Beantwoord

foutmelding 8888

• 28 december 2018
  • 34 reacties
  • 924 keer bekeken

Voor de tweede maal een nieuwe ontvanger ontvangen. Ook deze start niet op. Het schermpje van de ontvanger geeft na INIT de code 8888 aan en blijft daar dan hangen. Op het tv beeld zie je aanvankelijk Digitenne verschijnen en zodra 8888 op de ontvanger verschijnt komt er iets van ongeld. signaal.
What to do?
icon

Beste antwoord door Bloembak 3 januari 2019, 02:20

Ja de nieuwe is binnen, maar probleem was het zelfde.
door te zoeken op internet heb ik de oplossing gevonden en wel zelfs op de site van digitenne.
de tv heeft wel scart maar werkt veroudert dus aangesloten met de stekker kabel die mee geleverd was en yes beeld herkenning.

wel jammer dat de eerste en de tweede gesproken medewerker mij hier niet op geadapteerd hebben.
maar op de site van digitene staat het wel omschreven dat dit de ouderdom van het toestel dit kan veroorzaken.

het ontvangst is nog niet optimaal dat is wel jammer maar ik ga kijken of ik nog wat verbetering han halen uit een buiten antenne.
maar weet nog niet of ik die ga aanschaffen ( ivm kosten en misschien geen beter ontvangst )

mvg Robert
Bekijk origineel

34 reacties

Reputatie 7
Badge +11
Hallo Michiel2020,

Wil je de ontvanger eerst even volledig van de stroom afhalen? Na ongeveer 1 minuut dan weer aansluiten op de stroom.

Bij foutcode 8888 zou je het opstartscherm op je tv moeten zien. Ik zou dan eerst even teruggaan naar de fabrieksinstellingen. En daarna dan zenders zoeken.

Wil je hier laten weten of het gelukt is?
Dag Noordzee
Ontvanger is hele nacht van stroom af geweest. Na INIT weer de code 8888 op het schermpje. De TV geeft ongeld. modus.
Nu al 4 weken geen digitenne.
Reputatie 7
Badge +11
Super vervelend!

Jij hebt wel echt pech, want bij 99% van de klanten gaat het gewoon in één keer goed.
Ik neem aan dat je alle kabels goed vast heb zitten, want er is wel verbinding met de TV.

Er zit maar één ding op. Nogmaals een andere ontvanger vragen.
Dat kan telefonisch of via dit forum.

Indien via het forum: Zou je het Forum profiel willen aanvullen met naam, postcode, huisnummer en klantnummer? Deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef even een seintje wanneer dit gedaan is.
Hoi
Al die gegevens staan er al in.
Reputatie 7
Badge +11
Ik las vandaag iets nieuws van iemand anders op dit forum die hetzelfde probleem als jou had:

"De Rebox heeft vanuit de fabrieksinstellingen ongeveer 1 uur in de 8888 stand nodig om alle software te laden."

Zou je de ontvanger is een uur lang op deze foutcode willen laten staan? Kijken of dit bericht hierboven ook voor jou van toepassing is.
Ontvanger heeft hele nacht aangestaan. Schermpje meldt 8888.
Reputatie 7
Badge +11
Heb je vanochtend al geprobeerd om eerst alles van de stroom af te halen. Daarna eerst de Digitenne-ontvanger aan en daarna de TV?

Waarschijnlijk heb je dat wel geprobeerd.

In dat geval is het wachten op een moderator voor (weer) een nieuwe ontvanger.
Ja is allemaal al geprobeerd. Op het moment dat 8888 verschijnt valt het beeld op de tv weg en is er ook een geluid via de luidsprekers hoorbaar, alsof er iets wordt uitgeschakeld.
Reputatie 7
Badge +27
Hallo Michiel, wat balen dit zeg! Noordzee had het al even over de kabels. Heb je deze gecontroleerd en evt. een andere geprobeerd? Hoe heb je de ontvanger aangesloten? Met een HDMI- of met een SCART-kabel? Als het niet aan de bekabeling ligt, ga ik je inderdaad weer een nieuwe ontvanger sturen, maar ik wil dat toch even bij je nagevraagd hebben.
Ik heb bij opstarten de eerste 20 sec Digitenne in beeld, dus alle kabels zitten goed. Dan klapt de ontvanger er uit.
Reputatie 7
Badge +27
Dan stuur ik je weer een nieuwe. Alle info vind je in mijn privébericht. Laat je nog even weten of het nu wel werkt?
Goedenavond allemaal,
ben vanavond ook bezig geweest met het installeren van de digitenne en ook dezelfde meldingen 8888 en geen beeld.
de medewerker van de kpn zorgt ook voor mij dat ik een nieuw kastje krijg.
we gaan het zien of het goed gaat komen.
Reputatie 7
Badge +27
@michiel2020 en @Bloembak hebben jullie de nieuwe al binnen? Ik ben benieuwd of alles werkt. Als ik nog iets voor je kan doen, laat het me maar weten.
door te zoeken op internet heb ik de oplossing gevonden en wel zelfs op de site van digitenne.
de tv heeft wel scart maar werkt veroudert dus aangesloten met de stekker kabel die mee geleverd was en yes beeld herkenning.

