Beantwoord

FTA Ontvanger

  • 4 May 2019
  • 11 reacties
  • 302 keer bekeken

Reputatie 2
Badge +1
Ik wil wel graag je advies voor FTA - ontvanger

*afgesplitst en eigen topic voor je vraag aangemaakt
icon

Beste antwoord door Noordzee 4 May 2019, 17:39

Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Prima @jacobusja ,

Je kan voor weinig geld (tussen de 20 en de 35 euro) een prima werkende FTA-ontvanger kopen op de website amazon.de. Zoek daar op DVB-T receivers. Bekende merken zijn Technisat, Strong, Philips en XORO.

Volgens mij is daar alles wat daar staat nu wel DVB-t2 h.265 e/o HEVC (Dat zijn twee termen voor precies hetzelfde). Let daar wel op bij de specificaties. Er zijn ook ontvangers die een scart-aansluiting hebben. Zelf heb ik daar een XORO 7619 gekocht.

Er zijn ook duurdere ontvangers (vanaf 60 euro) waarmee je kunt opnemen. Uiteraard alleen op de NPO-zenders en de regionale zenders. En evt. de Duitse zenders als je vlakbij de grens woont.
Reputatie 7
Badge +28
@jacobusja

Heb je al een keuze gemaakt?
Reputatie 7
Badge +28
Wat voor ontvanger heb je aangeschaft?
Reputatie 7
Badge +28
@jacobusja

Heb je al een werkende FTA-ontvanger in huis?
Reputatie 2
Badge +1
Ik was even in het buitenland en heb alleen tijd gehad om af en toe mail te lezen dus nog geen gelegenheid gehad
Reputatie 7
Badge +28
Dit weekend heb je vast wel ergens tijd. Deze ontvanger heb ik ikzelf daar gekocht:

https://www.amazon.de/Xoro-HRT-7619-FullHD-HEVC-T2-Receiver/dp/B018JZR6E0
Reputatie 2
Badge +1
Goede tip ik ga er nakijken en het kost niet veel. Bedankt
Reputatie 7
Badge +28
@jacobusja

Is het bestellen van de Xoro-Ontvanger gelukt?
Hallo
Twee weken geleden nog beeld, NPO 1,2 en 3 op m'n Philips TV met DVB-T in de specificaties. Nu 18-juli-2019 geen signaal meer. Dankzij dit forum is het mij duidelijk en ga ik een DVB-T2 ontvanger aanschaffen. Nu heb ik nog een vraag m.b.t. de antenne. Zou ik mijn bestaande 'oude' antenne kunnen gebruiken? Het betreft een z.g. 'TV antenne Funke V4', met coax aansluiting en voeding. Oorspronkelijk bij een digitenne abo geleverd.
bvd.
Reputatie 7
Badge +28
In principe werkt die antenne nog prima. Zeker met een FTA-ontvanger verwacht ik geen ontvangstproblemen. Zorg wel dat de antenne-power in de nieuwe ontvanger op ON staat.

Mocht je een andere antenne overwegen?:
https://forum.kpn.com/digitenne-12/betere-antenne-nodig-voor-digitenne-er-zijn-verschillende-mogelijkheden-476099
Inmiddels via een google zoekactie het antwoord gevonden. De Funke V4 DSC 500 antenne is inderdaad DVB-T2 geschikt.

Reageer