Beantwoord

Foute facturen digitenne

  • 23 January 2020
  • 9 reacties
  • 130 keer bekeken

geachte,

Sinds jaar en dag heb ik een All in ONe  Telfort abonnement en maak in 2 slaapkamers gebruik van digitenne.

Tot en met september 2019 betaalde ik daar 5 euro per digitenne voor dus 10 euro in totaal.

21 okt ontving ik een factuur met nr ** bedrag € 29.60 dit klopt niet, moet 10 euro zijn, dus heb ik direct gebeld. vlg uw collega “eea zou in de vlg factuur geregeld worden”.

21 nov ontving ik factuur ** bedrag 2.40 dit klop niet en dus weer gebeld, “komt goed meneer word opgelost”

21 dec factuur ** ontvangen klopt niet, wederom gebeld en weer uitgelegd.

21 jan factuur ** ontvangen klopt WEER niet. Nu maar via dit bericht een melding maken en hopen dat het nu wel goed komt

 

U zult begrijpen dat ik de laatste automatische incasso heb in getrokken en indien dit “probleem niet voor 30 jan is opgelost ik stop met mijn abonnement bij Telfort/KPN en digitenne.

 

Graag uw ACTIE

 

**

Admin: privégegevens verwijderd en opgeslagen in je profiel

icon

Beste antwoord door Erik van KPN 24 January 2020, 16:28

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Reputatie 7
Badge +30

Hoi Paul, welkom op het forum! Ik kan me voorstellen dat je hier duidelijkheid over wilt. Dank voor de gegevens, daarmee heb ik gelijk gekeken. Ik zie dat de korting in oktober verwijderd is. Dat gebeurt normaliter alleen als de interactieve tv die je bij Telfort hebt beëindigd wordt. Ik begrijp uit je bericht dat dit niet het geval is. Daarom heb ik een van mijn Telfortcollega's even naar je Telfortabonnement laten kijken. Daar komt uit dat je bij hen een glasvezelabonnement hebt. En bij Telfort glasvezel is Digitenne niet gratis. Dit omdat je bij glasvezel meerdere interactieve ontvangers kunt nemen. Meer hierover lees je op de Telfort website.

Beste Erik,

Bedankt voor je reactie.

Alleen ben ik het niet eens met je redenatie en wel hier om: De eerste foute factuur dateert van 21 oktober en dit is ruim voor de feitelijke omzetting naar glasvezel dit is pas op 3 december jl uitgevoerd/gewijzigd door de monteur ter plekke. 

De reden om van overstappenstappen naar glasvezel was het feit dat dit kosteloos zou zijn!! ( Telfort email dd. 11nov.19). hierover heb ik zelfs nog tel contact gehad met een medewerker van Telfort op het moment dat we de datum van het bezoek van de monteur vastlegde.

Als ik dit geweten had…………….

Ook op de momenten dat ik contact had met KPN ivm de foute facturen is er NIMMER aangegeven dat e.e.a. met glasvezel te maken heeft!!! 

kortom…… Graag ontvang ik de benodigde creditnota's

Reputatie 7
Badge +30

Ah, dan klopt het inderdaad niet als je dit al had voor de daadwerkelijke omzetting. Ik duik er even verder in en kom er bij je op terug!

Reputatie 7
Badge +30

Ik heb er, samen met een Telfortcollega, verder naar gekeken, Paul. Wat je zelf ook ziet op de factuur van 21 oktober is dat met terugwerkende kracht naar 2 oktober je geen korting meer krijgt voor Digitenne. De omzetting naar Glasvezel is op 3 december actief geworden. Echter, wat we wel zagen is dat al eerder de aanvraag daarvoor gedaan is. Wat alleen niet helemaal goed ging. We denken dat die allereerste aanvraag ervoor gezorgd heeft dat de korting alvast is komen te vervallen. Wat, achteraf bezien, natuurlijk te vroeg is geweest. Wat betekent dat je twee maanden lang onterecht geen korting hebt gekregen (2 oktober t/m 2 december). Dat is dan een bedrag van €24 dat je teveel hebt betaald: (€22 die in rekening wordt gebracht - €10 die je zou moeten betalen) x 2 maanden. De collega die jij sprak heeft eind oktober een vergoeding in het systeem gezet van €19,60. Dat is waarom je november factuur zo laag was. Wat een bedrag van €4,40 over laat. Dat heb ik afgerond naar €15 voor het feit dat je onvolledig geïnformeerd bent destijds over het komen te vervallen van de korting. Deze vergoeding wordt op je komende Digitenne factuur in mindering gebracht.

