Beantwoord

Geen Digitenne ontvangst op postcode?

  • 31 May 2019
  • 10 reacties
  • 259 keer bekeken

Goede middag KPN,
Ik heb vanmorgen een van uw medewerkers aan de telefoon gehad. Dit telefoongesprek ging over Digitenne op onze bootje, dat overigens jaren lang naar behoren heeft gewerkt.
Men wist mij te vertellen dat dat er een nieuw kasje geïnstalleerd dient te worden, bij nader inzien had ik dat kastje al thuis en heb ik het geïnstalleerd. In het zelfde telefoongesprek wist deze mevrouw mij een nieuw abbonement voor een jaar te verkopen.
Wie schetst mijn verbazing dat met het nieuw geïnstalleerd kastje wij géén TV beeld meer hebben. Nadat ik wederom telefonisch contact met KPN heb opgenomen wist men mij doodleuk te vertellen dat met mijn postcode helemaal geen digitenne mogelijk is.
Wat gaat KPN hier aan doen? Kunt u zich voorstellen dat ik mij zwaar "genomen " voel?
Dwingt u mij op deze manier om ons al jaren lange complete abonnement bij KPN incl. twee mobiele telefoon abbonnementen te moeten heroverwegen?
Tot vandaag waren wij zeer tevreden over KPN.
Ik ben zeer benieuwd naar uw reactie.
Met vriendelijke groet,

Joep

*Admin: reactie afgesplitst, eigen topic aangemaakt.
icon

Beste antwoord door Noordzee 10 June 2019, 14:47

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

10 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Hoi Joep, welkom op het forum! Als jij voorheen op dezelfde plek wel ontvangst had, dan zou je dit met de nieuwe ontvanger ook moeten hebben. Wel kan het zijn, omdat de nieuwe ontvanger wat kieskeuriger is over wanneer beeld wel of niet goed is, dat je de antenne zorgvuldiger moet uitrichten, of deze hoger moet plaatsen. Ook is belangrijk welke antenne je hebt. Als dit een ouder model is, dan kan ik deze voor je vervangen. Laat me weten wat voor soort je hebt, en vul alvast je gegevens in op je profiel.

Kun je verder ook aangeven wat je precies ervaart? Zie je helemaal niets, mis je bepaalde zenders?
Reputatie 7
Badge +30
Je hebt nog niet weer gereageerd, Joep. Werkt de Digitenne inmiddels weer goed?
Reputatie 7
Badge +28
@Erik_ : Het profiel is gevuld.

@J koenen : Wat voor type antenne gebruik je ? Staat de antenne binnen of buiten?

Heb je het volgende al geprobeerd? :

1/ Zet de antenne zo hoog mogelijk.
2/ Ga in het menu terug naar de fabrieksinstellingen.
3/ Geef op je boot een nieuwe opdracht zenders zoeken, maar dan via de optie uitgebreid zenders zoeken.
4/ Doe de software-update, indien je daar een melding van krijgt.
Ik heb een vorig jaar een nieuw type antenne van KPN ontvangen( zwart rechthoekige antenne zonder type er op) De antenne staat buiten boven op de boot waar deze overigens al sinds verschillende jaren staat.

1 De antenne staat zo hoog mogelijk boven op de boot.
2 De fabrieksinstellingen heb ik diverse malen opnieuw geïnstalleerd.
3 Ook de zoekopdracht "uitgebreid zenders zoeken"heb ik reeds toegepast.
4 De software-update heb ik eveneens gedaan.

De TV geeft enkel"geen ontvangst"te zien.

Met vriendelijke groet,

J. Koenen
Reputatie 7
Badge +28
Waar lig je nu met je boot? In welke regio?
Kop van N Limburg
Reputatie 7
Badge +28
Dat ligt redelijk ver van de zendmasten Nijmegen en Venlo.

Het advies van Erik wat betreft het nauwkeurig uitrichten van de antenne is de laatste tip die ik kan aanbevelen.

Gebruik daarvoor de signaalmeter uit het menu.

Mogelijk heeft @Erik_ nog iets anders bedacht.
Reputatie 7
Badge +30
Hmm, dat is inderdaad geen ideale locatie. Maar goed, als het voorheen wel werkte, zou het nu ook moeten werken. Ik benadruk inderdaad het uitrichten, kan zijn dat je daar echt heel nauwkeurig mee moet zijn. Zolang de antenne verder in ieder geval buiten zit, en zo hoog mogelijk, dan heb je dat stuk in ieder geval al goed. Je geeft aan dat we je vorig jaar een antenne hebben gestuurd. Is dat er een als deze? Zo niet, geef het aan, dan stuur ik je er alsnog een op.

Ik heb verder hier de status gecontroleerd, en dat is in orde. Dus, mits goede ontvangst, moet alles het doen.
Hallo Eric,
Het is inderdaad de antenne op de afbeelding.
En nu.
GGroetjes,
Joep
Reputatie 7
Badge +28
Ik ben bang dat @Erik_ ook niet veel andere tips meer heeft.

@J koenen : Het is gewoon een feit dat je niet in heel Nederland ontvangst gaat krijgen met de Digitenne-ontvangers als je rondvaart in een boot.

Ik heb nog één advies voor je: Koop voor een paar tientjes een FTA-ontvanger voor erbij. De FTA-ontvangers hebben en betere ontvangst en daardoor kun je op sommige moeilijke plekken nog wel naar NPO 1/2/3 kijken via een FTA-ontvanger.

Kijk maar is naar deze ontvanger: https://www.amazon.de/gp/switch-language/redirect.html?location=https%3A%2F%2Fwww.amazon.de%2FXoro-HRT-7619-FullHD-HEVC-T2-Receiver%2Fdp%2FB018JZR6E0&source=standards&ie=UTF8&language=nl_NL&tag=googdemozdesk-21&hvadid=181111143254&hvpos=1t1&hvexid=&hvnetw=g&hvrand=11477163078799630251&hvpone=&hvptwo=&hvqmt=b&hvdev=c&ref=pd_sl_2c4mp63r7h_b

Kost bijna niets, maar werkt perfect. (Ik heb deze zelf hier ook draaiend....)