Beantwoord

Funke 4 antenne vervangen

  • 5 July 2020
  • 36 reacties
  • 363 keer bekeken

Reputatie 1
Badge

goedenmorgen 

na verschillende antennes geprobeerd te hebben is mijn ontvangst heel slecht zowel thuis als op de camping 

we hebben zowel de buitenantenne geprobeerd als de 2 binnen antennes 

DVB-T / DVB-T2 en de funke 4

en die hier als foto geplaatst is de eerste antenne van het oude digitenne kastje

vanalles geprobeerd tot opnieuw instellen van de kanalen tot tijdje uit staan van het kastje

mvg smr van doorn

*Admin: reactie afgesplitst, eigen topic aangemaakt.

 

icon

Beste antwoord door Susan_ 13 July 2020, 16:30

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

36 reacties

Reputatie 6
Badge +7

@sylly KPN kan je een nieuwe antenne opsturen. Zou je je profiel willen aanvullen met alle relevante gegevens en hier een seintje willen geven als je dit hebt gedaan? Dan zal een KPN moderator kontakt opnemen.

Reputatie 1
Badge

@waltervl 

als ik het goed heb gedaan is alles ingevuld

Reputatie 7
Badge +21

Goedemiddag @sylly, welkom op het Forum en bedankt voor jouw bericht!

Kijk dat kunnen we vrij snel oplossen voor je. Omdat je jouw profiel al had aangevuld heb ik hem meteen voor jou kunnen aanvragen! Hij wordt dus zo snel mogelijk naar je opgestuurd, ergens volgende week kan je hem verwachten. Laat je ons na de installatie nog even weten of dit jouw probleem heeft opgelost? :slight_smile:

Reputatie 1
Badge

@Susan_ 

ik laat het weten maar het probleem is nou ook ik zit op de camping is het dan mogelijk om naar een adres te sturen van een vriendin die hier in de buurt woont?? of een afhaal locatie in enschede

anders moet ik 200 kilometer terug rijden naar Rotterdam

mvr sylly

Reputatie 7
Badge +28

@sylly 

Dat is nu te laat. De antenne is nu al onderweg naar Rotterdam. Dit proces is nu niet meer te veranderen. 

Reputatie 1
Badge

@Noordzee 

oke dank u wel krijg ik daar een track en trace van

mvg sylly

Reputatie 7
Badge +28

Nee @sylly ,

De antenne wordt als brievenbus pakketje opgestuurd. 

Reputatie 1
Badge

@Noordzee 

ok dank u

Reputatie 7
Badge +21

@sylly nee helaas dat niet :sweat:  als het pakketje lang blijft liggen wordt het retour gestuurd en kan ik eentje opsturen naar waar je nu kampeert. Maar dat hangt ook af van hoe lang je nog op de camping verblijft.. Mijn excuses, ik had niet door dat je niet thuis was op het moment!

Reputatie 1
Badge

@Susan_ 

oke we wachten het even af 

dan kunnen we dat altijd nog doen 

dank u wel alvast

mvg sylly

Reputatie 7
Badge +28

@sylly 

Heb je nog iets gehoord over de bezorging van de antenne? Misschien via de PostNL-app? Of ligt het bij de buren? 

 

 

Reputatie 1
Badge

@Noordzee  helemaal niks gezien of gehoord 

ben naar rotterdam gereden 2 dagen gewacht maar niks geweest ook geen briefje in de bus

ben net weer terug in enschede

mvg sylly

Reputatie 7
Badge +28

Wat vreemd!

Dan stel ik voor dat @Susan_ een antenne gaat sturen naar jouw adres in Enschede. 
 

Heb je jouw adres in Enschede in jouw forumprofiel gezet? 

