Beantwoord

Geen Digitenne dekking?

  • 24 July 2020
  • 37 reacties
  • 576 keer bekeken

Heb 2dagen geleden contact gehad met KPN of ik zoals in het verleden een Digitenne kastje kan ontvangen om tv te kijken en dit kon volgens de expert van KPN.

De volgende dag mijn kastje ontvangen en na uren lopen kloten met dat ding maar geen beeld.

Weer contact opgenomen en blijkt dat ik geensignaal kan ontvangen op mijn adres maar had hier specifiek nog naar gevraagd???

Gekeken op de website en lees dat er DOOR HEEL NEDERLAND digitenne geleverd wordt maar bij slecht ontvangst mogelijk een buiten antenne nodig heb.

Weer contact opgenomen en heeft KPN mijn kastje geprobeerd te activeren wat niet is gelukt dus is er weer een nieuwe pakket verzonden met een andere digitenne kastje erin.

Volgende dag precies het zelfde verhaal GEEN BEELD!

WEER contact opgenomen en blijkt opeens dat het niet mogelijk is om digitenne te gebruiken WTF ben gewoon voorgelogen maar er is wel snel een contract opgemaakt (typisch KPN).

Nu heb ik dus 2 nieuwe kastje liggen van KPN met zogenaamd digitenne door heel NL maar het signaal is niet constant om tv te kunnen kijken.

Ben voorgelogen om van daaruit een contract op te stellen maar werkelijk geen dienst kunnen leveren wat in het contract staat aangegeven.

Heb ook de postcode check gedaan voor digitenne en ook daar werd niets aangegeven over dat het NIET MOGELIJK is op dat stukje NL provincie Drenthe?

Probeert men gelijk de betrouwbare marktkoopman uit te hangen en mij iets anders aan te smeren!

Zielig.

DIGITENNE WERKT NIET DOOR HEEL NEDERLAND!!!

De kennis van de medewerkers van KPN beschikken niet over de juiste informatie of opleidingen.

De postcode check op KPN is ook niet betrouwbaar of correct.

VRAAG aan vrienden, familie of andere mensen met het zelfde postcode of hij/zij digitenne kunnen gebruiken en wat hun ervaring is met deze dienst (denk aan storingen, beeldkwaliteit, keuze zenders en vooral niet onbelangrijk of het is naar verwachtingen).

@Eef54 Bij het opzeggen van je abonnement had je je digitenne ontvanger moeten retour zenden?

Contact opnemen met KPN en vragen of ze je ontvanger willen activeren, dat kan namelijk op afstand door hun ( is bij mij geprobeerd).

Maar voor je dat besluit neemt CHECK OF OP JOU NIEUWE ADRES DIGITENNE MOGELIJKS IS want bij mij kon  het wel maar achteraf bleek van niet?

Excuses dat ik het hier heb geplaatst en hoop dat KPN contact opneemt met mij…

 

Admin: eigen topic voor vraag aangemaakt

 

icon

Beste antwoord door Forumgebruiker PN 24 August 2020, 19:59

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

37 reacties

Reputatie 7
Badge +28

@Ka PN

Net als jij woon ik in Drenthe en hoewel Digitenne-ontvangst in het Oosten lastig is, kan het wel. 
 

Je hebt dan wel een buitenantenne nodig. KPN verstrekt jou op verzoek gratis een buitenmontageset voor de Funke V5-antenne die je waarschijnlijk nu al thuis hebt staan. 
 

Verder is het van belang dat je de antenne zo hoog mogelijk zet. Ook de richting is heel belangrijk. Gebruik daarvoor de signaalmeter uit het menu. 
 

Ik adviseer jou nu dus om hier op het forum een gratis buitenmontageset aan te vragen. 
 

Zou je het Forum profiel  willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en CAS-ID nummer? Het CAS-ID nummer kun je kwijt bij persoonlijke opmerkingen en deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is. 

  • Het CAS-ID nummer kun je terugvinden in het menu-scherm abonnement, onderop je ontvanger en op de doos.

 

@Noordzee De "buitenantenne" is gewoon een setje om je huidige antenne waterproof te maken, een soort van hoesje.

Het is geen andere type of soort antenne of iets dergelijks?

Heb ook al geprobeerd de antenne buiten te plaatsen maar ook dat geeft geen positief resultaat.

HET IS NIET MOGELIJK desondanks het mij wel is aangegeven DOOR HEEL NEDERLAND?

KPN heeft gelogen punt.

