr staat in mijn profiel 

Eindelijk wat verkoeling. :sweat_smile:

Zou je het nu nogmaals willen proberen? Hoort te werken nu. 

Reputatie 1

Super, het werkt terug te 😁bedankt nog een  fijn weekend 

Reputatie 7
Badge +28

Mooi zo👍, jij ook nog een fijn weekend.