Beantwoord

Geen Digitenne dekking?

  • 24 July 2020
  • 37 reacties
  • 576 keer bekeken

Heb 2dagen geleden contact gehad met KPN of ik zoals in het verleden een Digitenne kastje kan ontvangen om tv te kijken en dit kon volgens de expert van KPN.

De volgende dag mijn kastje ontvangen en na uren lopen kloten met dat ding maar geen beeld.

Weer contact opgenomen en blijkt dat ik geensignaal kan ontvangen op mijn adres maar had hier specifiek nog naar gevraagd???

Gekeken op de website en lees dat er DOOR HEEL NEDERLAND digitenne geleverd wordt maar bij slecht ontvangst mogelijk een buiten antenne nodig heb.

Weer contact opgenomen en heeft KPN mijn kastje geprobeerd te activeren wat niet is gelukt dus is er weer een nieuwe pakket verzonden met een andere digitenne kastje erin.

Volgende dag precies het zelfde verhaal GEEN BEELD!

WEER contact opgenomen en blijkt opeens dat het niet mogelijk is om digitenne te gebruiken WTF ben gewoon voorgelogen maar er is wel snel een contract opgemaakt (typisch KPN).

Nu heb ik dus 2 nieuwe kastje liggen van KPN met zogenaamd digitenne door heel NL maar het signaal is niet constant om tv te kunnen kijken.

Ben voorgelogen om van daaruit een contract op te stellen maar werkelijk geen dienst kunnen leveren wat in het contract staat aangegeven.

Heb ook de postcode check gedaan voor digitenne en ook daar werd niets aangegeven over dat het NIET MOGELIJK is op dat stukje NL provincie Drenthe?

Probeert men gelijk de betrouwbare marktkoopman uit te hangen en mij iets anders aan te smeren!

Zielig.

DIGITENNE WERKT NIET DOOR HEEL NEDERLAND!!!

De kennis van de medewerkers van KPN beschikken niet over de juiste informatie of opleidingen.

De postcode check op KPN is ook niet betrouwbaar of correct.

VRAAG aan vrienden, familie of andere mensen met het zelfde postcode of hij/zij digitenne kunnen gebruiken en wat hun ervaring is met deze dienst (denk aan storingen, beeldkwaliteit, keuze zenders en vooral niet onbelangrijk of het is naar verwachtingen).

@Eef54 Bij het opzeggen van je abonnement had je je digitenne ontvanger moeten retour zenden?

Contact opnemen met KPN en vragen of ze je ontvanger willen activeren, dat kan namelijk op afstand door hun ( is bij mij geprobeerd).

Maar voor je dat besluit neemt CHECK OF OP JOU NIEUWE ADRES DIGITENNE MOGELIJKS IS want bij mij kon  het wel maar achteraf bleek van niet?

Excuses dat ik het hier heb geplaatst en hoop dat KPN contact opneemt met mij…

 

Admin: eigen topic voor vraag aangemaakt

 

icon

Beste antwoord door Forumgebruiker PN 24 August 2020, 19:59

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

37 reacties

Reputatie 6
Badge +4

Nog een extra vraag aan Ka PN: Ik zie op Google maps streetview dat er meerdere rijen flats staan aan één kant van de straat. Deze zijn duidelijk hoger dan de rijwoningen aan de andere kant. Kunnen deze als obstakel staan tussen Hoogersmilde?

Reputatie 7
Badge +28

Jammer, ik zou graag te weten komen waarom het niet werkt, op die afstand van de zender moet het zeker kunnen.


Ik heb het gecheckt en het is slechts 22 kilometer! Het enige dat mij opvalt is dat het signaal uit Hoogersmilde over heel Hoogeveen moet tot in genoemde postcode.

 

Wat er niet klopt bij KPN wat betreft postcode check weet ik niet maar het is een berekening op basis van geografie en nog een aantal parameters. Het blijft altijd afhankelijk van lokale variatie in de omgeving als het aan de rand zit van wel of geen ontvangst.

 

Als er geen defecte component in het spel is zou ik voorstellen om te proberen op Zwolle uit te richten omdat deze richting behoorlijk vrij lijkt te zijn. Maar als Ka PN al heeft geprobeerd op kanaal 22 dan is er geen effect omdat die gelijk is vanuit Hoogersmilde en Zwolle. Alleen de richting is dan anders.

Goed idee:thumbsup_tone3: , de antenne dus uitrichten naar Zwolle. Dat is een hele andere kant op. 

Reputatie 6
Badge +4

Jammer, ik zou graag te weten komen waarom het niet werkt, op die afstand van de zender moet het zeker kunnen.


Ik heb het gecheckt en het is slechts 22 kilometer! Het enige dat mij opvalt is dat het signaal uit Hoogersmilde over heel Hoogeveen moet tot in genoemde postcode.

 

Wat er niet klopt bij KPN wat betreft postcode check weet ik niet maar het is een berekening op basis van geografie en nog een aantal parameters. Het blijft altijd afhankelijk van lokale variatie in de omgeving als het aan de rand zit van wel of geen ontvangst.

