Beantwoord

Foutmelding geen abonnement

  • 20 December 2019
  • 48 reacties
  • 1356 keer bekeken

Reputatie 1

"ik heb digitenne geactiveerd maar krijg alleen 1, 2 en 3 die ik kijken. Maar geen rtl en veronica enz, wel tlc bbc, 24 kitchen enz,. Maar dan geeft die aan dat ik geen abonnement hierop heb"

icon

Beste antwoord door Noordzee 5 January 2020, 18:42

Bekijk origineel

48 reacties

Reputatie 7
Badge +28

@Margo08

Het vervelende van zo'n activatiesignaal is dat dit niet eeuwig verstuurd wordt. Nu moet een moderator het activatiesignaal normaals versturen op het moment dat het jou uitkomt. Het zou fijn zijn als je vandaag of morgen daar even tijd voor maakt. 

Stap 1 kan je eventueel nog met de oude  binnenantenne doen, maar zet die antenne dan wel zo hoog mogelijk in huis.  

Wil  je het zender zoeken nu nog een keer doen?, maar dan met een kleine aanpassing.

  • Druk op Menu en ga naar Zender zoeken
  • Ga naar Handmatig zoeken (Zie je deze optie niet, druk dan op de blauwe knop)
  • Ga dan naar RF Kanaal (een van de pijlen eromheen) en pas deze aan naar het kanaal voor NTS4 (bouquet 5), waar ook CNN in zit. Voor jou is dat kanaal 44.
  • Ga dan naar Start zoeken en druk op OK van je afstandsbediening

Zet de ontvanger dan op CNN. (Niet zappen) Zodra er beeld is op CNN., dan weer uitgebreid zenders zoeken. 

Geef je even een seintje als je de ontvanger op CNN hebt gezet? 

Dan kan een moderator nogmaals het activatiesignaal versturen. 

 

Stap twee is het buiten plaatsen van de door jou ontvangen buitenantenne. Dat kost ook even wat tijd. Maar als je een goede plek hebt gevonden voor de buitenantenne ga je daarmee een betere ontvangst krijgen. 

(Je kunt natuurlijk ook gelijk met de nieuwe buitenantenne werken, maar dan moet je daarmee eerst een goede ontvangst op alle kanalen hebben.) 

Als je met je oude binnenantenne nergens in huis signaal ontvangt op RF-kanaal 44, dan moet het wel met de buitenantenne. 

Reputatie 1

Gedaan , maar bij 44 zender geeft hij niks aan behalve vraagtekens. Springt weer op NPO 1

Reputatie 1

En bij handmatig zoeken op 44 zegt hij geen zenders gevonden,  ook geen radio zenders😤😤

Reputatie 1

Ben hier nu al 2 weken  mee bezig!!!!!

Reputatie 1

Ik wil er weer vanaf maar dat kan zeker weer niet. Zit nu vast aan zo'n k.. abonnement 

Reputatie 1

Kan het niet a aan de digitenne liggen, omdat sommige zenders het  wel doen. Dan is er verbinding??

 

Reputatie 7
Badge +28

Zet de binnenantenne zo hoog mogelijk en ga dan handmatig zoeken op RF-kanaal 44. 
 

Als het met de binnenantenne niet lukt. Zet dan de buitenantenne ergens buiten op een zo hoog mogelijke plaats en geef daarna een handmatige zoekopdracht op RF-kanaal 44.

Op dit RF-kanaal zitten 7 TV-zenders en een aantal radiozenders. 

 

 

Reputatie 1

De antenne zit 2 meter boven de nokhoogte huis, geen bomen of iets anders wat kan storen. Gezocht zoals jij zei, en nog geen andere zenders. Behalve die ik al had , dus tlc mtv 24 kitchen bbc national geographic en de regionale zenders .

Reputatie 1

En nog steeds maar 48% ontvangst

Reputatie 1

Ik nu alleen nickelodeon erbij gekregen, maar nog steeds niet RTL, SBS Veronica 

Reputatie 7
Badge +28

Heb je al de antenne in verschillende richtingen geprobeerd? 
 

En als je uitgebreid zenders zoeken doet, komen er dan meer zenders? 

Reputatie 1

Heb anders gezocht, heb nu gelukkig wel alle zenders, maar bij RTL, SBS Veronica enz geeft die foutmelding c ode E 1606 of zo iets. Heb geen beeld

Reputatie 7
Badge +28

Ok, er is vooruitgang 👍

Zet de ontvanger nu aan op CNN. (Niet zappen) En wacht tot er beeld is. Dat kan even duren. 

Reputatie 1

Sorry, maar bedoel je op zender nummer 44??

Reputatie 1

Voor ik weer iets verkeerd  doe

Reputatie 7
Badge +28

Nee , zet hem op de zender CNN. Ik weet het nummer niet uit mijn hoofd, maar ergens rond de voorkeuzezenders 28 dacht ik. 

Reputatie 1

Niet meer nodig, alles doet het nu, 😁👍😁👍

Duurt ff maar dan heb je ook wat🤣🤣🤣

Super bedankt voor je geduld, top 

Reputatie 7
Badge +17

@Margo08 Geweldig dat het ein-de-lijk is gelukt! @Noordzee super bedankt voor alle effort. Fijne avond!

Reputatie 7
Badge +28

Ah, mooi !!! 👍
 

Graag gedaan en je kunt de antenne eventueel nog optimaal uitrichten aan de hand van de signaalmeter uit het menu. 

Reputatie 1

Inmiddels weer hetzelfde probleem , zie topic.

Ik baal hier enorm van, wat heb ik hier nu aan

Reputatie 7
Badge +24

Hi Margo, ik neem het even over van Susan.

Ik snap het volkomen dat je hiervan baalt, dit hoort zeker niet zo. Welk probleem is nu terug? Wederom alleen Ned 1, 2 en 3? 

Reputatie 1

En tlc bbc 24kitchen  maar weer geen SBS RTL Veronica 

Reputatie 7
Badge +28

Het is nogal aan het waaien de laatste weken. Kan het zijn dat de antenne een klein beetje verdraaid is? Mogelijk moet je de antenne wel wat beter uitrichten als het later deze week wat beter weer is. De richting van de Funke V5 buitenantenne is best heel belangrijk. 

Reageer