Beantwoord

Geen beeld Digitenne

  • 16 February 2019
  • 11 reacties
  • 2430 keer bekeken

Hoi heb geen beeld meer van digitenne

*Admin: reactie afgesplitst, eigen topic aangemaakt.
icon

Beste antwoord door Susan_ 17 February 2019, 09:59

Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 7
Badge +21
Goedemorgen Femkevolvo, welkom op het Forum en bedankt voor je bericht!

Het is natuurlijk niet de bedoeling dat je opeens geen beeld meer hebt van Digitenne, dus ik help je graag snel verder! Kan je aangeven, hoe het precies gegaan is? Kwam het door middel van een foutcode, of heb je alleen NPO 1, 2 en 3 op dit moment?

Daarnaast ben ik benieuwd of het lampje op de antenne nog brandt, en de ontvanger nog voeding krijgt via het stroomnetwerk.

Je kan in ieder geval eerst proberen om een ander stopcontact te testen, waar de ontvanger op aangesloten is. Daarnaast, indien je wel beeld hebt maar een foutmelding, kan je de ontvanger resetten en zenders opnieuw instellen.

Mocht dit allemaal niet werken, dan hoor ik graag wat er precies aan de hand is zodat ik je kan helpen! Wil je in dat geval ook jouw Forum profiel aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en CAS-ID of smartcardnummer? Dat laatste gegeven kan je invullen bij persoonlijke opmerkingen. De gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators.
Na het omwisselen van de Digitenne ontvanger kan ik geen andere zenders dan NPO 1 -2-3-TV Gelderland ontvangen, ben technische genoeg om zelfstandige telecommunicatie problemen op te lossen.
  • Antenne ontvangst 100% [Blauwe balk VOL]
  • Via ANT Wizard geen resultaat.
  • Postcode 6881TA- Regio Gelderland ingesteld geen resultaat.
  • Systeem ge RESET naar Fabrieksinstelling, geen resultaat.
  • Voeding spanning van de ZXV7200 ontvanger UIT en daarna AAN gezet., geen resultaat.
  • CAS nummer 4637-788-630-7
  • GEEN foutmelding zichtbaar.
  • HDMI ZXV7200 ontvanger een hele nacht op NPO 1, aan laten staan, geen resultaat.
  • Mooi geluid en goed beeld op de te ontvangen TV en Radio zenders, maar geen andere en commerciële zenders beschikbaar.
Graag advies, bij voorbaat dank.
Fransixcus
Beste lezers,
Dit probleem is via CHAT met een KPN Service medewerker beantwoord, via de CAS nummer indicatie is het probleem opgelost, het lag in de Pre-Set [instellingen] van de leverancier, na dit te hebben gecorrigeerd zal het moeten werken.
T lampje van de antenne brand maar heb geen signaal
Reputatie 7
Badge +21
@Femkevolvo, heb je de rest ook geprobeerd? Zoals de tv-ontvanger gereset en opnieuw zenders gezocht? Om je verder te helpen ontvang ik graag je gegevens, die je kan aanvullen in je Forum profiel!
Hoi.fabriekinstellingen.andere provincie enz.blijft op ant staan.heb geen kaart.ontving eerder alkeen de vrije zenders.ned 1 2 3 paar duitsers en tv geld
Reputatie 7
Badge +21
@Femkevolvo sinds kort zijn enkele regio's om naar een nieuw Digitenne systeem. De 'oude' ontvangers werken niet meer, omdat zij het nieuwe signaal niet kunnen ontvangen. Kan je aangeven waar je woont, of waar je dit probleem met Digitenne hebt?

Alle informatie over de nieuwe Digitenne ontvangers en veranderingen kan je in dit topic vinden. Daar zie je ook de regio's, inmiddels zijn regio 1 en 2 over naar het nieuwe systeem.
Woon in neede.heb t nog gevraagd aan een collefa van jullie die zei dat de oude gewoon bleef doen
Reputatie 7
Badge +21
Neede valt helaas onder regio 2, die inmiddels over zijn naar het nieuwe systeem. Oudere ontvangers werken dan niet meer met het nieuwe signaal. Spijtig dat je hier niet goed over voorgelicht bent! Wanneer heb je hierover contact gehad?

Wil je weer Digitenne ontvangen, kan je een Digitenne abonnement bij KPN afnemen (inclusief nieuwe tv-ontvanger). Je kan ook los een nieuwe ontvanger aanschaffen, maar dan zal je weer alleen NPO 1, 2 en 3 ontvangen en een regionale zender wellicht. Zorg er dan voor dat het een DVB-T2 ontvanger is!
Dat gaan we niet doen neem wel kanaal plus
Reputatie 7
Badge +21
Dat is uiteraard ook een keuze! Mocht je je bedenken, dan weet je ons te vinden. Ook bij overige vragen (over KPN producten) helpen we je graag 😉

Reageer