 

Als er geen defecte component in het spel is zou ik voorstellen om te proberen op Zwolle uit te richten omdat deze richting behoorlijk vrij lijkt te zijn. Maar als Ka PN al heeft geprobeerd op kanaal 22 dan is er geen effect omdat die gelijk is vanuit Hoogersmilde en Zwolle. Alleen de richting is dan anders.

Goed idee:thumbsup_tone3: , de antenne dus uitrichten naar Zwolle. Dat is een hele andere kant op. 


Werkt het zenders zoeken nu wel goed via provincie, dus Overijssel?

Reputatie 7
Badge +28

Ja, dat werkt nu goed. 

Het werkt niet, heeft ook nooit gewerkt en zal ook nooit gaan werken.

360° roteren en 180° kantelen heeft geen eens 1% signal ontvangst gegeven.

KPN geeft aan een fout te hebben gemaakt dat het wel mogelijk was, hier geeft men aan dat het wel kan.

Niemand van KPN is hier geweest om te kijken waar het probleem zit of een poging gedaan om beeld te krijgen.

Dit zegt voor mij al meer dan 1.000.000 woorden.

Beide kastjes gaan weer retour want KPN kan niet leveren wat ze adverteren ( Digitenne door heel Nederland).

Na mijn jaar contract is het einde met KPN.

Jammer mijn ouders hebben ruim meer dan 30 jaar telefoon/internet (tv) toen het nog PTT telecom was.

Vandaar dat ik ook dacht dat KPN geschikt was voor mij maar dat is vies tegengevallen.

Zal mijn familie hiervan op de hoogte houden dat nieuwe contracten gebaseerd zijn op leugens, ontwetendheid en gemakzucht.

Ga zo door KPN alles kan kapot...

@DVB-T combiner Ik heb in mechanica gestudeerd dus vraag mij niets over obstakels van objecten bij radio frequenties, sorry ikkan je hierbij niet helpen.

Dit is ook precies de reden waarom ik eerst bij KPN naar informatie heb gevraagd en er is hierbij zogenaamd advies gevraagd bij hun expert😂.

Ja er zijn hier flats en deze zijn idd hoger dan de rijtjeswoningen aan de overkant.…

We zullen er nooit achterkomen wat het probleem precies was en heb hier ook geen tijd voor om eigen kennis te vergaren.

Het doet het of het doet het niet…

KPN heeft niets gedaan om het werkend te krijgen dus dan houd het op.

 

 

 

 

Reputatie 7
Badge +20

Ik had graag nog willen kijken wat ik kon je voor betekenen. Maar ik heb nooit gegevens van je gehad. Dus dat heb ik niet kunnen doen. Dus dan houdt het voor mij ook op. 

Reputatie 6
Badge +4

@Ka PN Ik ben het 100% met je eens dat niet geadverteerd mag worden met “Door heel Nederland dekking”. Dat er verderop in het bestelproces een postcodecheck zit doet naar mijn idee niet af aan de onjuistheid. Helaas is de grens opzoeken bij adverteren tegenwoordig normaal, bij alle bedrijven. Dat stoort mij enorm.

 

Heel goed dat je zelf bewust bent van de obstakels en natuurwetten laten niet met zich sollen. Je boosheid zou zich dan alleen moeten richten op de softwarematige controle voor de dekking die groen licht heeft gegeven voor levering.

 

Dat KPN niet langskomt om het probleem te onderzoeken lijkt me een verkeerde verwachting. Het is een doe het zelf pakket met helpdesk en forum hulp maar als het niet bevalt: Marktwerking is de norm, dan stap je over.

 

 

Omdat ik toch heel benieuwd was waar het probleem aan lag ben ik naar de KPN winkel in Hoogeveen gegaan.

Heb mijn probleem uitgelegd en na een heel lang gesprek en het systeem te bekijken bleek dat KPN nooit mijn Digitenne heeft geactiveerd!!!!!!!

Heb inmiddels 3kastjes Digitenne ontvangen maar nooit beeld gehad...

Amateurs:sweat_smile:

En maar beweren dat ik iets verkeerds zou hebben gedaan want het was zooooo simpel.

Conclusie: bij KPN doet men maar wat, geen verstand van zaken en altijd de fout bij de klant leggen.

Natuurlijk is er wel een bedrag van mijn rekening gestolen terwijl er nooit een dienst (Digitenne) geleverd is????

Voor niets uren aan de telefoon gehangen om vervolgens leugens aan te horen.

Te triest voor woorden KPN...

 

Reputatie 7
Badge +20

Dat is wel spijtig ja. Dat had gezien moeten worden. Als ik gegevens had gehad van je, dan had ik het kunnen activeren voor je. Had je al veel eerder kunnen kijken. Maar ik begrijp dat het nu opgelost is. Mocht ik nog iets voor je kunnen betekenen, dan zien we wel weer een topic van je verschijnen. 

(ten overvloede)

Een niet geactiveerde ontvanger zal wel beeld geven op de NPO’s en regionalen en op de andere kanalen een tekst met een foutmelding.

@KeesYagi Niet in mijn geval, geen publieke zenders gezien.

Had het wel gelezen dat je deze zenders wel kan ontvangen desondanks de activering.

Alle 3 Digitenne kastjes zijn retour.

Einde topic...