Beantwoord

Free To Air Rotterdam

  • 9 July 2019
  • 11 reacties
  • 339 keer bekeken

Mijn EyeTv ontvanger (DVB-T2 HEVC) kan kanaal 21 op 474 MHz niet vinden. Andere kanalen wel, maar ik gebruik geen decoder.
Dus ik mis ineens NPO 1, 2 en 3.
icon

Beste antwoord door Noordzee 10 July 2019, 19:52

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

11 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Vermoedelijk zit je te ver van de zendmast af. Heb je al een andere positie van jouw ontvanger geprobeerd, b.v. Een verdieping hoger.?

Je schrijft heel bewust DVB-T2 HEVC, dus dat kan het probleem niet zijn.
De ontvangst is hier altijd goed. Signaalsterkte is nog steeds 100%. Signaalkwaliteit is 0%. Signaalkwaliteit van gecodeerde zenders is 100%.
Alleen kanaal 24 en 27 doen het. Maar de publieke zenders zitten op kanaal 21 (474 MHz).
Reputatie 7
Badge +28
Jij hebt duidelijk te weinig signaal. Je kunt het is testen op een andere positie in de stad. De antennes staan op de Maastoren en in de Waalhaven.

Of probeer het is uit als je buiten staat op een balkon ofzo.
Reputatie 7
Badge +30
Ha @Fabiander, welkom! Ik zie dat Noordzee al flink met je mee denkt! Hopelijk krijg je het snel aan de praat 🙂.
Het verplaatsen van de antenne bracht de oplossing. Ik heb dus de publieke zenders van TV en radio zonder digitenne en zonder insteekkaart in HD.
@Noordzee: Dank voor het meedenken.
Reputatie 7
Badge +28
Graag gedaan. Veel plezier met de HD-beelden! 👌🏼
Reputatie 7
Badge +30
Heel fijn! Top dat je het nog even liet weten en inderdaad veel plezier met het mooie beeld!
De programmagids vind ik wel achteruit gegaan.
  • Alles heeft één kleur. Eerst had ieder genre z'n eigen kleur.
  • Er zit een lege regel onder de titel, waardoor je bij het dag-overzicht geen beschrijving ziet. Je moet ieder programma openen om de beschrijving te kunnen lezen.
Reputatie 7
Badge +28
De gids (EPG) gaat nog verbeterd worden in een toekomstige update vsn de software. Dat is toegezegd door een moderator.
Waarom wordt de oude gids niet gebruikt? Deze was veel beter.
Los van de eerdere punten die ik noemde, het volgende:
  • Het Achtuur journaal krijgt nu 35 minuten toebedeeld. Hierdoor kan ik niet het programma opnemen dat direct na het journaal op een andere zender begint.