Beantwoord

Foutcode E83

  • 14 July 2019
  • 32 reacties
  • 695 keer bekeken

Heb al een week foutcode 83, uitzetten helpt niet, blijft hangen in software update en daarna code E83...
icon

Beste antwoord door Alex van KPN 18 July 2019, 21:31

Bekijk origineel

32 reacties

Blijven hangen in software binnenhalen had ik ook. Fabrieksreset deed wonderen.
Reputatie 7
Badge +21
Goedemorgen @ArjanvL, welkom op het Forum en goed dat je jouw vraag hier stelt!

Ik ben benieuwd of de foutcode inmiddels al is opgelost door een fabrieksreset uit te voeren.. Anders kijk ik graag met je mee! Zou je in dat geval jouw Forum profiel willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer(s) en CAS-ID nummer? Dit kan je neerzetten bij persoonlijke opmerkingen en is alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. Ik hoor graag van je!
Reputatie 7
Badge +28
@ArjanvL

Voor de volledigheid even de hele procedure:

1/ Haal de ontvanger volledig van de stroom af.
2/ Na ongeveer vijf seconden de stroom weer op de ontvanger (en op de TV)
3/ Ga via het menu eerst terug naar de fabrieksinstellingen.
4/ Voer dan de gevraagde software-update uit.
5/ Daarna opnieuw zenders zoeken via de optie uitgebreid zenders zoeken.
6/ Laat de ontvanger daarna een uurtje aanstaan zodat de abonnementsstatus kan verspringen van NEE naar JA.

Is het hiermee gelukt? Geef het dan nog even aan hier in dit topic.
Reputatie 7
Badge +28
@ArjanvL

Als het niet lukt, kan het goed zijn dat jouw ontvanger defect is. Dan wordt het de ontvanger omruilen.

Een moderator (Susan dus!) wil graag het een en ander voor je nakijken. Zou je het Forum profiel willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en CAS-ID nummer? Het CAS-ID nummer kan je kwijt bij persoonlijke opmerkingen en deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is.

Het CAS-ID nummer kan je terugvinden in het menu-scherm abonnement, onderop je ontvanger en op de doos.
Reputatie 7
Badge +21
@ArjanvL, ik heb helaas nog geen reactie gehad. Kan je aangeven of het inmiddels gelukt is om de tv-ontvanger aan de praat te krijgen zonder foutcode?
Hoi, ik heb nog steeds dezelfde foutcode..
Iindien er een nieuw kastje wordt gestuurd wil ik deze graag ophalen bij postnl afhaalpunt in noord scharwoude...
Reputatie 7
Badge +21
@ArjanvL nog geen nieuwe ontvanger, ik wilde eerst even het een en ander uitzoeken achter de schermen (waar de foutcode vandaan komt). Het CAS-ID nummer dat je in jouw profiel hebt gezet was nog niet gekoppeld aan jouw abonnement. Dit heb ik nu wel gedaan, dus na een herstart zou hij gewoon moeten werken zonder foutcodes! Zou je dat willen testen en hem dan een uurtje aan willen laten staan + uitgebreid zenders zoeken?
Hhelaas nog steeds software update, voortgang 0 %... daarna e83.. DL... enz...
Reputatie 7
Badge +28
@Susan_

Ik heb de afgelopen weken deze foutcode diverse malen zien langskomen. In alle gevallen was de ontvanger niet meer te gebruiken en is de ontvanger omgeruild.

https://forum.kpn.com/digitenne-12/foutcode-e83-476228#post793264

https://forum.kpn.com/digitenne-12/foutcode-e83-472312

https://forum.kpn.com/digitenne-12/foutcode-e83-op-digitenne-475881


Omruilen is echt de beste optie!

(Ik hoop wel dat deze kapotte ontvangers dan niet steeds opnieuw naar een nieuwe klant gestuurd worden, is daar een procedure voor?)
Ik heb diverse keren contact gehad met het callcentre en heb verschillende oplossingen geprobeerd, mijn kastje is 2 maal geactiveerd en gekoppeld... maar ik heb weer een avond geen TV en de films raken n beetje op...
Reputatie 7
Badge +28
Heel vervelend, als Susan morgenochtend niet werkt, waarschuwen we een collega om jouw ontvanger om te wisselen.

