Foutcode E83 bij Digitenne

  • 19 July 2019
  • 15 reacties
  • 884 keer bekeken

Reputatie 7
Badge +28
De laatste weken komen er geregeld meldingen hier op het forum van klanten die deze foutcode te zien krijgen.

Inmiddels weten we hier op het forum dat vaak de Digitenne-ontvanger kapot is en vervangen moet worden.

Maar probeer eerst even deze procedure:

1/ Haal de ontvanger volledig van de stroom af.
2/ Na ongeveer vijf seconden de stroom weer op de ontvanger (en op de TV)
3/ Ga via het menu eerst terug naar de fabrieksinstellingen.
4/ Voer dan de gevraagde software-update uit.
5/ Daarna opnieuw zenders zoeken via de optie uitgebreid zenders zoeken.
6/ Laat de ontvanger daarna een uurtje aanstaan zodat de abonnementsstatus kan verspringen van NEE naar JA.

Stappen 4 en 5 kun je desgewenst omdraaien.

Vaak lukt het echter niet om bovenstaande procedure uit te voeren, als je last hebt van foutcode E83.

Een moderator wil dan graag jouw ontvanger omruilen voor een goed werkend exemplaar. Zou je het Forum profiel willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en CAS-ID nummer? Het CAS-ID nummer kan je kwijt bij persoonlijke opmerkingen en deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is.

Het CAS-ID nummer kan je terugvinden in het menu-scherm abonnement, onderop je ontvanger en op de doos.

15 reacties

Ontvanger blijft hangen in Software update. Menu onbereikbaar, via kastje en ook niet via remote.
Ontvanger diverse malen opnieuw opgestart (stroomloos) Uren laten zoeken naar updates. Code H op display.
Ontvanger ook gereset via knopjes op ontvanger.
Steeds na ca 10 minuten melding: er is iets mis gegaan, met E83 op display.
Van helpdesk vraag 40 minuten laten zoeken zonder antenne.
Zou dan weer in menu moeten kunnen. Maar helaas, menu blijft onbereikbaar.
Forumprofiel ingevuld.
Net dezelfde vraag met dezelfde info ook via de chatbot gesteld.
Nieuwe ontvanger wordt opgestuurd en is er maandag.
👏🏽
Reputatie 7
Badge +30
Beste @Vlijm, welkom! Goed om te lezen dat je via de chat bent geholpen! Wel heel jammer dat je er telefonisch niet uit kwam. Hopelijk heb je straks weer een gewone werkende ontvanger in huis!
Reputatie 2

Beste mensen, Een nieuw topic aanmaken leek mij niet nodig vandaar dat ik hier aanhaak in de hoop dat dit mag.

Vrijdagmiddag is tijdens een software update van mijn ZXV7200 de boel vastgelopen. De ontvanger is niet meer te benaderen met de afstandbediening. De voortgang van de update blijft op 0% staan en wacht je maar lang genoeg dan valt alles even weg en begint het opnieuw zonder voortgang te maken.

HDMI verbinding gecontroleerd - Antenneverbindingen gecontroleerd - Ontvanger uit en na een minuut weer aangezet.

Al het voorgaande diverse keren herhaald zonder een oplossing te vinden. Oh ja, ook de afstandbediening gecontroleerd. De ontvanger is overigens ook niet met de knoppen aan de voorzijde te bedienen.

Na twee dagen wordt je dat goed zat.

En zojuist zie ik in een flits dat “E83” op de display verschijnt om dan weer direct over te gaan op “H".

Met dit gegeven ben ik hier terecht gekomen en hoop daarmee hulp te vinden. Mvg. Ruud

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @Ruuth 

Dat is vervelend. Ga er naar vanuit dat ontvanger kapot is. Omwisselen voor een nieuwe is het advies. Ik verwacht dat een moderator dat voor jou in gang wil zetten. 

Zou je het Forum profiel  willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en CAS-ID nummer? Het CAS-ID nummer kan je kwijt bij persoonlijke opmerkingen en deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is.

Het CAS-ID nummer kan je terugvinden in het menu-scherm abonnement, onderop je ontvanger en op de doos.

 

 

Reputatie 2

Wel bedankt! Ik ga aan de slag met het invullen en zal het melden wanneer gereed.

Reputatie 2

Hallo @Noordzee 

Alle gevraagde gegevens zijn ingevuld.

Reputatie 2

Misschien is het nog interessant om te melden dat ik vanmorgen via de chat te horen had gekregen dat het aan de antenne zou liggen. Ik ben op pad gegaan om een andere antenne bij iemand te halen. Maar dat bracht ook geen enkele verandering.

Reputatie 7
Badge +28

Het ligt inderdaad niet aan de antenne. Deze foutcode wijst op een defect aan de ontvanger. Vervangen is de enigste optie. 

Reputatie 2

Vanmorgen was deze foutcode nog niet bekend, omdat het maar heel erg kort op de display komt waarna de “H“ verschijnt.  Toevallig zag ik het vanmiddag wel. Daarom neem ik het niet kwalijk dat de diagnose niet juist was.

Reputatie 7
Badge +28

Nee, deze foutcode komt ook relatief weinig voor en is daardoor niet bij iedereen bekend. Ik verwacht morgen of dinsdag hier in dit topic een moderator.  

Reputatie 7
Badge +21

@Ruuth Het lijkt mij een goed idee om de ontvanger om te ruilen. Je mag de oude ontvanger inleveren bij een servicepunt (Coop, de Schans 36, 5301DL Zaltbommel) en gelijk een nieuw ontvanger ophalen. Morgen na 14.30 ligt het pakketje voor je klaar. Vergeet niet om een geldige legitimatie mee te nemen. 

Reputatie 2

Vikash, Wel bedankt voor deze oplossing!! Kunnen we morgen avond weer TV kijken.

Reputatie 2

Graag zou ik het bericht van Vikash als ‘oplossing’ markeren, maar hoe?

Reputatie 7
Badge +28

Dat kan niet, ik heb ervoor gekozen om dit bericht te maken als "conversatie". Mogelijk kunnen andere klanten in de toekomst hier ook nog profijt van hebben.   

Reageer