Beantwoord

Funke V4 storingen

  • 7 July 2020
  • 14 reacties
  • 144 keer bekeken

Reputatie 2

Hallo, Ik heb hetzelfde probleem. 1,2,en 3 doen het altijd 4,5,6 vaak wel maar erg vaak met hapering. Heb een funke f4 op een paal staan.

*Admin: reactie afgesplitst, eigen topic aangemaakt.

icon

Beste antwoord door Noordzee 7 July 2020, 16:47

Bekijk origineel

14 reacties

Reputatie 7
Badge +28

@abaa 

Dan adviseer ik jou om de Funke V4 te vervangen door de Funke V5 inclusief buitenmontageset. 
 

Er komt hier vanzelf een moderator langs. 

Reputatie 7
Badge +21

Hi @abaa, ik zag jouw berichtje voorbij komen! En omdat je jouw profiel al had aangevuld, heb ik meteen een nieuwe antenne plus montageset naar je thuisadres gestuurd :wink:  Hopelijk kan je de nieuwe antenne deze week nog ontvangen, installeren en testen. Laat je ons ook even weten of hiermee jouw signaal en kwaliteit verbetert is?

Reputatie 2

geweldig, dank je wel zodra hij er is ga ik hem meteen proberen en laat het resultaat weten

Reputatie 7
Badge +28

@abaa 

De Funke V5 is een richtings-gevoelige antenne. Je zult dus de antenne kunnen uittesten naar diverse richtingen. Gebruik eventueel de signaalmeter uit het menu daarvoor. 

 

Reputatie 2

Hoi Noordzee, bedankt voor de tips. Ik weet waar de masten staan. Zal eindhoven (croy)worden denk ik. zit ik nu ook op. maar door de laatste wijzigingen had ik ineens wel problemen

Reputatie 2

vanochtend al binnen. dat is echt heeeel erg snel. ik ga hem dit weekend proberen. DANK JE

Reputatie 7
Badge +28

Graag gedaan @abaa :thumbsup_tone3: ,

Hieronder nog wat tips voor de installatie.

  1. Ga in het menu eerst eens terug naar de fabrieksinstellingen. 
  2. Geef dan een opdracht uitgebreid zenders zoeken.
  3. Draai de richting van antenne bij aan de hand van het signaalmeter uit het menu.  

Dit laatste is belangrijk omdat de Funke V5 best wel richtingsgevoel is. Op deze manier moet het goed komen. Laat je nog even weten of het gelukt is? 

Reputatie 7
Badge +21

Fijn @abaa ! We horen graag de resultaten als je hem aangesloten hebt! :blush:

Reputatie 7
Badge +28

vanochtend al binnen. dat is echt heeeel erg snel. ik ga hem dit weekend proberen. DANK JE

@abaa 

Is het gelukt met de nieuwe antenne?

Hieronder nog wat tips voor de installatie.

  1. Ga in het menu eerst eens terug naar de fabrieksinstellingen. 
  2. Geef dan een opdracht uitgebreid zenders zoeken.
  3. Draai de richting van antenne bij aan de hand van het signaalmeter uit het menu.  

Dit laatste is belangrijk omdat de Funke V5 best wel richtingsgevoel is. Op deze manier moet het goed komen. Laat je nog even weten of het gelukt is? 

 

Reputatie 2

Hoi, de nieuwe antenne is in gebruik. Meteen ook maar de nieuwe kabel gebruikt(oude was maar jaar oud) Was even wat werk maar hij doet het. Lijkt nu helemaal zonder storing te werken. De oude deed het met vlagen maar het lijkt mij (of verbeeld ik het me) dat nu de kleuren beter zijn en het beeld veel scherper is. Nog even een een storm afwachten (zit in bos) om te kijken hoe het dan gaat maar de eerste resultaten zijn zeer positief. Ben er erg tevreden over.

BEDANKT

Reputatie 7
Badge +28

Mooi dat de nieuwe antenne zo goed bevalt! :thumbsup_tone3: En graag gedaan natuurlijk…

 

Reputatie 2

Hoi nog even een update. positief en negatief:

Positief Behoorlijke regenbui met wind gehad en het blijft werken. Voorheen had ik vaker geen beeld als wel. Nu storingsvrij

Negatief Het is in mijn vakantie:grin:

Reputatie 7
Badge +28

HaHaHa, Lolbroek! :joy:

 

Fijne vakantie nog verder. :sunglasses:

Reputatie 7
Badge +21

Fijn om te lezen dat hij ook een regenbui heeft overleefd @abaa! En nu genieten van je vakantie! :blush:

Reageer