Beantwoord

Foutmelding geen abonnement

  • 20 December 2019
  • 48 reacties
  • 1359 keer bekeken

Reputatie 1

"ik heb digitenne geactiveerd maar krijg alleen 1, 2 en 3 die ik kijken. Maar geen rtl en veronica enz, wel tlc bbc, 24 kitchen enz,. Maar dan geeft die aan dat ik geen abonnement hierop heb"

icon

Beste antwoord door Noordzee 5 January 2020, 18:42

Bekijk origineel

48 reacties

Reputatie 7
Badge +28

 

Hallo @Margo08 

Welke foutcode zie je? 

Zou je het Forum profiel  willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en CAS-ID nummer? Het CAS-ID nummer kan je kwijt bij persoonlijke opmerkingen en deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is.

Het CAS-ID nummer kan je terugvinden in het menu-scherm abonnement, onderop je ontvanger en op de doos.

 

Reputatie 7
Badge +21

Goedemorgen @Margo08, welkom op het Forum en bedankt voor jouw bericht!

Het is natuurlijk nooit fijn dat je opeens een foutmelding krijgt op je Digitenne. Al helemaal met de kerstdagen voor de deur! Heb je de tv-ontvanger al een tijdje in huis maar nog nooit geïnstalleerd? Dan kan het zijn dat hij een zetje vanuit KPN nodig heeft. Vul zo snel mogelijk je Forum profiel aan met de gegevens die hierboven gevraagd worden, dan kunnen we je hierbij helpen!

Reputatie 7
Badge +21

@Margo08, ik heb helaas geen reactie meer gehad. Kan je aangeven of je Digitenne ontvanger het alweer doet?

Reputatie 1

Hallo, ook na een nieuwe antenne zelfde probleem. Nu met Justin gechat, en gevraagd om een buitenantenne. Deze wil hij op laten sturen, omdat ik met de binnenantenne niet meer als 48% ontvang. Hopelijk da tt hij het dan wel doet.

Alle gevraagde gegevens van hierboven al met de chat door gegeven. Van alles geprobeerd maar niks hielp

 

Reputatie 7
Badge +28

Dan heb je inderdaad een Buitenantenne nodig om een goed signaal op te vangen. 

Doe na de installatie van de buitenantenne het volgende :

1/ Ga eerst terug naar de fabrieksinstellingen.

2/ Geef een opdracht uitgebreid zenders zoeken.

3/ Krijg je beeld op alle zenders? Laat  de ontvanger dan de eerste keer een uur aanstaan voor de ontvangst van het activatiesignaal.

4/ Zie je een  foutcode? Meld je dan weer hier in dit topic. 

Reputatie 7
Badge +21

@Margo08, dan hoop ik dat je de buitenantenne snel ontvangt! Laat je het even weten, en ook of het hiermee een stuk beter geworden is?

Reputatie 7
Badge +28

Dan heb je inderdaad een Buitenantenne nodig om een goed signaal op te vangen. 

Doe na de installatie van de buitenantenne het volgende :

1/ Ga eerst terug naar de fabrieksinstellingen.

2/ Geef een opdracht uitgebreid zenders zoeken.

3/ Krijg je beeld op alle zenders? Laat  de ontvanger dan de eerste keer een uur aanstaan voor de ontvangst van het activatiesignaal.

4/ Zie je een  foutcode? Meld je dan weer hier in dit topic. 

@Margo08 

Ik mag aannemen dat je de antenne inmiddels hebt ontvangen. Heb je na het uitvoeren van bovenstaande instructie alweer beeld op alle zenders? 

Reputatie 1

Hall, nee nog steeds niks ontvangen, heb nu al s spijt van de digitenne. Zit er wel een jaar aan vast 🤔

Reputatie 7
Badge +28

Dan is het misschien een idee dat een moderator (Susan?) jou alsnog een buitenantenne gaat opsturen.

Zou je het Forum profiel  willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en CAS-ID nummer? Het CAS-ID nummer kan je kwijt bij persoonlijke opmerkingen en deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is.

Het CAS-ID nummer kan je terugvinden in het menu-scherm abonnement, onderop je ontvanger en op de doos.

Reputatie 7
Badge +21

@Margo08, oh dat duurt dan wel lang! Met de feestdagen is er enige vertraging, dat wel.. Kan je jouw Forum profiel aanvullen zodat ik kan kijken of de antenne onderweg is of niet? 

Reputatie 1

Hallo, excuses voor de late reactie. Ik heb mijn profiel l gegevens aangepast. 

Reputatie 7
Badge +28

@Margo08 

Heb je nog steeds geen antenne ontvangen?

