Beantwoord

foutmelding:E033-0

  • 22 November 2019
  • 15 reacties
  • 3273 keer bekeken

Hallo, Ik heb na een lange tijd mijn tv ( met digitenne) weer aangezet. helaas krijg ik nu de foutmelding E033-0. Ik heb alle zenders al opnieuw laten zoeken, en heb hem al in fabrieksinstellingen gezet. Maar ik krikg gee zenders te zien zoals rtl 5/6/7, alleen npo 1/2/3 en regionaal. Iemand nog advies?? 

Alle hulp is welkom

Finnos

icon

Beste antwoord door Finnos 25 November 2019, 16:26

Bekijk origineel

15 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @Finnos ,

 

Welkom op het KPN Forum! Wat vervelend dat je deze foutcode te zien krijgt. Foutcode E033-0 betekent dat jouw ontvanger een lange tijd niet actief is geweest. Dat schrijf je zelf ook. Om deze storing te verhelpen moeten er (nieuwe) activatiesleutels naar jouw ontvanger verstuurd en ingeladen worden. Dit duurt ongeveer een uur en gebeurt automatisch. Je hoeft de ontvanger alleen maar een tijdje aan te laten staan. Als dit het probleem niet verhelpt, dan zou ik je willen vragen om je naam, postcode, huisnummer en CAS-ID achter te laten op het KPN Forum profiel. Dan wordt het voor je nagekeken. 

@Noordzee 

Dankuwel voor het antwoord

Ik heb het geprobeerd,m werkte helaas niet..

Daarom heb ik mijn profiel aangepast met Cas nummer enz enz. Wordt het nu automatisch nagekeken of moet ik verder nog iets doen?

Finnos

Reputatie 7
Badge +28

Ja, er komt hier vanzelf een moderator langs. Die kan een activatiesignaal versturen. 

Reputatie 7
Badge +28

@Finnos 

Ik heb de webcare een seintje gegeven. 

Wil je het zender zoeken nu nog een keer doen?, maar dan met een kleine aanpassing.

  • Druk op Menu en ga naar Zender zoeken 
  • Ga naar Handmatig zoeken (Zie je deze optie niet, druk dan op de blauwe knop) 
  • Ga dan naar RF Kanaal (een van de pijlen eromheen) en pas deze aan naar het kanaal voor NTS4 (bouquet 5), waar ook CNN in zit. Voor jou is dat kanaal 27. 
  • Ga dan naar Start zoeken en druk op OK van je afstandsbediening 

Deze manier kan helpen omdat wij het activatiesignaal (en ook softwareupdates) meesturen op het kanaal van CNN. Bij standaard zender zoeken gebeurt dit op de frequentie van de RTS (bouquet 1), waar de NPO in zit. Het signaal van de NPO wordt sterker uitgezonden, waardoor de ontvanger dan eerder denkt dat de ontvangst in orde is.

Laat de ontvanger op CNN staan, net zolang totdat je beeld hebt. Daarna weer uitgebreid zenders zoeken. 

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @Finnos. Welkom op het KPN Forum! Wat vervelend dat je geen gebruik kan maken van jouw Digitenne ontvanger. Ik heb het CAS-ID nummer zojuist weer geactiveerd. Laat je ons weten of het is gelukt?

Reputatie 7
Badge +22

Mijn vraag uit nieuwsgierigheid is: waarom wordt Digitenne afgesloten? Omdat ik lees dat ie weer opnieuw geactiveerd moest worden, waarom kan dat niet geactiveerd blijven bij Digitenne klanten? 🤔

Reputatie 7
Badge +28

@Dennis Schreve 

 

Foutmelding E033-0 houdt in dat je tuner (meer dan) 255 dagen niet actief is geweest. De frequenties moeten dan opnieuw worden geprogrammeerd. De (nieuwe) activatiesleutels moeten opnieuw naar jouw tuner worden verstuurd en ingeladen. Dit duurt circa 10 - 20 minuten tot max 1 uur en gebeurt volledig automatisch. Je hoeft daarvoor alleen de tuner een tijdje aan te laten staan. Zo herstelt het signaal weer. 

 

Reputatie 7
Badge +28

@Finnos

Ik heb de webcare een seintje gegeven. 

Wil je het zender zoeken nu nog een keer doen?, maar dan met een kleine aanpassing.

  • Druk op Menu en ga naar Zender zoeken 
  • Ga naar Handmatig zoeken (Zie je deze optie niet, druk dan op de blauwe knop) 
  • Ga dan naar RF Kanaal (een van de pijlen eromheen) en pas deze aan naar het kanaal voor NTS4 (bouquet 5), waar ook CNN in zit. Voor jou is dat kanaal 27. 
  • Ga dan naar Start zoeken en druk op OK van je afstandsbediening 

Deze manier kan helpen omdat wij het activatiesignaal (en ook softwareupdates) meesturen op het kanaal van CNN. Bij standaard zender zoeken gebeurt dit op de frequentie van de RTS (bouquet 1), waar de NPO in zit. Het signaal van de NPO wordt sterker uitgezonden, waardoor de ontvanger dan eerder denkt dat de ontvangst in orde is.

Laat de ontvanger op CNN staan, net zolang totdat je beeld hebt. Daarna weer uitgebreid zenders zoeken. 

@Finnos  Is het hiermee gelukt? Heb je alweer beeld? 

ik heb hetzelfde probleem, foutcode e033-0 , heb hem ook enkele uren aan laten staan, maar heeft niet geholpen

Reputatie 7
Badge +28

@Reaction3 

Vul dan ook even jouw cas-ID in jouw profiel in het veld opmerkingen. 

Het heeft helaas niet geholpen. Alle zenders worden wel gevonden alleen zwart beeld, ook heb ik de ontvanger van de tv beneden geprobeerd, maar blijft de melding geven helaas. Wel heb ik gemerkt dat bij de andere ontvanger de signaalsterkte beter is.

@Noordzee @Vikash  Geen idee waarom, maar het werkt weer. Ik heb hetzelfde process nu 4/5 keer gedaan en na de 5e keer deed hij het ineens. Hartstikke bedankt

Finn

Reputatie 7
Badge +28

Graag gedaan 👍

Digitenne met Foutcode:E033-0

*******

Software versie 13

Hoe krijg ik mijn zenders m.u.v. NPO 1, 2, 3 weer in beeld?

Zenderkastje staat al 4 dagen aan.

 

*Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy

Telefonisch afgehandeld. Nieuw kastje als oplossing.

Reageer