Beantwoord

Foutcode E83 op Digitenne

  • 8 July 2019
  • 35 reacties
  • 706 keer bekeken

Reputatie 2
Ook ik heb de foutcode e83. Op internet geen oplossing. Gebruik de ZXV7200 1 maand oud. Ook servicedesk heeft geen oplossing.
Reset zoals opgegeven bij digitene werkt niet.
Oplossing:digitene omruilen.
In de hoop dat de volgende software update goed gaat. Zal woensdag update geven.

*Admin: afgesplitst en een eigen topic voor vraag aangemaakt

icon

Beste antwoord door Susan_ 7 July 2020, 19:39

Bekijk origineel

35 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Begrijp ik nu dat je een nieuwe ontvanger krijgt?

Dan lijkt het probleem opgelost. Ik ben benieuwd of de nieuwe ontvanger morgen goed werkt.
Reputatie 7
Badge +21
Goedenavond @aakpc, welkom op het Forum en bedankt voor je bericht!

Wat lastig dat je die foutcode ervaart, en dat de klantenservice je niet direct heeft kunnen helpen. Maar er is dus al een nieuwe ontvanger onderweg begrijp ik uit je oplossing?

Ik hoor graag of ik je nog kan helpen, ook als het even niet lukt met de nieuwe ontvanger 😉
Reputatie 7
Badge +28
@aakpc

Als je de nieuwe ontvanger hebt ontvangen, kan je de installatie uitvoeren:

1/ Ga in het menu eerst eens terug naar de fabrieksinstellingen.
2/ Geef dan een opdracht uitgebreid zenders zoeken.
3/ Doe daarna een software-update indien daarom gevraagd wordt.
4/ Laat de ontvanger de eerste minimaal een uur lang aanstaan. De abonnementsstatus in jouw menu kan dan verspringen van Nee naar Ja.

Laat je even weten of het gelukt is met de installatie van jouw nieuwe ontvanger?
Reputatie 2
Helaas geen levering, geen sms. Geen digitene. Wachtrij bij kpn te groot later nogmaar weer eens proberen
Reputatie 7
Badge +28
Vul anders even jouw volledige profiel. Misschien kan Susan nog wat voor jou regelen of nakijken?
Reputatie 7
Badge +21
@aakpc, oh dat is niet fijn! Ik kan uiteraard even nakijken of er wel iets is aangevraagd en dat de levering gewoon even vertraagd is, of dat er nog geen ontvanger aangevraagd is. Zou je hiervoor je profiel willen aanvullen en mij een seintje willen geven?
Reputatie 7
Badge +28
@aakpc

Susan wil graag het een en ander voor je nakijken. Zou je het Forum profiel willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en CAS-ID nummer? Het CAS-ID nummer kan je kwijt bij persoonlijke opmerkingen en deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is.

Het CAS-ID nummer kan je terugvinden in het menu-scherm abonnement, onderop je ontvanger en op de doos.
Reputatie 2
Profiel aangevuld. Zie persoonlijke opmerkingen
Reputatie 7
Badge +28
Ik vermoed dat @Susan_ eerst even gaat proberen om jouw ontvanger vanaf afstand een zetje te geven.

Mocht dat niet helpen, kan je altijd nog de ontvanger omruilen.

Als Susan de update heeft verstuurd:

Dan het zenderwzoeken nog een keer doen, maar dan met een kleine aanpassing.
  • Druk op Menu en ga naar Zender zoeken
  • Ga naar Handmatig zoeken (Zie je deze optie niet, druk dan op de blauwe knop)
  • Ga dan naar RF Kanaal (een van de pijlen eromheen) en pas deze aan naar het kanaal voor NTS4 (bouquet 5), waar ook CNN in zit. Voor jou is dat kanaal 27.
  • Ga dan naar Start zoeken en druk op OK van je afstandsbediening
Deze manier kan helpen omdat wij het activatiesignaal (en ook softwareupdates) meesturen op het kanaal van CNN. Bij standaard zender zoeken gebeurt dit op de frequentie van de RTS (bouquet 1), waar de NPO in zit. Het signaal van de NPO wordt sterker uitgezonden, waardoor de ontvanger dan eerder denkt dat de ontvangst in orde is.

