functies DVB-T2 ontvanger

• 6 oktober 2017
  • 8 reacties
  • 2016 keer bekeken

Reputatie 7
Badge +10
Waarschijnlijk wordt er achter de schermen hard gewerkt aan de voorbereidingen voor de overgang naar DVB-T2.
Dus mag ik dan even aandacht vragen voor een paar functies die soms vergeten zouden kunnen worden :
Geluid, audio uitgang regelbaar, dus niet zoals bij itv :
http://forum.kpn.com/t5/Interactieve-TV/geluid-volume-afstandsbediening/td-p/385175
ondertitels :
https://forum.kpn.com/digitenne-12/alle-zenders-ondertitels-zoals-bbc-359311

En natuurlijk graag een mogelijkheid om op te kunnen nemen, zoals we dat nu ook doen, maar de ontvangers met opname mogelijkheid worden al een tijd niet meer geleverd door KPN.
Wij hebben er 1 (eigenlijk 3) en dat is voor mij een voorwaarde om digitenne te blijven gebruiken.
Ik kijk natuurlijk al met een schuin oog naar een Vu+ oid

( kom d'r maar in PeterG :-> )

8 reacties

Reputatie 7
( kom d'r maar in PeterG :-> )Hier ben ik. Maar op persoonlijke titel/ervaring met dergelijke apparatuur natuurlijk.

Ik heb hier al eerder een vraag over gesteld: of ie scart heeft. Digitenne wordt heel vaak nog op oude tv's gebruikt met beeldbuizen, zowel 4:3 als 16:9. Hier kon nog niet bevestigend op beantwoord worden. De geschikte Vu+ heeft geen scart namelijk. Wel CVBS out.

audio uitgang regelbaarSuper onpraktisch (denk aan schakelen naar tv-ingang dvd-speler ofzo. Ook andere bron kiezen op audio.). Maar aangezien ik nog geen enkele ontvanger voor kabel zonder die functie heb gezien/gehad zal dat er wel in zitten. Maar gelukkig voor mij kan je het volume van de stb natuurlijk maximaal laten staan en het volume met de tv/audioset regelen. Het mag er dus in.

natuurlijk graag een mogelijkheid om op te kunnen nemenEen settopbox met opname (HardDisc) zou inderdaad prettig zijn.
Reputatie 5
Badge +11
Dag Kees,

Een deel van je suggesties en ideeën die je noemt, zijn reeds door mijn collega's doorgegeven aan de mensen die hierin de keuzes maken. Ook je laatste suggestie met betrekking tot het opnemen via Digitenne ga ik doorgeven. Zo zal je idee gehoord worden. Ik kan echter niet beloven dat dit daadwerkelijk doorgevoerd zal worden. Er wordt altijd gekeken naar wat er mogelijk is, om zo de klanten de best mogelijke diensten te geven.

Als je nog vragen hebt, stel ze dan gerust aan me!

Reputatie 7
Badge +10
O ja, dan is er ook nog de keuze van geluidskanalen, voor een andere (oorspronkelijke) taal of de voorgelezen ondertitels.

Voor alle (eerder) genoemde functies zou het prettig zijn als er de mogelijkheid (optie) is om in dezelfde stand terug te komen bij het opnieuw inschakelen van de ontvanger.
De (voorgelezen) ondertitels zijn met name handig voor de wat minder handige medemens.
Ik heb sterk het idee dat deze functies jammer genoeg niet genoeg benut worden.

Deze aanvulling werd ingegeven door dit bericht :
Interactieve TV > Teletekst ondertiteling
https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/teletekst-ondertiteling-442314
Reputatie 7
Voorgelezen ondertitels (NPO) kun je nu ook al gebruiken via Digitenne. De TF6000, TF6500 en de huidige Rebox 2100t en 1800t ondersteunen dat sowieso.
Reputatie 4
Badge +3
@KeesYagi

Nee geen HDD, maar SSD graag. Hard disc is ouderwets en maakt lawaai. En je heb altijd een spinup vertraging.

Dat met die geluidskanalen vraag ik mij af of ze dat gaan doen, dan is het wat dat betreft meteen een concurrent voor hun eigen iTV dat deze mogelijkheid nog altijd niet aanbied. Verder valt het gewoon niet uit te leggen waarom Digitenne het dan wel heeft en iTV niet. Levert ongetwijvelt klachten en ontevreden op. Lijkt ten slotte ook nog dat KPN Digitenne dan belangrijker vind dan iTV.

@Iedereen

Ik hoop inderdaad echt niet dat KPN overgaat naar een vaste smartcard zoals JoyNEE, anders waarschijnlijk geen Digitenne meer voor mij.

Voor de inmiddels 15,50 mag KPN nu wel zelf een ontvanger leveren met opname en Dual tuner.
Ik weet niet waarom de regelbare audio als 'super onpraktisch' wordt gezien.
In de huidige implementatie bij iTV is de radio ALTIJD harder dan de TV (terwijl radio meestal als achtergrond gebruikt wordt), gevolg; altijd weer het volume met een tweede afstandsbediening bijregelen. DAT is pas 'super onpraktisch'!
En er hoeft geen HD in, alleen een tweede tuner en een USB opslag mogelijkheid. Da's all.
Reputatie 7
Ik weet niet waarom de regelbare audio als 'super onpraktisch' wordt gezien.
In de huidige implementatie bij iTV is de radio ALTIJD harder dan de TV (terwijl radio meestal als achtergrond gebruikt wordt), gevolg; altijd weer het volume met een tweede afstandsbediening bijregelen. DAT is pas 'super onpraktisch'!
Dat verschil houd je ook bij volumeregeling via de kast. Want dat is dan ook 1 regeling voor tv- en radiokanalen. Het verschil verandert dus niet.
Het verschil is dat ik bij een niet regelbare audio output een andere afstandsbediening moet pakken of moet opstaan om het geluidsniveau bij te stellen na omschakeling TV>Radio of vv.
Dat de TV altijd harder is blijft natuurlijk irritant, maar is iets handiger op te lossen als het met dezelfde AB kan.
(mooiste is natuurlijk als je per kanaal [tv kanaal of radio kanaal] een default volume kan instellen)

Reageer