Voor mij is het logisch dat je een antenne zo hoog mogelijk moet plaatsen maar toch bedankt voor de tip.

KPN heeft mijn gegevens en daarmee kon men inzien dat digitenne nooit naar behoren zal kunnen functioneren op mijn adres maar toch 2 nieuwe digitenne pakketten opsturen?

Heb voor niets zitten wachten en nog steeds geen tv.

Zo wordt je dus behandeld als nieuwe klant bij KPN…

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Reputatie 7
Badge +28

@Ka PN 

De Funke V5 kan zowel binnen als buiten gebruikt worden. Ik heb de antenne bovenop mijn dak geplaatst. (Zie foto) 

In welke plaats ben jij nu? Want zoals gezegd, ik woon ook in Oost-Drenthe.

 

 

 

Reputatie 7
Badge +28

Nu weet ik nog steeds niet wat jouw locatie is.

Woonplaats Hoogeveen 

Postcode 7906 HG

Er zijn enorm veel klachten over Digitenne en zogenaamd weet niemand er iets van? 

Mijn antenne staat al bijna 7 meter omhoog waar wil je naar toe?

Je kan er omheen blijven draaien wat je wil maar Digitenne doet het niet en gaat ook niet werken, dat weet je ook heel goed?

Hoe zit dat nu met die buitenantenne dan zoals je had aangegeven???

 

 

 

 

 

Reputatie 7
Badge +28

@Ka PN 

Ik weet redelijk goed wat er mogelijk is qua ontvangst. In Hoogeveen kun je met een buitenantenne op 7 meter hoog zeker ontvangst krijgen. Mits de antenne goed uitgericht staat. 

Wil je het volgende proberen? 
1/ Ga in het menu terug naar de fabrieksinstellingen.

2/ Geef een opdracht uitgebreid zenders zoeken. 

3/ Richt de antenne bij aan de hand van de signaalmeter uit het menu. 
 

Waarschijnlijk uitrichten richting Smilde. 

Reputatie 7
Badge +28

@Ka PN

Ik weet redelijk goed wat er mogelijk is qua ontvangst. In Hoogeveen kun je met een buitenantenne op 7 meter hoog zeker ontvangst krijgen. Mits de antenne goed uitgericht staat. 

Wil je het volgende proberen? 
1/ Ga in het menu terug naar de fabrieksinstellingen.

2/ Geef een opdracht uitgebreid zenders zoeken. 

3/ Richt de antenne bij aan de hand van de signaalmeter uit het menu. 
 

Waarschijnlijk uitrichten richting Smilde. 

@Ka PN 

Heb je het bovenstaande nog geprobeerd afgelopen weekend? 

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Ka PN, nog geen verbinding begrijp ik. Dat is niet fijn, zeker als je aangeeft dat het zelfs niet mogelijk zou zijn, ik begrijp echter van Noordzee dat er toch wel mogelijkheden zijn.  Dus laten we proberen om het werkend te krijgen. Ik ben dan ook wel benieuwd of je zijn tips al hebt geprobeerd? 

Want je hebt de buitenantenne al hangen? Anders kan ik die nog sturen zoals hij ook aangaf. Ik heb dan nog wel meer gegevens van je nodig. Zou je dan jouw Forumprofiel willen voorzien van postcode + huisnummer en naam van de contractant? Ik hoor dan graag van je als je dat gedaan hebt. 

Hoogeveen is zo’n 30km van Hoogersmilde, dat moet toch echt kunnen.

Of staat er een hoog gebouw (kortbij) in de richting van de zender ?

Staat de antenne aan de goede kant van de woning ?

Reputatie 7
Badge +28

Als ik in het Zuid-Oosten van Drenthe ontvangst kan krijgen met een buitenantenne, dan moet het in Hoogeveen zeker lukken, zie ook deze oude dekkingskaart : 

 

Heb alles geprobeerd om tv te kunnen kijken waarom zou ik anders een digitenne abonnement nemen?

Heb er naar specifiek naar gevraagd of het mogelijk was voor mijn adres en na alles te hebben gedaan was het resultaat 0.

Contact opgenomen met KPN en blijkt dat het tochniet mogelijk is en dat de vorige collega's mij onjuiste informatie hebben gegeven WTF???

Nu wil @Bart_Z van KPN wel beweren dat het toch mogelijk moet zijn WTF is dit voor beleid bij KPN!

Men heeft overduidelijk geen enkel besef waar ze het over hebben en moedwillig desinformatie aan KLANTEN voeren.

