Beantwoord

Foutmelding Digitenne

  • 6 August 2019
  • 9 reacties
  • 185 keer bekeken

Goedemorgen, nieuw abonnement afgesloten met Digitenne, vrijdag alles ontvangen 100% signaalsterkte maar alleen de zenders NPO 1,2 en 3 te ontvangen.

Graag instellingen vrijgeven voor de overige zenders.

Met vriendelijke groet Johan
icon

Beste antwoord door Susan_ 11 August 2019, 15:50

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7
Badge +16
Als je zowel een abonnement als een Digitenne kastje hebt moet het "gewoon" werken. Probeer het kastje een keer opnieuw op te starten, mogelijk werkt dat.

Veder kan je het beste hier je klantnummer invullen dan kan een KPN'er eventueel mee kijken naar je specifieke situatie 🙂
Reputatie 7
Badge +21
Goedemiddag @Vliertje, welkom op het Forum en bedankt voor jouw bericht!

Ik zie dat je meteen jouw gegevens hebt aangevuld, hartstikke handig! Zo kon ik namelijk direct kijken, en erachter komen dat jouw abonnement pas op 8 augustus ingaat. Dat betekent dat je vanaf donderdag beeld en geluid hebt, en dat je tot die tijd alleen de NPO zenders ontvangt. Dus nog even geduld hierin!

Is het 8 augustus en heb je uitgebreid gezocht, laat hem dan even minimaal 1 uur aan staan op NPO 1. Zo blijft de ontvanger namelijk geactiveerd. Dit kan je controleren door bij abonnementsstatus te kijken. Deze moet op 'JA' staan.

Indien het de 8e nog niet gelukt is, trek dan opnieuw even aan de bel 😉
Reputatie 7
Badge +28
@Vliertje

Heb je al beeld?
Het is vandaag de 10e , nog steeds niets meer dan de 3 NPO zenders!!!!!

Wel de factuur ontvangen moet de automatische incasso soms eerst door jullie gedaan worden??
Reputatie 7
Badge +28
@Vliertje

Vervelend dat je nog geen beeld hebt, het betalen van een factuur heeft daar niets mee te maken.

Wil je het volgende eens proberen?:

Dan kun je het zender zoeken nog een keer doen, maar dan met een kleine aanpassing.
  • Druk op Menu en ga naar Zender zoeken
  • Ga naar Handmatig zoeken (Zie je deze optie niet, druk dan op de blauwe knop)
  • Ga dan naar RF Kanaal (een van de pijlen eromheen) en pas deze aan naar het kanaal voor NTS4 (bouquet 5), waar ook CNN in zit. Voor jou is dat kanaal 28.
  • Ga dan naar Start zoeken en druk op OK van je afstandsbediening.

Deze manier kan helpen omdat KPN het activatiesignaal (en ook softwareupdates) meestuurt op het kanaal van CNN. Bij standaard zender zoeken gebeurt dit op de frequentie van de RTS (bouquet 1), waar de NPO in zit. Het signaal van de NPO wordt sterker uitgezonden, waardoor de ontvanger dan eerder denkt dat de ontvangst in orde is.

Zet de ontvanger dan op CNN. Zodra je beeld hebt op CNN, dan weer uitgebreid zenders zoeken.
Reputatie 7
Badge +21
@Vliertje, ik heb meteen even gekeken. Ik zie geen CAS-ID nummer bij jouw abonnement. Wil je deze opzoeken (staat op je tv-ontvanger) en bij persoonlijke opmerkingen noteren in jouw Forum profiel? Geef ook een seintje wanneer dat gelukt is, dan help ik je verder!
Hallo Susan,

Zoals gevraag het CAS nummer op mijn profiel vermeld.

Bij abonnement status staat mijn basis abonnement op nee, en Digitenne geblokkeerd ivm
betalings- achterstand .

Hopelijk kun je het nu aanpassen .
Reputatie 7
Badge +21
@Vliertje, het CAS-ID nummer is nu toegevoegd. Voer nu bovenstaande acties van Noordzee uit, en hij zou het permanent moeten gaan doen! Dus laat hem vooral even aan staan en controleer daarna of abonnement status op 'JA' staat daarna!
Goedemorgen,

Alles werkt nu zoals het moet, bedankt voor jullie support.

Gr @Vliertje

Reageer