Beantwoord

Gaat Digitenne nog iets doen aan verbetering van de EPG?

  • 30 August 2019
  • 6 reacties
  • 339 keer bekeken

Reputatie 1
Ik ben enigszins teleurgesteld in de EPG, de Elektronisch Programma Gids van de RBX2800 Digitenne decoder.
Allereerst vind ik blauwe letters op een zwarte achtergrond een ongelukkige keuze qua contrast. Het zou fijn zijn als er voor een andere combinatie van kleuren gekozen wordt bij de volgende firmware update.

In het begin bij de invoering van DVB-T2 was in het overzichtsscherm van de EPG de uitgebreide beschrijving va het geselecteerde programma te lezen onderin het scherm op dezelfde pagina.
Nu zie ik alleen onderin de titel en de begin- en eindtijd. De beschrijving is er nog wel, maar kan alleen opgeroepen worden als ik vanuit het EPG scherm druk op de ANT-knop van de afstandbediening,
En dat vind ik erg onhandig.

Ben ik de enige die zich hier aan deze twee issues stoort?
icon

Beste antwoord door P. Grigio 30 August 2019, 23:04

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Reputatie 5
Badge +5
@UmbertoYLTP een eventuele verbetering van de EPG wordt in dit topic genoemd, als onderdeel van de aankomende software-update van de decoder.
Reputatie 5
Badge +4
Mijn vermoeden dat de dvb-t2 ontvangers niet goed getest zijn vóór ze aan de klanten werden verhuurd wordt sterker. De ontvangst problemen, de slechte EPG hadden natuurlijk niet voor mogen komen na jaren ervaring met dvb-t en diverse ontvangers in de loop der jaren. De klanten zitten niet te wachten dat KPN het wiel weer opnieuw wil gaan uitvinden. Het duurt ook veel te lang voordat problemen worden opgelost
Volgens mij leest de EPG een XML-file. Tot voor DVB-T2 hadden verschillen de soorten programma's andere achtergrondkleuren en was de programmabeschrijving direct leesbaar. Nu zier er een lege regel tussen de programmatitel en de programmabeschrijving waar door deze pas ziet in detail-view. De kleuren zijn verdwenen.

Gewoon de oude XML-file weer terugzetten. Lijkt me niet moeilijk. Iets dat goed werkt moet je niet verbeteren.
Reputatie 5
Badge +4
De EPG is slecht leesbaar en met fouten en mist overzicht van geselecteerde zender. Neem een voorbeeld aan bv. XORO.

Reputatie 1
Volgens mij leest de EPG een XML-file. Tot voor DVB-T2 hadden verschillen de soorten programma's andere achtergrondkleuren en was de programmabeschrijving direct leesbaar. Nu zier er een lege regel tussen de programmatitel en de programmabeschrijving waar door deze pas ziet in detail-view. De kleuren zijn verdwenen.

Gewoon de oude XML-file weer terugzetten. Lijkt me niet moeilijk. Iets dat goed werkt moet je niet verbeteren.

Het zijn een paar eenvoudige handelingen. Uitrollen is een ander verhaal.
Het zou mooi zijn als er een sticky topic komt waar klanten wensen en klachten kunnen deponeren. En waar je officiele toezeggingen over updates kunt lezen.
Reputatie 5
Badge +5
Wellicht een idee om eerder genoemd topic over de software update een sticky topic te maken, totdat de update is uitgevoerd?