Beantwoord

Geen commerciƫle zenders Digitenne

  • 29 July 2019
  • 4 reacties
  • 112 keer bekeken

Alles draait al tijdje maar nu nieuwe ontvanger van digitenne geeft in een keer alleen nog NPO 123 ,zenderontvangst gecontroleerd .
geeft 0 %
geeft soms 100% een minuut later weer 0% maakt niet uit waar hij staat .
dus kan geen zenders vinden ,
wat is er stuk ?.
heb al nieuw kabeltje geprobeerd van ontvanger naar kastje

Admin: titel aangepast i.v.m. vindbaarheid
icon

Beste antwoord door Noordzee 29 July 2019, 18:02

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Hallo Laatje9a,

Dat klinkt niet goed.

Wil je het volgende eens proberen?:

1/ Haal de ontvanger even van de stroom af.
2/ Zet de ontvanger op een niet al te warme plek. Ook niet dicht bij een andere elektrisch apparaat zoals een LED-lamp of een modem.
3/ Zet de antenne zo hoog mogelijk, zo mogelijk buiten.
4/ Zet de ontvanger weer aan.
5/ Ga in het menu terug naar de fabrieksinstellingen.
6/ Geef een nieuwe opdracht zenders zoeken, maar dan via de optie uitgebreid zenders zoeken.
7/ Draai de richting van de antenne bij aan de hand van de signaalmeter uit het menu.

Wordt de ontvangst hier beter van?
Reputatie 7
Badge +21
@Laatje9a, welkom op het Forum en bedankt voor jouw bericht!

Het is natuurlijk niet de bedoeling dat je signaal zo erg schommelt, en dat je hiermee problemen ondervindt. Ik kijk graag met je mee hoe we dit voor jou kunnen verbeteren!

Heb je bovenstaande tips al getest, en heeft dit ook geholpen? Daarnaast ben ik benieuwd welke antenne je gebruikt (Funke V5 of een oudere variant) en of je hem binnen of buiten hebt geĆÆnstalleerd.

Blijf je de problemen ervaren dan duik ik het systeem even in. Wil je dan jouw Forum profiel even aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en CAS-ID nummer (bij persoonlijke opmerkingen)?
Reputatie 7
Badge +28
@Laatje9a

Wij willen jou graag helpen, maar dan heb we wel informatie van jou nodig. (zie hierboven)
Reputatie 7
Badge +21
@Laatje9a, ik heb helaas geen reactie meer gehad. Heb je inmiddels weer op alle zenders beeld? Zo niet, dan hoor ik het graag en helpen we je alsnog verder!

Reageer