wel jammer dat de eerste en de tweede gesproken medewerker mij hier niet op geadapteerd hebben.
maar op de site van digitene staat het wel omschreven dat dit de ouderdom van het toestel dit kan veroorzaken.

het ontvangst is nog niet optimaal dat is wel jammer maar ik ga kijken of ik nog wat verbetering han halen uit een buiten antenne.
maar weet nog niet of ik die ga aanschaffen ( ivm kosten en misschien geen beter ontvangst )

mvg Robert
Scart moet zijn HDMI in de tekst sorry

mvg Robert
Reputatie 7
Badge +27
Ik zie inderdaad dat je de tulpstekkers kunt gebruiken voor de aansluiting. Heb je dat gedaan? Fijn dat het werkt en top dat je het nog even laat weten 🙂.
Ja met die kleine drie stekkertjes en aan de andere kant een klein stekkertje die in het kastje past.
Reputatie 7
Badge +11
@Bloembak : Als je geen goede ontvangst hebt met een binnenantenne, zou ik zeker een buitenantenne plaatsen. Over het algemeen krijg je dan de buitenantenne van KPN cadeau, als je met een binnenantenne geen goede ontvangst hebt.

Mogelijk wil @Marcia_ er eentje aan jou opsturen? Er is ook een speciale bevestigingsset voor de Funke V5 antenne.
Reputatie 7
Badge +27
Het klopt wat Noordzee zegt, laat het me maar weten als je dat wilt!
Reputatie 1

mvg Robert

Goh, precies dezelfde ervaring, ook medewerkers aan de telefoon gehad die niet snapte wat er aan de hand was, voelde me een beetje dom door de vragen van stekkers en kabels, was de vraag naar de leeftijd van de TV gesteld was alles opgelost, soms kan het simpel, wel raar dat je een nieuwe TV moet kopen om de HDMI kabel aansluiting te kunnen gebruiken, maar ja we leven nu eenmaal in een wegwerp maatschappij.
Reputatie 7
Badge +27
Goed dat jullie je ervaringen hier delen! Er is inmiddels een topic aangemaakt om de vragen over over de foutcode 8888 te bundelen en om uit te leggen wat je kunt doen. Mocht je vragen hebben of blijf je de foutcode zien, meldt je dan vooral in dat topic.
Ik heb bij één van mijn drie nieuwe Rebox RBX2800 ontvangers hetzelfde probleem gehad, dat het beeld van de TV zwart bleef en de display op de ontvanger op 8888 bleef staan na het aansluiten via HDMI.
Dit totdat mij te binnen schoot dat deze oudere LG televisie geen 1080p/i aankon, maar hoogstens 720p.
Ik heb de ontvanger vervolgens eerst op een moderne TV vast op 720p ingesteld en daarna weer aangesloten op de oudere HDMI TV en zie het installatiemenu kwam tevoorschijn en ik kon de Rebox verder instellen.

Misschien een optie om ook eens te proberen bij 8888 via HDMI.

Succes!
Reputatie 1
Ik heb bij één van mijn drie nieuwe Rebox RBX2800 ontvangers hetzelfde probleem gehad, dat het beeld van de TV zwart bleef en de display op de ontvanger op 8888 bleef staan na het aansluiten via HDMI.
Dit totdat mij te binnen schoot dat deze oudere LG televisie geen 1080p/i aankon, maar hoogstens 720p.
Ik heb de ontvanger vervolgens eerst op een moderne TV vast op 720p ingesteld en daarna weer aangesloten op de oudere HDMI TV en zie het installatiemenu kwam tevoorschijn en ik kon de Rebox verder instellen.

Misschien een optie om ook eens te proberen bij 8888 via HDMI.

Succes!

IK dacht laat ik het eens met de reeds ingestelde scart verbinding wisselen, omzetten naar HDMI, helaas daar trapt de Reebox niet in, mijn TV is te oud voor nieuwe Digitenne. Maar Google chromecast en mijn laptop doen het prima via de 2 HDMI aansluitingen op de TV, KPN is bezig met 5G verbindingen maar een goede keuze maken voor een alles kunner TV ontvanger is toch wat moeilijker naar het schijnt.
Goedemiddag marcia,

ik heb een tijdje terug (zie hier boven ) digitenne kastje geïnstalleerd met een binnen antenne.
met deze antenne krijg ik 19 zenders erop heel soms 26 maar als ik de antenne buiten het raam hang lukt het wel om ze allemaal te krijgen.
zou jij mij een buitenantenne met ophang beugel willen verzorgen ?

ik hoor graag van je

mvg Robert
Reputatie 7
Badge +11
Hoi Bloembak/Robert,

Zou je het Forum profiel willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer en je klantnummer? Deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is.

Dan kan @Marcia_ jou daarna verder helpen.

Reageer