Heb geleerd hiervan NOOIT MEER KPN.

Continu spreken ze elkaar tegen mijn tip voor de amateurs: ga een opleiding volgen en zorg dat je deze behaald dan hoop ik dat men tenminste iets weet waarover ze praten.

Zelfs eenhond heeft nog nooit tegen mij gelogen...

Als er helemaal geen ontvangst is dan zou het natuurlijk best kunnen dat er iets stuk is.

Geeft de signaal meter (op het scherm) totaal geen signaal aan ?

Brand het lampje op de antenne ?

 

Reputatie 7
Badge +20

Ik beweer helemaal niets. Ik vetrouw wel op Noordzee. Hij heeft gewoon ontzettend veel verstand van Digitenne. Daarom wil ik graag kijken of het lukt en zonder jouw gegevens kan ik helemaal niets beweren. Zou je jouw postcode + huisnummer in jouw Forumprofiel willen aanvullen dan ga ik eens meekijken hoe het daadwerkelijk zit met de dekking op jouw postcode. Dan kunnen we daarna conclusies gaan trekken. Ik hoor graag van je. 

Verder ben ik ook erg benieuwd naar de antwoorden op de vragen van KeesYagi en of je de eerdere tips van Noordzee al hebt doorlopen?

Reputatie 7
Badge +28

@Ka PN

Ik weet redelijk goed wat er mogelijk is qua ontvangst. In Hoogeveen kun je met een buitenantenne op 7 meter hoog zeker ontvangst krijgen. Mits de antenne goed uitgericht staat. 

Wil je het volgende proberen? 
1/ Ga in het menu terug naar de fabrieksinstellingen.

2/ Geef een opdracht uitgebreid zenders zoeken. 

3/ Richt de antenne bij aan de hand van de signaalmeter uit het menu. 
 

Waarschijnlijk uitrichten richting Smilde. 

@Ka PN 

We zijn weer een week verder. Heb je de afgelopen week nog een keer geprobeerd om de antenne opnieuw uit te richten. Bij de Funke V5 is het heel belangrijk dat de antenne naar de juiste kant staat gericht. 

Reputatie 7
Badge +20

Ik ga er van uit dat het nu allemaal duidelijk is, aangezien ik geen reactie meer heb gezien. 

Reputatie 7
Badge +28

@Ka PN 

Heb je nu uiteindelijk een goede ontvangst na het nauwkeurig uitrichten van jouw antenne?

Wat zou iemand bedoelen met "ik heb alles geprobeerd"?

Je kan de antenne niet meer dan 360° draaien en maar 180° kantelen?

Heb al 2 kastjes van Digitenne ontvangen, zouden ze allebei stuk zijn?

Kpn heeft mijn gegevens en achteraf bleek het NIET MOGELIJK op mijn adres maar jij gaat dit veranderen…

Hoe vaak moet ik in herhaling vallen?

Is lezen van mijn vorige berichten zo ingewikkeld?

DIGITENNE WERKT NIET punt, verkoop je lulkoek verhalen op de markt.

 

 

Reputatie 7
Badge +20

Het is dus niet gelukt. En of het daadwerkelijk niet mogelijk is kan ik niet nakijken, want ik heb geen gegevens. Maar ik ga er wel van uit. Je hebt het dan ook al opgezegd en teruggestuurd? 

In ieder geval, mocht er nog iets anders zijn waar we je mee kunnen helpen, horen wij dat graag. 

Jammer, ik zou graag te weten komen waarom het niet werkt, op die afstand van de zender moet het zeker kunnen.

Reputatie 6
Badge +4

Jammer, ik zou graag te weten komen waarom het niet werkt, op die afstand van de zender moet het zeker kunnen.


Ik heb het gecheckt en het is slechts 22 kilometer! Het enige dat mij opvalt is dat het signaal uit Hoogersmilde over heel Hoogeveen moet tot in genoemde postcode.

 

Wat er niet klopt bij KPN wat betreft postcode check weet ik niet maar het is een berekening op basis van geografie en nog een aantal parameters. Het blijft altijd afhankelijk van lokale variatie in de omgeving als het aan de rand zit van wel of geen ontvangst.

 

Als er geen defecte component in het spel is zou ik voorstellen om te proberen op Zwolle uit te richten omdat deze richting behoorlijk vrij lijkt te zijn. Maar als Ka PN al heeft geprobeerd op kanaal 22 dan is er geen effect omdat die gelijk is vanuit Hoogersmilde en Zwolle. Alleen de richting is dan anders.