Zodra er beeld is op CNN, dan kun je daarna uitgebreid zenders zoeken.
Reputatie 7
Badge +21
@aakpc, top dankjewel! Ik heb meteen even gekeken en het CAS-ID nummer een refresh gegeven. Zou je de stappen van Noordzee willen uitvoeren om te kijken of de foutcode verdwenen is?
Reputatie 2
Ik wacht af
Reputatie 2
Helaas. Ontvanger gestart en springt direct in software update. Lang genoeg gewacht, weer E83 Fout. Ook aan router gehangen. Ook geen resultaat.
Kan dus niet in een menu komen. Hoe verder?
Reputatie 7
Badge +28
Doe dan eerst even het volgende:

1/ Haal de ontvanger helemaal van de stroom af.
2/ Na ongeveer 5 seconden weer aan doen.
3/ Ga via het menu terug naar de fabrieksinstellingen.
4/ Doe dan de software-update
5/ Dan zenders zoeken conform de uitleg hierboven.

Als het je niet lukt om in stap 3 te komen, dan is jouw ontvanger defect. Dan kan je alleen maar de ontvanger vervangen voor een nieuw exemplaar.
Reputatie 2
Zoals ikal schrijf ik kom met geen mogelijkheid in het menu. Ontvanger is al verschillende malen aan en uit gezet, en heeft de laatste 5 dagen uit gestaan en niet aan de stroom gehangen.
Conclusie: DEFECT. It's a brick
Reputatie 7
Badge +28
OK, dat is dan wel duidelijk inderdaad,
Reputatie 7
Badge +28
@Susan_ werkt niet elke dag, zodra ze weer werkt gaat ze (vermoedelijk ) jou een nieuwe ontvanger sturen.
Reputatie 7
Badge +21
@aakpc, ben ik weer! Ik heb een ruiling aangevraagd voor jouw ontvanger.. het duurt inmiddels al te lang en we krijgen hem maar niet aan de praat.. Je kan jouw ontvanger morgen na 14.30 omruilen bij de Bloemenshop 4-Roses in Nieuwegein. Als je de huidige ontvanger even in een doos wil stoppen, hier het ordernummer (3614137) en retour adres op wil schrijven (hieronder). Belangrijk is ook dat je jouw legitimatiebewijs meeneemt. Anders krijg je het pakket helaas niet mee.

KPN
Antwoordnummer 10119
2400VB Alphen aan den Rijn

Ik ga er vanuit dat het met de nieuwe ontvanger werkt. Laat deze, als het kan, minimaal een uur aan staan en zoek uitgebreid en handmatig naar de zenders.

Wil je morgen nog even een terugkoppeling geven?
Reputatie 7
Badge +28
https:///members/mid-354332

Als je de nieuwe ontvanger hebt ontvangen, kan je de installatie uitvoeren:

1/ Ga in het menu eerst eens terug naar de fabrieksinstellingen.
2/ Geef dan een opdracht uitgebreid zenders zoeken.
3/ Doe daarna een software-update indien daarom gevraagd wordt.
4/ Laat de ontvanger de eerste minimaal een uur lang aanstaan. De abonnementsstatus in jouw menu kan dan verspringen van Nee naar Ja.

Laat je even weten of het gelukt is met de installatie van jouw nieuwe ontvanger?
Reputatie 7
Badge +28
@aakpc

Heb je de nieuwe ontvanger inmiddels ontvangen?
Werkt deze wel naar behoren?
Reputatie 2
Momenteel even geen tijd. Bedankt voor het versturen van de ontvanger.
A.s weekend ga ik er mee aan de slag. Hou jullie op dr hoogte.
Reputatie 7
Badge +28
OK, als het maar binnen een week gebeurt.

Na een week ga je een foutcode zien.
Reputatie 7
Badge +21
Helemaal goed, we zien graag de terugkoppeling in dit topic van 't weekend 😉
Reputatie 7
Badge +28
Momenteel even geen tijd. Bedankt voor het versturen van de ontvanger.
A.s weekend ga ik er mee aan de slag. Hou jullie op dr hoogte.


En hoe is het gegaan met de installatie van jouw ontvanger?
Reputatie 7
Badge +21
@aakpc, is het van 't weekend gelukt om je nieuwe ontvanger te installeren? 🙂
Reputatie 2
Ontvanger opgehaald. Dank voor het versturen.
Installatie volgens Noordzee doorlopen.
Installatie zonder problemen verlopen . Geen update melding gekregen.
Het enige wat me opviel is dat ik op de begane grond vrijwel GEEN ontvangst heb, op de 1e etage daarin tegen 100 %
Benieuwd hoe het een volgende keer op een camping gaat

Reageer