Reputatie 1
Badge

@Noordzee goedemorgen

ik heb het adres even aangepast

hoop dat die nou wel aan komt

vriendelijk bedankt

mvg sylly

Reputatie 7
Badge +21

@sylly ik zie het volgende bericht als ik de zending volg:  Zending is bezorgd bij de buren op nr. 69 B. Bezorgd op 7 juli 13:55. Heb je hier geen briefje van in de brievenbus gekregen? Dat zou namelijk wel moeten!

In ieder geval, ik heb je adres in Enschede nu genoteerd. Wil je jouw 06-nummer nog even toevoegen in je Forum profiel? Want daar krijg je dan de informatie op, en wanneer het waar geleverd wordt. Dan stuur ik graag nog eentje op :smile:

Reputatie 1
Badge

@Susan_  goedemorgen

ja dat is bijna een straat verder waar ze die geleverd hebben maar ik heb geen briefje in de bus gehad

mijn telefoonnummer heb ik ingevuld wist niet dat ik die vergeten was sorrie hiervoor

als u die daar heen wilt sturen heel graag

bedankt voor uw antwoord

mvg sylly:relaxed:

 

Reputatie 7
Badge +21

@sylly dat is niet de werkwijze normaliter! Rare toestand wordt het zo.. Ik ga nu meteen een opsturen naar het adres in Enschede!

Reputatie 1
Badge

@Susan_ 

heel hartelijk daarvoor

ik begrijp dat het zo niet de werkwijze is

onze dank is heel groot

dank je wel hiervoor

mvg sylly

Reputatie 7
Badge +21

Oh voor de duidelijkheid, ik had het over de werkwijze vanuit KPN met de levering. Een straat verder… Dan moet het naar een PostNL locatie gaan. Maar bedankt voor je geduld!

Laat je het nog weer even weten deze week wanneer je de nieuwe antenne hebt ontvangen en geïnstalleerd?

Reputatie 1
Badge

@Susan_ 

ik laat het je weten 

heel hartelijk dank

mvg sylly

Reputatie 1
Badge

@Susan_ Goedemorgen

na een week de antenne te hebben uitgeprobeerd kan ik zeggen dan hij ook niet na behoren werkt veel weg vallen van het signaal van de 100% gaat die steeds naar helemaal niks

heel irritant als je naar een film of nieuws kijkt

dus we zijn er niet echt mee verder gekomen

mvg sylly

Reputatie 6
Badge +7

Hallo @sylly  Jammer om te horen maar wel te verwachten. Heb je een volledige reset naar fabrieksinstellingen gedaan en toen via uitgebreid zoeken alle zenders weer opnieuw geïnstalleerd?

 

Als je dat gedaan hebt en je ontvangst is normaal gesproken 100% en toch last van storingen dan heb je waarschijnlijk een zxv7200 ontvangst kastje. KPN heeft ook een Rebox 2800 ontvanger die veel beter op externe storingen reageert. Ik zou KPN verzoeken om het kastje uit te wisselen maar alleen als ze kunnen verzekeren dat er ook een Rebox verstuurd wordt anders heb je deze pakket  ontvangst ellende elke keer als je voor niks weer een zxv7200 kastje krijgt.

@Susan_  Kan je je hierin vinden? Kan ook jij druk uitoefenen op 2e lijns support (net als hopelijk @Thomas ) dat jullie de verschillende kasttypes kunnen sturen in plaats van op de gok?

Alternatief is een software update op de zxv7200 die ervoor zorgt dat de externe storingen net ze goed behandeld worden als de Rebox.

 

 

Reputatie 1
Badge

@waltervl  we hebben al van alles geprobeerd maar helaas niks helpt

wordt er een beetje moedeloos van jammer genoeg

ik hoop dat er een oplossing is voor ons

mvg sylly

Reputatie 6
Badge +7

@sylly Het is even wachten op een KPN moderator @Susan_  Kijken of er nog een oplossing te bedenken valt.

Reputatie 1
Badge

@waltervl  dank u wel ik wacht op @Susan_ 

kijken of zei een oplossing heeft

Mvg sylly