Vraag

Frequentie gegijzeld en waardeloze apparatuur

  • 27 December 2019
  • 12 reacties
  • 238 keer bekeken

 

Admin: reactie afgesplitst naar eigen topic


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

12 reacties

Het is een schande dat een groot bedrijf als KPN een zender frequentie kan gijzelen en vervolgens waardeloze apparatuur ter beschikking stelt. Beste mensen begin nooit aan digitenne.

Heb je een vergelijking kunnen maken met een FTA ontvanger ?

FTA zijn de ongecodeerde zenders,  NPO1,2,3 en 2 x regionaal.

Reputatie 7
Badge +28

Het is een schande dat een groot bedrijf als KPN een zender frequentie kan gijzelen en vervolgens waardeloze apparatuur ter beschikking stelt. Beste mensen begin nooit aan digitenne.

Zo te zien was jij ergens te gast. Met een goede installatie en een goed geplaatste antenne kun je op de meeste plekken in Nederland een prima ontvangst bewerkstelligen. 

@ Noordzee

Nu zie ik het ook, er zal dan maar 1 ontvanger voor handen zijn geweest, niet iedereen gaat met een DVB-T2 ontvanger op stap, ik wel :-)

Roland kun je vertellen waar dit was, om een idee te krijgen over de sterkte van de zender op die plaats.

Beste mensen, ik zit in Arnhem ter hoogte van Park Sonsbeek. Ik heb 3 digitenne kastjes van KPN. Elk moet met enige regelmaat worden gereanimeerd. Gasten die iets met techniek hebben krijgen het wel aan de praat. Maar elke persoon die op een aan en uit knop kan drukken moet het kunnen gebruiken zou ik zeggen. Dat is dus sinds de losse kastjes NIET meer het geval. Inmiddels mijn eigen TV maar weer op een schotel gezet. Dat werkt probleemloos. KPN maakt enorm anti reclame met deze losse rommel.

Roland

Reputatie 7
Badge +28

Hoi Ronald,

In principe is het per ontvanger een eenmalige actie:

1/ De ontvanger even volledig van de stroom af.

2/ De ontvanger (en TV) aandoen.

3/ Ga in het menu van de ontvanger eens terug naar de fabrieksinstellingen.

4/ Geef een opdracht uitgebreid zenders zoeken.

5/ Richt de antenne bij aan de hand van de signaalmeter uit het menu. 
6/ Zorg ervoor dat storingsbronnen zoals een LED-lamp of een DAB-radio niet te dichtbij staan. 

Reputatie 7
Badge +30

Welkom op het forum, Ronald. Wat bedoel je precies met ‘elk moet met enige regelmaat worden gereanimeerd’? Geven ze een foutmelding, hapert het beeld/geluid, etc..? Wat voor antennes heb je in gebruik op deze kastjes, en heb je die binnen of buiten staan?

Reputatie 7
Badge +28

Hoi Ronald,

In principe is het per ontvanger een eenmalige actie:

1/ De ontvanger even volledig van de stroom af.

2/ De ontvanger (en TV) aandoen.

3/ Ga in het menu van de ontvanger eens terug naar de fabrieksinstellingen.

4/ Geef een opdracht uitgebreid zenders zoeken.

5/ Richt de antenne bij aan de hand van de signaalmeter uit het menu. 
6/ Zorg ervoor dat storingsbronnen zoals een LED-lamp of een DAB-radio niet te dichtbij staan. 

@Roland200 

Heb je bovenstaande instructie al uitgevoerd op de verschillende ontvangers? Hoe is het beeld nu? Ik verwacht dat de problemen daarna verholpen zijn. De afgelopen dagen waren er ook atmosferische storingen. Dat helpt ook niet voor een storingsvrije ontvangst. 

Reputatie 7
Badge +28

@Roland200 

Heb je bovenstaande instructie al uitgevoerd op de verschillende ontvangers? Hoe is het beeld nu? Ik verwacht dat de problemen daarna verholpen zijn. Vorige week waren er ook atmosferische storingen. Dat helpt ook niet voor een storingsvrije ontvangst. 

Er staat een mast in Arnhem :

http://maps.google.com/maps?source=embed&layer=c&cbll=51.986326,5.87971&cbp=13,265.55,,1,-17.37&ie=UTF8&panoid=1sGQCbv26E8qd1Q1XbGr5Q&ll=51.986326,5.87971&spn=0,359.99397&z=17

Dus wel merkwaardig dat je daar geen goed signaal van krijgt.

Wat voor antenne(‘s) , en de kabel ?

Reputatie 7
Badge +28

Hoi Ronald,

In principe is het per ontvanger een eenmalige actie:

1/ De ontvanger even volledig van de stroom af.

2/ De ontvanger (en TV) aandoen.

3/ Ga in het menu van de ontvanger eens terug naar de fabrieksinstellingen.

4/ Geef een opdracht uitgebreid zenders zoeken.

5/ Richt de antenne bij aan de hand van de signaalmeter uit het menu. 
6/ Zorg ervoor dat storingsbronnen zoals een LED-lamp of een DAB-radio niet te dichtbij staan. 

@Roland200 

Heb je al tijd gehad voor het uitvoeren van bovenstaande instructie bij jouw drie ontvangers?

Zijn alle problemen nu opgelost?

 

Reputatie 7
Badge +28

@Roland200

Mogen we er vanuit gaan dat je geen last meer hebt van storingen?