Beantwoord

Geen beeld op sony bravia met digitenne

  • 28 October 2019
  • 5 reacties
  • 598 keer bekeken

heb een sony tv bouuwjaar 2017. maar als ik digitenne aansluit krijg ik alleen geluid en geen beeld. kan dan ook niet in hetb menu van digitenne komen. wie weet de oplossing

 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

*Admin: topic verplaatst naar juiste board

icon

Beste antwoord door Noordzee 28 October 2019, 19:10

Bekijk origineel

5 reacties

Hmm, apart. Via HDMI aangesloten neem ik aan.

Welke Digitenne-ontvanger heb je? De RBX2800 of de ZXV7200? Als je geen beeld krijgt kun je ook het menu niet krijgen.
Hij staat niet toevallig op een radiozender (101 t/m 128)?

Reputatie 7
Badge +28

Als je geen beeld krijgt, zie je soms code 8888 verschijnen. Is dat bij jou ook zo? 

 

Code 8888 geeft aan dat je geen beeld of een storing hebt met je ontvanger. Je kan dit oplossen door de stappen op deze website even te volgenhttps://www.kpn.com/service/televisie/digitenne/digitenne-dvb-t2-storing.htm

Soms ligt het aan de scart-kabel of aan de HDMI-kabel. Probeer bij deze fout ook -indien mogelijk- een andere kabel. 

De instructie voor het oplossen van code 8888 op een andere manier beschreven: 

1/ Selecteer het juiste input kanaal op de afstandsbediening van jouw TV middels de source knop. De source-knop verschilt per type afstandsbediening. Dit kan variëren van een vierkant met een pijl erin tot een EXT of AV knop. 
2/ Kies nu het juiste input kanaal (ook wel extern kanaal). Weet je niet welke de juiste is? Ga ze dan 1 voor 1 langs door op de source-knop te drukken. Wacht elke keer 10 seconden voordat het beeld verspringt. Bij het juiste input kanaal verschijnt het Digitenne menu of live tv.

Als je dan het Digitenne-menu ziet: 

3/ Via het menu eerst terug naar de fabrieksinstellingen. (met de Digitenne-afstandsbediening) 
4/ Daarna een software-update draaien indien noodzakelijk.
5/ Dan een opdracht geven tot uitgebreid zenders zoeken.
6/ De antenne eventueel bijdraaien aan de hand van de signaalmeter in je menu. 
7/ Laat de ontvanger minimaal een uur lang aanstaan, dan kan de abonnementsstatus op JA springen.

Stap 4 en 5 kan je evt. omdraaien. 
Kom je er niet uit met deze instructie? 

Een moderator wil graag het een en ander voor je nakijken. Zou je het Forum profiel willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en CAS-ID nummer? Het CAS-ID nummer kan je kwijt bij persoonlijke opmerkingen en deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is.

Het CAS-ID nummer kan je terugvinden in het menu-scherm abonnement.

Reputatie 7
Badge +28

@klotebeeld 

 

Is het jou al gelukt om beeld te krijgen? Zie/zag je inderdaad code 8888? 

 

Reputatie 7
Badge +20

Hallo @klotebeeld Ik zie dat je al enkele goede tips en adviezen hebt gekregen. Hoe is de stand van zaken nu? Ben je al verder gekomen? 

Reputatie 7
Badge +28

@klotebeeld 

 

Ben je al in het menu van jouwe ontvanger? Is code 8888 (nog) zichtbaar? 

 

Reageer