Beantwoord

Gebruik EyeTV stick met DVB-T2 HD HEVC standaard

• 25 juli 2018
  • 15 reacties
  • 1288 keer bekeken

Ik gebruik op vakantie op mijn MAC-book een EyeTV stick die ook DVB-T2 HD HEVC standaard heeft. Mag ik ervan uitgaan dat ik in Nederland na de overgang van Digitenne naar de T2 standaard ik nog steeds de ‘free to air’ NPO TV zenders kan ontvangen ? Graag ook een antwoord van KPN.

*Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt
icon

Beste antwoord door PeterG 25 juli 2018, 17:15

Daar kan je gewoon de NPO/RPO zenders mee blijven ontvangen, goodLUCk1951.
De uitzendingen van ook die (FTA) zenders gaan naar DVB-T2 HEVC namelijk.
Bekijk origineel

15 reacties

Reputatie 4
Badge +3
Er zijn EyeTV sticks met de nieuwe DVB-T2 norm volgens mij. Maar hieraan heb je straks niks meer, er worden alleen nog maar eigen tuners verhuurd. Alle eigen apparatuur is na 2018 onbruikbaar geworden voor Digitenne.

NPO/RPO is en blijft FTA, dus dat klopt niet.

De stick blijft bruikbaar maar alleen voor de zenders buiten het abonnement. (FTA zenders)
Reputatie 7
Daar kan je gewoon de NPO/RPO zenders mee blijven ontvangen, goodLUCk1951.
De uitzendingen van ook die (FTA) zenders gaan naar DVB-T2 HEVC namelijk.
Reputatie 7
Badge +16
Er zijn EyeTV sticks met de nieuwe DVB-T2 norm volgens mij. Maar hieraan heb je straks niks meer, er worden alleen nog maar eigen tuners verhuurd. Alle eigen apparatuur is na 2018 onbruikbaar geworden voor Digitenne.

NPO/RPO is en blijft FTA, dus dat klopt niet.

De stick blijft bruikbaar maar alleen voor de zenders buiten het abonnement. (FTA zenders)

@adam88 Ga jij nou mijn reactie uit een ander topic hier quoten en uit verband trekken? Kom op zeg, stop daar even mee. Dit sloeg op de gecodeerde zenders.

@goodLUCk1951Als jouw ontvanger HEVC DVB-T2 kan ontvangen kan jij er gewoon de NPO en regionale zenders mee kijken. Nu en straks ook.
Reputatie 7
Badge +24
Hi @goodLUCk1951, welkom! Zoals de anderen al aangeven zullen de FTA-zenders gewoon beschikbaar blijven zolang DVB-T2 HD HEVC wordt ondersteund op je apparatuur. Als er nog meer vragen zijn dan ben je welkom!
Hoi . Ik heb op amazon een August DVB-T230 stick aangeschaft. Primair voor de Duitse markt bedoeld volgens mij want de installatie text en het bijbehorende boekje is in het Duits.

In windows krijgt hij voor driver installatie de omschrijving "EyeTV". Na driver installatie krijgt hij omschrijving DVB-T/T2/C USB device. Volgens de specs ondersteunt hij HEVC maar met bijgeleverde client een scan uitvoeren over alle frequentie ranges levert toch niets op. 0 programs found.

Heb hem ook aan een raspberry pi gehangen met de juiste drivers gecompileerd binnen Raspian en laten scannen met TVHeadend maar ook hier niets te vinden.

Is het KPN signaal toch weer anders dan wat ze in Duitsland doen?

Begrijpt iemand hier iets meer van?

Groet
Maarten
Reputatie 7
Badge +12
@Maarten Delft

In Nederland wordt op precies dezelfde manier uitgezonden als ik Duitsland. Vanaf 9 juli 2019 in het hele land, tot die tijd nog niet in Holland en Utrecht. Daar is het nog tijdelijk in DVB-T.

Ik adviseer jou om je even in dit topic te melden. Daar discussiëren een paar forum-leden die verstand hebben van DVB-T2 sticks.

https://forum.kpn.com/digitenne-12/npo-site-gratis-npo-1-2-en-3-via-de-ether-461282#post776209
@Maarten Delft

In Nederland wordt op precies dezelfde manier uitgezonden als ik Duitsland. Vanaf 9 juli 2019 in het hele land, tot die tijd nog niet in Holland en Utrecht. Daar is het nog tijdelijk in DVB-T.

Ik adviseer jou om je even in dit topic te melden. Daar discussiëren een paar forum-leden die verstand hebben van DVB-T2 sticks.

https://forum.kpn.com/digitenne-12/npo-site-gratis-npo-1-2-en-3-via-de-ether-461282#post776209

Dank Noordzee!
Ik gebruik op vakantie op Texel mijn MAC-book een EyeTV stick die ook DVB-T2 HD HEVC standaard heeft.