Want dit moet opgelost worden....
Reputatie 7
Badge +24
Hi Arjan,

Ik neem het even over van Susan, met dank aan @Noordzee. Heb een nieuwe ontvanger gestuurd naar de Copy-Power in jouw woonplaats. Zaterdag vanaf 15 uur kun je het daar omruilen, ik kon het voor morgen helaas niet meer regelen.


(Ik hoop wel dat deze kapotte ontvangers dan niet steeds opnieuw naar een nieuwe klant gestuurd worden, is daar een procedure voor?)


Ja, deze worden altijd getest voordat ze worden hergebruikt.
Reputatie 7
Badge +28
Hoi, ik heb nog steeds dezelfde foutcode..
Iindien er een nieuw kastje wordt gestuurd wil ik deze graag ophalen bij postnl afhaalpunt in noord scharwoude...



Top @Alex_P ! , maar hij wilde eigenlijk omruilen in Noord-Scharwoude. Is dat nog te veranderen?
Reputatie 7
Badge +21
Kijk, fijn dat Alex al even heeft geholpen hierin! Ik denk dat hij over dat puntje van bezorgen heen heeft gelezen, dit is helaas niet achteraf aan te passen 😞 Maar ook de Copy-Power is dicht in de buurt!
Ik heb geen idee waar de copy power zit, waarschijnlijk in Hensbroek? Ik zit echter in noord scharwoude en doe alles op de fiets....
Het is 7 km fietsen, ik zal hem zaterdag gaan halen, hoop dat het dan opgelost is. Moet ik het oude modem dan meenemen ofzo?
Reputatie 7
Badge +28
Ik heb even voor jou gekeken:


Naam:
Copy-Power
Adres:
Dorpsstraat 84
Postcode/Plaats:
1713 HK Obdam
Land:
Noord-Holland
Telefoon:
040 235 9006
Fax:
0226 453 447

Dat ligt vlakbij Hensbroek.


Klopt dit adres? @Susan_
Reputatie 7
Badge +28
Je kan je oude Digitenne-ontvanger meenemen. Je antenne niet, die heb je ook nodig bij de nieuwe ontvanger.
Moet er een adres op het oude kastje of wordt hij ter plekke verpakt? Vorige keer had ik de oude ook bij me, toen kon ik alleen de nieuwe ophalen...
Reputatie 7
Badge +28
Mogelijk heb je nog een kartonnen doosje liggen uit de supermarkt? Stop daar de ontvanger in.... Bewaar het inleverbewijsje wat je krijgt bij Copy-Power.
Komt goed dan, dank en fijn weekeind alvast
Reputatie 7
Badge +21
Het is inderdaad bovenstaande adres! Ongeveer 10 minuten fietsen heb ik even gekeken op Google Maps 🙂 De oude ontvanger dien je te verpakken in een doos inderdaad, en hierop het ordernummer en retour adres schrijven:

Ordernummer: 3615230

Retour adres:
KPN
Antwoordnummer 10119
2400VB Alphen aan den Rijn

En belangrijk om inderdaad niet de antenne mee retour te sturen!
Geen idee of je ook je afst.bed. mee moet nemen.

Bij omruil van een ITV is het echt alleen de decoder. Want bij de ruiler zit geen afst.bed. Ik neem aan dat dat bij Digitenne nu ook zo is aangezien het dezelfde afst.bed. blijft.
@Susan_ ?
Reputatie 7
Badge +28
Ik zou de afstandsbediening voor de zekerheid morgen niet inleveren. Ik verwacht dat @ArjanvL wel een nieuwe afstandbediening erbij krijgt. Maar een extra afstandbediening kan nooit kwaad. (mag ik vast niet zeggen....😚 ) Die dingen gaan namelijk redelijk snel kapot.
Ik wil toch nog even aangeven dat het afhaalpunt 36 minuten fietsen is voor mij, niet echt oké met dit weer... ik laat hem voorlopig dus liggen totdat ik daar in de buurt ben... Jammer dat het callcentre deze actie niet gedaan heeft en dat het mij zoveel tijd en energie kost om een nieuw kastje te krijgen...

Reageer