Beantwoord

Foutcode E150-0 op nieuwe Digitenne ontvanger

• 16 maart 2018
  • 283 reacties
  • 15078 keer bekeken

Toon eerste bericht
This topic has been closed for comments

283 reacties

Reputatie 7
Badge +14
@Alfonsia

Paul heeft vanmiddag de boel administratie in orde gemaakt. Maar als je de ontvanger maandenlang niet gebruikt hebt, kan het zijn dat er inmiddels wat eigen veranderd zijn.

1. Kijk even of er een software-update nodig is.
  2. Ga is terug naar de fabrieksinstellingen.
  3. Geef daarna een nieuw opdracht tot uitgebreid zenderzoeken. Er zijn namelijk best wel veel frequenties gewijzigd de laatste tijd.
  4. Nog steeds geen beeld?, zet dan de ontvanger even een tijdje op CNN.
Ik ga er vanuit dat je wel voldoende signaal hebt, dat kan je evt, zien op de signaalmeter.
Reputatie 1
Na mijn mail aan jullie, daarna een software update en opnieuw de zenders zoeken doet alles het weer, dank jullie voor het meedenken en de adviezen!
Hier hetzelfde probleem foutcode 150-0
Reputatie 7
Badge +14
@AndriesHoekstra

Dan heb je nu geen beeld op alle zenders via Digitenne. Waarschijnlijk ontvang je hooguit NPO 1/2/3 en je regionale zender. Het kan ook zijn dat je eerst een week lang wel alle zenders hebt kunnen bekijken en dat je nu ineens zo'n foutcode te zien krijgt.

Dit probleem komt vaker voor. Dan staat er iets niet goed in de administratie van KPN. Je kan dit niet zelf oplossen.

Een moderator wil graag het een en ander voor je nakijken. Zou je het Forum profiel willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en CAS-ID nummer? Het CAS-ID nummer kan je kwijt bij persoonlijke opmerkingen en deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is.

Het CAS-ID nummer kan je terugvinden in het menu-scherm abonnement, onderop je ontvanger en op de doos.

Wil je sneller worden geholpen? Meld je dan ook even hier:
https://forum.kpn.com/digitenne-12/krijg-je-foutcode-e016-0-e017-0-of-e-150-0-te-zien-466062

Daar komt morgenochtend alweer een moderator langs. Nu werkt er niemand meer......
Ik krijg foutmelding e0017-0 alleen 1,2 3 kan je dit oplosen
Reputatie 7
Badge +18
Hoi @Gertje7 . Ik ga mijn best voor je doen! Je helpt me enorm door je profiel aan te vullen en daar ook het zogenaamde CAS id in te vullen in het vrije invoerveld onderin. (het CAS id vind je onderop je tuner). Als je dat gedaan hebt, zou je dan hier een seintje willen geven?
IIk heb helaas al 3 dagen de apparatuur maar krijg het ook niet werkend zou iemand me aub kunnen helpen ik houd foutcode E016-0
Reputatie 7
Badge +20
@Bootdigi, ik heb een reactie gegeven op jouw privĂ©bericht. Jouw abonnement gaat uiterlijk 10 juli (aanstaande woensdag) in. Wanneer hij woensdag nog niet geactiveerd is, trek dan opnieuw even aan de bel 😉