Reputatie 1

Nee helaas tot nu toe niks ontvangen 

Reputatie 7

Hé, @Margo08. Er is een buitenantenne naar jou onderweg! :) 

Reputatie 1

Heel fijn, ontvangen maar helpt niks. Nog steeds maar een paar zenders. Het hele huis door geweest om te proberen. Maar niks helpt, ben dr wel klaar mee zo. De belofte bij de postcode check van kun je digitenne ontvangen is dus een loze belofte.

Reputatie 7
Badge +28

@Margo08

Als het goed is, heb je een buitenantenne ontvangen. Kun je de antenne niet buiten plaatsen met behulp van de buitenmontageset? 

In Deventer staat een zendmast, dus het moet goed mogelijk zijn om in Lettele ontvangst te krijgen op alle zenders. 

Geef de buitenantenne een zo hoog mogelijke plaats. 

Doe na de installatie van de buitenantenne het volgende :

1/ Ga eerst terug naar de fabrieksinstellingen.

2/ Geef een opdracht uitgebreid zenders zoeken.

3/ Draai de richting van de antenne bij aan de hand van de signaalmeter uit het menu.  

4/ Krijg je beeld op alle zenders? Laat  de ontvanger dan de eerste keer een uur aanstaan voor de ontvangst van het activatiesignaal.

Reputatie 1

Ik moet nu weg, ga ik morgen proberen 

Reputatie 7
Badge +28

Mogelijk heb je dan een activatiesignaal nodig. Meld je dan even hier in dit topic, dan kan een moderator het activatiesignaal versturen als jij er klaar voor bent. 

Reputatie 1

De buiten antenne gaf nergens een signaal.  Wat is een activatie signaal eigenlijk?? En waarom. 

Reputatie 7
Badge +28

Een activatiesignaal is nodig om alle zenders te laten werken. Laten we dat nu eerst vandaag maar eens in orde maken. Je hebt aangegeven dat je wel NPO 1,2,3 kunt ontvangen met een antenne. Zorg er nu eerst voor dat je weer ontvangst hebt met je antenne op de NPO-zenders. 
 

Nadat de moderator jouw abonnement weer heeft geactiveerd, doen de zenders het over het algemeen binnen een uur weer.


Wil  je het zender zoeken nu nog een keer doen?, maar dan met een kleine aanpassing.

  • Druk op Menu en ga naar Zender zoeken
  • Ga naar Handmatig zoeken (Zie je deze optie niet, druk dan op de blauwe knop)
  • Ga dan naar RF Kanaal (een van de pijlen eromheen) en pas deze aan naar het kanaal voor NTS4 (bouquet 5), waar ook CNN in zit. Voor jou is dat kanaal 44.
  • Ga dan naar Start zoeken en druk op OK van je afstandsbediening

Deze manier kan helpen omdat wij het activatiesignaal (en ook softwareupdates) meesturen op het kanaal van CNN. Bij standaard zender zoeken gebeurt dit op de frequentie van de RTS (bouquet 1), waar de NPO in zit. Het signaal van de NPO wordt sterker uitgezonden, waardoor de ontvanger dan eerder denkt dat de ontvangst in orde is.

 

Zet de ontvanger dan op CNN. (Niet zappen) Zodra er beeld is op CNN., dan weer uitgebreid zenders zoeken. 

Geef je even een seintje als je de ontvanger op CNN hebt gezet? 

 

Reputatie 7
Badge +21

@Margo08, het activatiesignaal heb ik nogmaals verstuurd.. Ik hoor graag of je buiten een plekje hebt gevonden voor de antenne!

Reputatie 7
Badge +28

@Margo08 

Heb je al beeld op alle zenders? (Zie de instructie van twee berichten terug) 

 

Reputatie 7
Badge +28

De buiten antenne gaf nergens een signaal.  

 

Heb je buitenantenne dan wel buiten geïnstalleerd op een zo hoog mogelijke plaats? Heb je diverse richtingen geprobeerd aan de hand van de signaalmeter uit het menu? 

Reputatie 1

Sorry, ik heb gewerkt vandaag. Gaan er mo r gen mee bezig vlgs de manier waarop jullie beschrijven. Zal laten weten of dat lukt. Wil nog wel even melden dat ik wel vanaf het begin tlc, 24 kitchen , bbc, national geographic en de regionale zenders ontvang. Dan is het toch raar dat ik geen RTL, Veronica, SBS enz kan ontvangen

Reputatie 7
Badge +28

Als je de buitenantenne ergens buiten gaat plaatsen, zal je die ook kunnen ontvangen. 
 

Maar heb je nu geen tijd om alvast de ontvanger te activeren? 

Reageer