 

Verder, tenzij je de Digitenne actief buitenshuis gebruikt, raad ik je aan om ze te vervangen door interactieve ontvangers bij je Telfort abonnement. Dan betaal je alleen €5 per extra ontvanger en geen extra abonnementskosten. Ik kan je dan helpen, als je wilt, met het beëindigen van de Digitenne.

Beste Erik, wederom bedankt voor je reactie.

Ik ben alleen bang dat jullie het niet helemaal begrijpen.

21 okt krijg ik een factuur a 29,60 te betalen hierover is door mij met KPN gebeld. Toezegging dat het verschil tussen 29,60 en 10 euro zijnde 19,60 bij de volgende factuur wordt gecrediteerd.

De vlg. factuur 21 november gaat uit van 22 euro daar gaat dan 19,60 vanaf en blijft er 2,40 over dit is NIET juist. het digitenne abonnement is 10 euro en geen 22 euro dus heb ik recht op een credit van 19,60 min 10 euro blijft dus een credit over van 9,60 welke dus in december verrekend zo moeten worden……….. 

 

Even over de info verstrekking van telfort:

Op 11 november krijg ik een nieuwsbrief waarin de mogelijkheid wordt KOSTENLOOS over te stappen naar glasvezel.. Op 15 november krijg ik de bevestiging van deze omzetting en worden werkzaamheden ingepland, in deze bevestiging wordt NIKS gezegd over digitenne!!! uiteindelijk op 3 december wordt de omzetting uitgevoerd door de monteur van KPN

Pas nu ik op het forum zit kom jij met deze info/kosten van digitenne in combi met Digitenne, tijdens alle eerdere telefonische contacten is daar NIMMER over gesproken.

 

Resume: 

Al met al heb ik nu 29,60 + 2,40 + 22,00 + 22,00 = 76 euro betaald wat 40 euro had moeten zijn!!!. Kortom 36 euro te veel betaald.

Graag ontvang ik een credit van 36 euro.

 

In afwachting

 

Paul

 

 

Reputatie 7
Badge +30

Ik begrijp je gevoel hierin, Paul.

Digitenne is een KPN product, dit staat helemaal los van Telfort. Bij KPN is het zo dat je het Digitenne abonnement gratis krijgt als je ook interactieve tv hebt. Als extraatje bieden we die korting ook aan bij Telfort. Alleen zit daar de aanvullende voorwaarde aan dat het bij Telfort Glasvezel niet geldt.

De informatie vanuit Telfort dat de overstap kosteloos is, klopt ook. Je betaalt niet extra voor het omzetten van de verbinding, je abonnementskosten van Telfort veranderen ook niet Digitenne is namelijk geen onderdeel van je Telfort abonnement. Het is apart KPN abonnement.

Mijn excuses dat je hierover in verdere contactmomenten ook niet geïnformeerd bent. Dat had wel gemoeten.Ik kan daar alleen verder niets aan veranderen. Per 3 december zijn de kosten voor jouw Digitenne abonnement €22 en niet meer €10. Dat zal ook zo blijven. Voor de periode tot aan 3 december had je inderdaad €10 per maand moeten betalen. Dat deel is nu vergoed, deels door de collega in oktober en deels door mij. Waarbij ik de vergoeding wat aangevuld heb om je tegemoet te komen voor het ongemak.

 

De enige manier waarop je van deze hogere kosten afkomt is Digitenne opzeggen en in plaats daarvan 2 extra interactieve ontvangers aan je Telfortabonnement toevoegen. Dan betaal je weer, net als voorheen, €10 per maand. Als je Digitenne wilt opzeggen kan ik dat voor je regelen. Extra interactieve ontvangers kun je dan via je MijnTelfort omgeving.

Beste Erik

Het is JAMMER! om te lezen dat jij, nu na al onze contacten deze zaak doorschuift naar Telfort…..

Uiteraard wil ik DIGITENNE stopzetten en wil ik GEEN interactieve ontvangers bij mijn telfort abonnement.

Dus graag het digitenne abonnement opzeggen!!!

 

Graag (re)actie Paul 

Beste Erik

 

Wanneer kan ik een reactie ontvangen ivm stopzetten digitenne

 

Graag je reactie

 

Paul

Reputatie 7
Badge +30

Hier ben ik weer, Paul. Ik was in het weekend niet aan het werk. Ik heb nu bij dezen per direct opgezegd. Je krijgt een bevestiging per e-mail, en binnen een week of twee, drie een retourbrief voor de spullen.