Tot 9 juli 2019 kon ik prima kijken naar de FTA zenders NPO 1, 2 en 3. Echter toen ik op 9 juli 2019 inschakelde moest ik zenders opnieuw scannen en na opstart was eerst het beeld schokkend en liep niet synchroon met geluid, en na een ca. 15 seconden crashte programma.
Ook het volledig opnieuw installeren gaf geen verandering.
Kan iemand me de oplossing geven ? Mogelijk KPN, mede daar zij me vorig jaar in dit forum antwoordde dat overgang naar HD geen problemen zou geven.
Reputatie 7
Badge +24
Ik gebruik op vakantie op Texel mijn MAC-book een EyeTV stick die ook DVB-T2 HD HEVC standaard heeft.

Tot 9 juli 2019 kon ik prima kijken naar de FTA zenders NPO 1, 2 en 3. Echter toen ik op 9 juli 2019 inschakelde moest ik zenders opnieuw scannen en na opstart was eerst het beeld schokkend en liep niet synchroon met geluid, en na een ca. 15 seconden crashte programma.
Kan iemand me de oplossing geven ? Mogelijk KPN, mede daar zij me vorig jaar in dit forum antwoordde dat overgang naar HD geen problemen zou geven.

Ik ben geen autoriteit op het gebied van EyeTV sticks, maar het klinkt alsof dat programma die crasht een update nodig heeft of iets dergelijks. Is er een update beschikbaar? Wellicht kan @Noordzee hier wat technisch over zeggen, maar het lijkt mij dat er wat fout gaat bij die stick.
ik gebruik de laatste software versie van deze eyetv-stick. M.i. heeft probleem te maken met HD overgang KPN/Digitenne die via de mast in Den Burg waarschijnlijk 9 juli jl. is gestart.
Ik hoop dan ook dat KPN me de oplossing kan bieden.
Reputatie 7
Badge +24
ik gebruik de laatste software versie van deze eyetv-stick. M.i. heeft probleem te maken met HD overgang KPN/Digitenne die via de mast in Den Burg waarschijnlijk 9 juli jl. is gestart.
Maar wellicht moet er wel een update komen zodat 'ie de nieuwe standaard ondersteunt. Dus je hebt zeker kans dat het te maken heeft met de overgang, maar je hebt ook kans dat de oplossing vanuit die EyeTV stick partij moet komen. Als een programma crasht, dan gaat daar waarschijnlijk wat fout...

Ik hoop dan ook dat KPN me de oplossing kan bieden.
Ik verwacht dit dus niet.
Reputatie 7
Badge +12

Ik ben geen autoriteit op het gebied van EyeTV sticks, maar het klinkt alsof dat programma die crasht een update nodig heeft of iets dergelijks. Is er een update beschikbaar? Wellicht kan @Noordzee hier wat technisch over zeggen, maar het lijkt mij dat er wat fout gaat bij die stick.

@goodLUCk1951

Ik ben ook geen kenner van dit soort DVB-T2 sticks.

https://forum.kpn.com/digitenne-12/edi-combo-t2-c-tuner-474737
Hier in Delft heb ik prima HD beeld sinds de overgang gisteren(9 juli). Ik moest een keer opnieuw scannen met T2 als instelling en op dezelfde frequenties popten dezelfde kanalen weer op. Er wordt alleen nog geen EPG data meegestuurd heb ik gemerkt. Ook is de uitzending niet Dolby 5.1 maar stereo. Via de IPTV van KPN zijn de kanalen NPO 1,2 en 3 wel in 5.1. Weet iemand of dit nog gaat veranderen?

MBT de crash, het lijkt me wel dat dit soort problemen kunnen onstaan. De standaard is natuurlijk wel veranderd en dat vereist toch een hogere bandbreedte per seconde. Het kan natuurlijk zijn dat voorheen de ontvangst sterkte net genoeg was maar dat je nu door de hogere bitrate een net iets beter ontvangst signaal nodig hebt. Andere antenne?
Reputatie 7
Badge +12
Maarten, waarschijnlijk heb jij dan een Rebox-Ontvanger. De ZTE-ontvanger heeft wel een EPG, maar wel een uitgeklede versie.

Moderator Erik heeft beloofd dat de Rebox ook EPG krijgt in de eerstvolgende software-update.
De laatste (echte) software-update is al wel van afgelopen december.

Ik heb deze uitgebreide EPG via mijn type DVB-T-ontvanger:

Trek je niets aan van de woorden Canal Digitaal. Dat is alleen de naam van mijn zenderlijst.

Reageer