Beantwoord

Foutcode E83 op Digitenne

  • 8 July 2019
  • 35 reacties
  • 706 keer bekeken

Reputatie 2
Ook ik heb de foutcode e83. Op internet geen oplossing. Gebruik de ZXV7200 1 maand oud. Ook servicedesk heeft geen oplossing.
Reset zoals opgegeven bij digitene werkt niet.
Oplossing:digitene omruilen.
In de hoop dat de volgende software update goed gaat. Zal woensdag update geven.

*Admin: afgesplitst en een eigen topic voor vraag aangemaakt

icon

Beste antwoord door Susan_ 7 July 2020, 19:39

Bekijk origineel

35 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Fijn dat de nieuwe ontvanger gewoon doet wat die moet doen. 👍

Op de camping dadelijk wel weer opnieuw uitgebreid zenders zoeken.

Veel plezier met je nieuwe ontvanger!
Reputatie 7
Badge +21
@aakpc, top fijn om te lezen! Staat je abonnementsstatus nu ook op 'JA'? Dat is nog even belangrijk namelijk, om te voorkomen dat hij foutcodes gaat geven na een week. Staat hij op 'NEE' laat hem dan even een uurtje aan staan 😉 Dan gaat hij het vast en zeker ook doen op de camping!
Reputatie 7
Badge +28

Installatie volgens Noordzee doorlopen.
Installatie zonder problemen verlopen .




Als je de nieuwe ontvanger hebt ontvangen, kan je de installatie uitvoeren:

1/ Ga in het menu eerst eens terug naar de fabrieksinstellingen.
2/ Geef dan een opdracht uitgebreid zenders zoeken.
3/ Doe daarna een software-update indien daarom gevraagd wordt.
4/ Laat de ontvanger de eerste minimaal een uur lang aanstaan. De abonnementsstatus in jouw menu kan dan verspringen van Nee naar Ja.

Laat je even weten of het gelukt is met de installatie van jouw nieuwe ontvanger?



Susan, ik ga er maar vanuit dat @aakpc ook stap vier van de installatie heeft doorlopen.

De verwachting is dat het op de camping nu ook gaat lukken.
Reputatie 2

Daar ben ik weer. Na de ontvanger van digitene 5 dgn per week te gebruiken. Voor vertrek vakantie nogmaals gecontroleerd, inmiddels de derde dag van mijn vakantie, en daar is de hopeloze fout e83 weer.

Oplossingen op forum helpen niet. Waardeloos. Inmiddels is het abonnementsprijs al fors verhoogd, maar blijft de hardware waardeloos.

Graag wil ik de ontvanger in een KPN winkel omruilen, aangezien mijn vakantie net begonnen is, en ik voorlopig niet thuis ben. Graag zou ik de ontvanger willen omwisselen in een kpn winkel in Maastricht, aankomende vrijdag.

Reputatie 7
Badge +21

Welkom terug @aakpc. Helaas met niet echt fijn nieuws.. Het heeft dus een tijdje wel gewerkt (thuis) maar nu op de camping weer niet.. Vreemde situatie en ik begrijp dat het nu een beetje begint te irriteren. De KPN winkels hebben helaas geen apparatuur voor Digitenne op voorraad dus omruilen daar lukt niet. Maar als je in je Forum profiel bij persoonlijke opmerkingen de postcode zet van de camping dan kunnen we een ruiling aanvragen bij een PostNL punt in de buurt. 

Reputatie 2

Forum profiel aangepast.  let op de verschillende data. Alvast bedankt.

Reputatie 7
Badge +21

@aakpc helemaal goed. Ik heb het nu zo gelezen dat je vanaf 13 juli in de buurt van postcode 5973 bivakkeert. In Lottum is een winkel aan de Markt 19 (5973NR Lottum). Ik kan nog geen datum noemen, maar ik verwacht dat hij daar na het weekend voor je klaar ligt! De oude ontvanger (zonder antenne!) graag in een doos stoppen en het ordernummer (4061443) er opschrijven en retouradres (KPN, Antwoordnummer 10119, 2400VB Alphen aan den Rijn).

Reputatie 2

Hartelijk dank. Inmiddels alle gegevensontvangen

Snelle service. Laat morgen weten hoe het gegaan is

Reputatie 2

Maandag postnl gesloten. Dinsdag te regenachtig om te fietsen.

Vanmorgen ontvanger gehaald. Vanavond geinstalleerd. Alles werk weer zoals het hoort.

Dank voor de service.

Reputatie 7
Badge +21

@aakpc, top om te horen dat de installatie zonder problemen is verlopen en er geen foutcode is verschenen! Heb je de antenne buiten geplaatst? Dat zou nog wel eens een verschil kunnen geven. Verder, wanneer ga je richting de (of een) camping? Misschien kunnen we je op dat moment helpen als je daar problemen ervaart :wink:

Reageer